صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جوابیه یک خودرو فرسوده به مرکز اسقاط!

  • کد خبر: ۱۶۰۸۵۸
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
حالا درست است که امثال من مصرف سوختمان خیلی بالاست، ولی سنمان هم بالاست و احترام ما بزرگ تر‌ها واجب است. مخصوصا که هر چه باشد ما نسبت به ماشین‌های جدیدتر چهار تا تسمه تایم بیشتر پاره کرده ایم.

رئیس انجمن مرکز اسقاط و بازیافت خودرو گفته است که خودرو‌های فرسوده سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بنزین می‌بلعند! به جوابیه یک خودرو فرسوده در این باره توجه فرمایید:
الان که دارم این‌ها را می‌نویسم اصلا حالم خوب نیست. آمپرم به سقف چسبیده است و حس می‌کنم هر لحظه ممکن است دیگر برق پشت آمپرم نیاید.

حالا درست است که امثال من مصرف سوختمان خیلی بالاست، ولی سنمان هم بالاست و احترام ما بزرگ تر‌ها واجب است. مخصوصا که هر چه باشد ما نسبت به ماشین‌های جدیدتر چهار تا تسمه تایم بیشتر پاره کرده ایم.

چرا به جای اینکه با احترام بگویید خودرو‌های پیشکسوت، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بنزین میل می‌فرمایند، گفتید: خودرو‌های فرسوده فلان قدر بنزین می‌بلعند.
در ضمن معلوم است ما خودرو‌های فرسوده، به قول شما بنزین می‌بلعیم،  نکند توقع دارید، چون سن و سالی از ما گذشته است هر سوخت ارزانی حتی گازوئیل هم جلویمان گذاشتند مصرف کنیم.

گازوئیل هم که حتما در جریان هستید اگر ما سواری‌ها مصرف کنیم باعث می‌شود روشن نشویم و مدارسوخت و سوزن‌های انژکتورمان کلا فاتحه اش خوانده شود. تازه خوب است که همین بنزین معمولی توی باکمان ریخته می‌شود. معلوم نیست اگر مثلا بنزین با استاندارد یورو ۵ به ما داده می‌شد چه کار می‌کردید و چقدر حرص می‌خورید.
واقعا ضرب المثل «نو که آمد به بازار، کهنه می‌شه دل آزار» درست است و بعید نیست چند وقت دیگر آستانه تحملتان درباره ما کمتر شود و بگویید داخل رادیاتور خودرو‌های فرسوده سالانه فلان مقدار آب ریخته می‌شود.

شما از نقش مؤثر ما در اقتصاد آگاه نیستید، زیرا ما خودرو‌های فرسوده هر روز یک پایمان تعمیرگاه است و اگر ما نبودیم درآمد روزانه کلی مکانیک و سیم کش ماشین و جلوبندی ساز و لوازم یدکی فروش با سقوط جدی روبه رو می‌شد.

در پایان امیدوارم هم شما و هم سایر کسانی که چشم دیدن من و چند میلیون خودرو فرسوده دیگر را ندارند تغییر رویه دهند و این قدر توی جاده پشت سرمان بوق و چراغ ندهند که سریع‌تر حرکت کنیم، زیرا نهایت توان ما همان است که می‌بینید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.