سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پلیس راهور: ۳۱ درصد از کل وسایل نقلیه در کشور فرسوده هستند

  • کد خبر: ۱۶۳۵۲۲
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
پلیس راهور: ۳۱ درصد از کل وسایل نقلیه در کشور فرسوده هستند
جانشین رئیس پلیس راهور فراجا آمار‌هایی در خصوص سن فرسودگی وسایل نقلیه سبک و سنگین را اعلام کرده و بر ضرورت توجه به اسقاط خودرو و معاینه فنی وسایل نقلیه تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سید تیمور حسینی با بیان اینکه متاسفانه چند سالی است که در کشور شاهد کم توجهی از سوی برخی از دستگاه‌های مرتبط با اسقاط خودرو بوده‌ایم، گفت: برابر با استاندارد‌های روز دنیا، برای هر نوع وسیله نقلیه، یک سن فرسودگی مشخص شده است که این عدد نشان دهنده طول عمر سلامت فنی و ظاهری خودروهاست. این عدد در کشور ما برای خودرو‌های شخصی ۱۵ سال، کامیون، تریلی و نظایر آن ۱۶ سال و موتورسیکلت‌ها نیز ۱۲ سال تعیین شده بود، که متاسفانه با رای دیوان عدالت اداری این مصوبه حذف و جای آن را مرز سن فرسودگی گرفت.

جانشین رئیس پلیس راهور در ادامه خاطر نشان کرد: حذف مصوبه تعیین سن فرسودگی خودرو باعث شد به تمامی وسایل نقلیه اعم از وسایل نقلیه سبک و سنگین اجازه داده شود تا مادامی که می‌توانند معاینه فنی دریافت کنند اجازه تردد درون معابر و جاده‌های کشور را نیز داشته باشند؛ لذا در این خصوص موضوعی که قابل توجه قرار گرفت این بود که ما شاهد افزایش آمار تصادفات به علت ایمنی پایین و نقص خودرو بودیم. همچنین اسقاط خودرو را کاملا متوقت شد، در این شرایط وقتی سالیانه خودرو‌های نو به چرخه ترافیک افزوده می‌شود و خروجی چندانی هم نداریم، باید منتظر پدیده انباشتگی خودرو در جاده‌های کشور باشیم.

۳۱ درصد کل وسایل نقلیه کشور بالای سن فرسودگی

حسینی در ادامه افزود: همانطور که گفته شد سن فرسودگی در خودرو‌ها متفاوت بوده و آمار‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر ۳۱ درصد از کل وسایل نقلیه در کشور بالاتر از سن فرسودگی خودشان هستند، هم اکنون ۹۱ درصد از موتوسیکلت‌های کشور کاملا فرسوده بوده و همچنین وسایل نقلیه سنگین رقمی بالای ۴۸ درصد فرسودگی را به خود اختصاص داده‌اند و تمامی این وسایل نقلیه با داشتن یک برگه مجوز معاینه فنی در حال تردد درون جاده‌های کشور هستند.

وی با تاکید مجدد بر ضرورت توجه ویژه نسبت به سن فرسودگی وسایل نقلیه بخصوص خودرو‌های سنگین حامل بار و مسافر، اظهارکرد: خوشبختانه در ماه گذشته آیین نامه سامانه سپهتن یا همان سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان بین جاده‌ای طی یک توافق چهارجانبه فی ما بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، پلیس راهور، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امضا شد و این سامانه رسما شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر اتوبوس‌های اسکانیا به وسیله شرکت عقاب افشان به این سیستم مجهز شده‌اند.

حسینی اساس کار این سامانه را نظارت دقیق‌تر و مداوم در خصوص اطلاعات ثبت شده وسایل نقلیه سنگین حامل بار و مسافر اعلام کرد و افزود: در این سامانه تمامی موارد تعریف شده مانند گواهینامه راننده، بیمه نامه و معاینه فنی وسایل نقلیه ثبت و به پلیس راهور این اختیار را می‌دهد تا با نظارت بیشتر و دریافت سریع اطلاعات وسیله نقلیه و همچنین در صورت مواجهه با هرگونه نواقصی در اطلاعات قید شده از جمله معاینه فنی مانند سلامت سیستم موتوری، برقی، ترمز و ... اجازه صدور معاینه فنی را نداده و از تردد آن‌ها در جاده‌های کشور جلوگیری کند.

ضرورت پیوستن ناوگان سنگین حمل بار به سامانه سپهتن

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام پیش بینی ۵۰ درصدی ثبت وسایل نقلیه سنگین در سامانه سپهتن تا پایان سال جاری افزود:حدود ۳۶۸ هزار کامیون، تریلی و تانکر در کشور در حال تردد هستند که باید هرچه سریعتر به این سامانه مجهز شده تا این پس بتوانیم شاهد کاهش آمار تصادفات، تسهیل در ترددها، کاهش جانباختگان و مجروحان سوانح رانندگی بوده و همچنین بررسی دقیق تری در خصوص علل تصادفات جاده را داشته باشم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->