سرخط خبرها

شروع مسابقات انتخابی جام‌جهانی بسکتبال۲۰۲۳ از امروز

  • کد خبر: ۱۰۰۲۲۲
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
شروع مسابقات انتخابی جام‌جهانی بسکتبال۲۰۲۳ از امروز
تیم ملی بسکتبال ایران امروز ۵‌اسفند۱۴۰۰، در نخستین بازی‌اش از پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی۲۰۲۳ به‌مصاف قزاقستان خواهد رفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تیم ملی بسکتبال ایران امروز ۵‌اسفند۱۴۰۰، در نخستین بازی‌اش از پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی۲۰۲۳ در‌حالی به‌مصاف قزاقستان خواهد رفت که ترکیب چندان‌کاملی برای حضور در این پنجره ندارد. شاگردان مصطفی هاشمی که در دو بازی پنجره نخست موفق شدند با نتایج ۸۲-۶۶ و ۱۰۰-۶۴ تیم بحرین را شکست دهند، در این پنجره باید با دو حریف کاملا متفاوت بازی کنند. حریف اول ایران در این پنجره قزاق‌ها هستند و در بازی دوم هم بلند‌قامتان ایران باید مقابل سوریه نه‌چندان‌قدرتمند به زمین بروند.

البته در‌این‌میان نکات درخور‌توجهی نیز وجود دارد که این دو بازی را از نظر حساسیت به سطح بالایی می‌رساند. طبق گفته کارشناسان، بسکتبال قزاق‌ها مبتنی‌بر بازی فیزیکی و پر‌فشار است و تاحدودی نیز این تیم برای شاگردان هاشمی ناشناخته است. با توجه به اینکه بازیکنان تأثیرگذاری همچون بهنام یخچالی و حامد حدادی نیز در اختیار تیم ملی نیستند، پیش‌بینی می‌شود که ملی‌پوشان ایران کار چندان‌راحتی برابر این تیم نداشته باشند.

بهنام یخچالی که در بوندس‌لیگا آلمان و برای تیم MBC توپ می‌زند، برای حضور در تیم ملی دعوت شد؛ اما در آخرین‌روز‌ها خبر مثبت‌شدن تست کرونای او باعث دور‌ماندن این بازیکن از این پنجره شد؛ ستاره‌ای که در پنجره قبل طبق آمار به‌دست‌آمده جزو بهترین بازیکنان ایران بود. حامد حدادی، سنتر و فوق‌ستاره ایران، نیز به‌دلیل دستورالعمل‌های سخت لیگ چین، تصمیم گرفت از حضور در این پنجره خودداری کند. البته حدادی در پنجره قبل نیز حضور نداشت که البته نبود او قطعا تأثیرات منفی روی عملکرد تیمی شاگردان هاشمی خواهد گذاشت.

جدال با قزاق‌های درجه‌۲

شاگردان مصطفی هاشمی در نخستین بازی‌شان رو‌در‌روی قزاقستانی قرار می‌گیرند که در تمام مسابقاتی که با این تیم بازی کرده‌اند، به پیروزی رسیده‌اند. آخرین جدال‌های دو تیم هم به انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۹ باز‌می‌گردد که ایران در هر دو بازی رفت‌و‌برگشت به‌راحتی و با اختلاف از سد این تیم گذشت. نزدیک‌ترین بازی دو تیم نیز به بازی‌های آسیایی اینچئون برمی‌گردد که ملی‌پوشان کشورمان به‌سختی و با حساب ۸۰‌بر‌۷۸ از سد حریف خود گذشتند و به دیدار نهایی رسیدند.

قزاق‌ها در بسکتبال آسیا جزو تیم‌های درجه‌۲ محسوب می‌شوند و در آخرین رده‌بندی جهانی نیز در رده هفتادم دنیا ایستاده‌اند. این تیم در پنجره اول انتخابی جام‌جهانی مقابل سوریه در هر دو بازی پیروز شد و همانند ایران با دو برد پا به پنجره دوم می‌گذارد و بازی فردا جدال دو تیم شش‌امتیازی گروه‌D خواهد بود. این بازی ساعت ۱۷ روز پنجشنبه با سوت سرداور کویتی در سالن آزادی آغاز خواهد شد.

دیدار انتقامی با سوریه

دیداری که شاید رنگ‌و‌بوی انتقام هم می‌دهد، بازی بلند‌قامتان ایران با تیم ملی سوریه است. پس از باخت عجیب و تاریخی تیم ملی ایران مقابل سوریه در انتخابی کاپ آسیا۲۰۲۲ اندونزی، برای اولین‌بار پس از آن اتفاق است که بسکتبالیست‌های ایران مقابل این حریف خود قرار می‌گیرند و تا حدودی قصد جبران آن شکست دور‌از‌انتظار را دارند که حتی بار‌ها نیز توسط فدراسیون جهانی (FIBA) یک اتفاق تاریخی معرفی شد. مسلما بر اساس آمار و طبق گفته کارشناسان بسکتبال، تیم ملی ایران از نظر فنی سطح به‌نسبت بالاتری نسبت به دو حریفش دارد؛ اما به‌هیچ‌عنوان بازی برابر این دو تیم نمی‌تواند زنگ‌تفریح باشد که کادرفنی و ملی‌پوشان نیز در آخرین مصاحبه‌های خود به آن اشاره کرده‌اند.

برنامه بازی‌های ایران در پنجره دوم

بازی اول: ایران- قزاقستان | پنجشنبه ۵اسفند‌۱۴۰۰ | سالن آزادی
بازی دوم: ایران - سوریه | یکشنبه ۸اسفند‌۱۴۰۰ | سالن آزادی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->