شیوع آنفلوانزای پرندگان H۵N۱ در طیور ایران پیش‌بینی قیمت دلار پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴ پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴ آغاز فروش اقساطی خودرو KMC SR ۳ کرمان موتور از شنبه + جدول فروش (۱۹ مهر ۱۴۰۴) وام عجیب یک کارمند بانک با بازپرداخت بیش از نیم قرن + عکس قیمت امروز خودرو داخلی و خارجی (۱۶ مهر ۱۴۰۴) | بازار خودرو بلاتکلیف ماند گل تازه زعفران در خراسان رضوی امروز چقدر قیمت دارد؟ (۱۶ مهر ۱۴۰۴)‌ پیش‌بینی بانک آمریکایی از قیمت عجیب طلا در سال آینده میلادی مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران: مشترکان پرمصرف منتظر قبض‌های میلیونی باشند تغییر جهت بورس در آخرین روز کاری هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ مهر ۱۴۰۴) راهنمای جامع خرید انواع تسمه نقاله شکاف عرضه‌وتقاضای نقره ۵ساله شد | اصلاح قیمت نقره در راه است؟ علت گران‌شدن میوه چیست؟ | رئیس اتحادیه: مقصر میوه‌فروش نیست سهمیه سوخت وسایل نقلیه فرسوده تغییر می‌کند فروش فوری سایپا از روز (یکشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۴) آغاز می‌شود + بخشنامه دلار در یک‌قدمی ۱۱۴ هزار تومانی شدن (۱۶ مهر ۱۴۰۴) حذف ۴ صفر تأثیری بر تورم یا رشد اقتصادی ندارد بازی مافیا - شهروند در بازار کالا‌های اساسی نرخ جدید بنگاه‌های املاک مشخص شد | تعرفه ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول چقدر است؟ قرعه‌کشی ایران‌خودرو امروز (چهارشنبه، ۱۶ مهرماه ۱۴۰۴) + لینک پخش زنده واریز بیش از ۴ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های خراسان رضوی دینار عراق در بازار آزاد مشهد گران شد (۱۶ مهر ۱۴۰۴) ارز ترجیحی؛ زمینه ساز  رانت و  فساد  مخارج مالیات بر ارزش افزوده در خراسان رضوی | از درآمد پایدار شهرداری تا سلامت و ترمیم حقوق بازنشستگان قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۶ مهر ۱۴۰۴) | اختلاف ۲۰ هزار تومانی قیمت سیب‌زمینی در تره‌بار و سطح شهر طلا در مشهد دوباره در مدار صعود قرار گرفت | ورود دوباره طلا به کانال ۱۱ میلیونی (۱۶ مهر ۱۴۰۴) ۱۰ مقصد اصلی زعفران صادراتی ایران کدام‌اند؟ | زعفران‌های صادرشده به چین تقلبی بودند؟ سکه پیش‌فروشی ۱۲ میلیون ارزان‌تر از بازار آزاد فروش رفت
سرخط خبرها

شرکت‌های هواپیمایی خارجی حاضر به حذف ارزش‌افزوده از بلیت نیستند

  • کد خبر: ۱۰۰۶۷۲
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
شرکت‌های هواپیمایی خارجی حاضر به حذف ارزش‌افزوده از بلیت نیستند
سازمان هواپیمایی در دستور‌العملی صریح اعلام کرده است شرکت‌های هواپیمایی خارجی از دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده خودداری کنند، اما برخی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی به‌دلیل دریافت سود بیشتر از این قانون سر باز زدند.

طنین همتی|شهرآرانیوز، سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده است به‌دلیل اینکه مبدأ شرکت‌های هواپیمایی خارجی کشوری دیگر است، نباید مالیات بر ارزش‌افزوده از مشتریان دریافت کنند، اما برخی شرکت‌های هواپیمایی به‌دلیل پرترددبودن بعضی مسیر‌ها حاضر نیستند این ارزش‌افزوده را حذف کنند.


