سرخط خبرها

همایش خوش‌نویسی استادان خوش‌نویس با موضوع وکیل مستقل برگزار شد

  • کد خبر: ۱۰۰۳۵۴
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
همایش خوش‌نویسی استادان خوش‌نویس با موضوع وکیل مستقل برگزار شد
همایش خوش نویسی به مناسبت شصت و نهمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع برگزار شد.

نعیمه زمانی | شهرآرانیوز - همایش خوش نویسی به مناسبت شصت و نهمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع برگزار شد. در این برنامه که به همت کمیسیون فرهنگ و هنر کانون وکلای دادگستری خراسان و انجمن خوش نویسان مشهد اجرا شد، ۱۵ نفر از استادان خوش نویس برجسته از جمله احمد قائم مقامی، محمدعلی باقرزاده طوسی، عباسعلی صحافی مقدم، هادی ذوالریاستین، مریم السادات موسوی، فاطمه مقیمی، مریم امام وردی و ... در محل کانون وکلا حضور داشتند و با استفاده تکنیک‌های خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث به خطاطی و تحریر عباراتی با موضوع عدالت، استقلال و وکیل مستقل پرداختند. یکی از نکات مثبت این همایش، خطاطی خوش نویسان برای مراجعه کنندگان بود که با استقبال خوبی همراه شد.

حضور ۱۵ خوش نویس

هاشم صحراگرد، رئیس کمیسیون فرهنگ و هنر کانون وکلای خراسان رضوی که ۲۵ سال است خوش نویسی می‌کند و علاوه بر وکالت، مدرک فوق ممتاز خوش نویسی دارد، درباره برگزاری این برنامه اظهار کرد: در ۷ اسفند سال ۱۳۳۱ لایحه استقلال کانون وکلا از سوی مرحوم دکتر محمد مصدق به مجلس داده شد و به تصویب رسید. از این رو هر سال به پاسداشت این روز برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

او ادامه داد: امسال در کمیسیون فرهنگ و هنر کانون وکلا تصمیم گرفتیم اقدام تازه‌ای انجام دهیم؛ بنابراین این روز را با قراردادن وکالت در کنار هنر خوش نویسی گرامی داشتیم.

صحراگرد توضیح داد: به وکلا فراخوان ارسال و از آن‌ها دعوت شد تا با جمله‌ای در مورد استقلال کانون وکلا در این برنامه شرکت کنند. بیش از ۳۰۰ جمله از سوی شرکت کنندگان ارسال شد و پس از بررسی‌های لازم در نهایت ۱۵ جمله برتر انتخاب شد. به گفته او، جملات برگزیده به ۱۵ نفر از استادان خوش نویس داده شده تا آن‌ها در این برنامه به خطاطی بپردازند و سپس آثار خطاطی شده به عنوان هدیه‌ای به برندگان همایش اهدا شود.

این خوش نویس بیان کرد: مطالب نوشته شده در مورد استقلال وکلا و روز وکیل مدافع است. از آن می‌توان به جملاتی مانند «استقلال کانون وکلا، تضمین کننده عدالت قضایی است» و «کانون وکلای مستقل یعنی مصونیت حق دادرسی عوام برابر خواص» اشاره کرد.

صحراگرد، درباره ارتباط هنر با وکالت گفت: حرفه وکالت به دلیل وجود پرونده‌های مختلف با استرس‌های بسیاری همراه است. در مقابل در هنر خوش نویسی آرامشی وجود دارد که می‌تواند به از بین بردن انرژی‌های منفی و اضطراب کمک کند. در نتیجه، کنار هم قرار گرفتن آن‌ها می‌تواند نقش مهمی در عملکرد افراد داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->