دوایی، نایب‌رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان‌رضوی، دراین‌باره اظهار کرد: بعضی شرکت‌های هواپیمایی خارجی ارزش‌افزوده‌ای را از مسافران می‌گیرند که اعلام شده است نباید دریافت شود؛ برای مثال، هواپیمایی ترکیش حاضر نیست ارزش‌افزوده را از بلیتش حذف کند.
وی گفت: سازمان هواپیمایی پیش‌تر اعلام کرده بود که شرکت‌های هواپیمایی خارجی از گرفتن ۹ درصد مالیات ارزش‌افزوده خودداری کنند، چون مبدأ آن‌ها از کشوری دیگر است، اما شرکت‌های هواپیمایی داخلی باید ۹ درصد مالیات ارزش‌افزوده را دریافت کنند. متأسفانه این موضوع برعکس شده است و شرکت‌های هواپیمایی داخلی تمایلی به دریافت ارزش‌افزوده ندارند، اما شرکت‌های هواپیمایی خارجی باتوجه‌به اینکه سازمان هواپیمایی کشور دراین‌باره به‌صراحت دستور داده است، همچنان ارزش‌افزوده می‌گیرند.


این موضوع به رانتی برای اپلیکیشن‌های داخلی تبدیل شده است که سوءاستفاده می‌کنند. هواپیما‌هایی ترکیش به دفتر‌های خدماتی دستور داده است که ارزش‌افزوده را دریافت کنند، درحالی‌که این مبلغ روی وبگاه لحاظ نمی‌شود و همین امر باعث شده است دفتر‌های مسافرتی ما ضرر کنند.


به‌گفته دوایی، باتوجه‌به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه‌ای به‌صراحت اعلام کرده است شرکت‌های خارجی از گرفتن ۹ درصد ارزش‌افزوده خودداری کنند، این شرکت‌ها از این سود غیرمنطقی چشم‌پوشی نمی‌کنند. البته شرکت‌های خارجی مثل «امارات»، «فلای‌دبی» و «قطر ایر» این ۹ درصد را نمی‌گیرند، اما شرکت ترکیش که فروش زیادی در ایران دارد، در برابر این قانون مقاومت می‌کند. این موضوع به بزرگ‌ترین مشکل ما در آستانه نوروز تبدیل شده است.
نایب‌رئیس انجمن صنفی هواپیمایی خراسان‌رضوی گفت: مسلما مصوبه سازمان هواپیمایی کشور در افزایش قیمت بلیت بی‌تأثیر نبوده است و با تعیین کف قیمت، هیچ آژانسی اجازه عرضه بلیت کمتر از ۶۰۰ هزار تومان را ندارد. به همین دلیل دیگر قیمت چارتری و لحظه آخری نداریم و بلیت‌ها از زمانی به بعد کلا گران شدند و عامل اصلی این افزایش قیمت سازمان هواپیمایی است، زیرا آژانس‌های ما نمی‌توانند در تعیین قیمت دخل و تصرف کنند.


باتوجه‌به اینکه آژانس‌ها کمیسیون دریافت می‌کنند تا هزینه‌هایشان را پوشش دهند، متأسفانه دولت قیمت‌ها را افزایش داد. و اکنون بزرگ‌ترین مشکل را از خود سازمان هواپیمایی می‌بینیم که این موضوع را مدیریت نکرد و نتوانست جلو افزایش نرخ را بگیرد.
وی گفت: اینکه نرخ بعضی بلیت‌های کشور‌های همسایه افزایش چشمگیری یافته، به‌دلیل این است که در دوران کرونا فعالیت آن‌ها کم‌رنگ بوده و قیمت دلار نیز افزایش یافته است. همین امر باعث شده است بعد از مدت‌ها شاهد قیمت‌های جدید باشیم. برای مثال، یکی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی قیمتی نجومی برای بلیتش تعیین کرد، اما همین که شرکتی داخلی به آن خط هوایی وارد شد، قیمت انحصاری آن شرکت خارجی شکسته شد.


به‌گفته دوایی، بعضی شرکت‌های هواپیمایی خارجی در مشهد یکه‌تازند و قیمت‌ها در انحصارشان است. آن‌ها هر قیمتی که اعلام کنند، تعیین‌کننده است و همین باعث نارضایتی مردم و دفتر‌های هواپیمایی شده است.


وی درباره ظرفیت شرکت‌های هواپیمایی داخلی برای ورود به پرواز‌های خارجی اظهار کرد: از مزایای ورود شرکت‌های هواپیمایی داخلی به پرواز‌های خارجی، شکسته‌شدن قیمت و رفع انحصار قیمتی است. باتوجه‌به اینکه تقاضا در بعضی مسیر‌ها زیاد است و عرضه هم کم است، اگر این ظرفیت داخلی به خطوط هوایی خارجی وارد شود، مسلما قیمت شکسته می‌شود؛ اما متأسفانه رانت دست عده‌ای است و با وجود تقاضای ورود به پرواز‌های خارجی، به آن‌ها فضا نمی‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->