ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

وزیر ارتباطات از رشد ۱۰۰برابری سرعت اینترنت تا ۳ سال آینده خبرداد

  • کد خبر: ۱۰۰۷۱۰
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
  • ۱
وزیر ارتباطات از رشد ۱۰۰برابری سرعت اینترنت تا ۳ سال آینده خبرداد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف از افزایش صدبرابری سرعت اینترنت در کشور طی سه سال آینده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عیسی زارع‌پور درباره تلاش وزارت ارتباطات در راستای افزایش سرعت اینترنت، گفت: «در حال انجام پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTH) هستیم و تا پایان دولت سیزدهم شاهد افزایش چشمگیر سرعت اینترنت در کشور خواهیم بود.»

وزریر ارتباطات و فناوری اطلاعات از روز‌های نخست فعالیت خود در این وزارت‌خانه، بار‌ها بر تلاش برای افزایش سرعت اینترنت و همچنین گسترش پروژه فیبر نوری تاکید کرده است. این موضوع حالا دیگر تبدیل به یکی از اظهارات ثابت او شده است.

افزایش سرعت اینترنت بین‌المللی یا شبک ملی اطلاعات

این اظهار نظر، اما در شرایطی مطرح می‌شود که برخی کارشناسان و فعالان اکوسیستم فناوری ارتباطات و اطلاعات کشور بر این باورند که این اظهار نظر صرفا درباره شبکه ملی اطلاعات و نه اینترنت بین‌المللی است.

زارع‌پور اخیرا در هر مراسم افتتاحیه و یا نشست خبری بر وسعت جغرافیایی مناطقی که تحت پوشش فیبر نوری و به دنبال آن اینترنت با سرعت بالا قرار خواهند گرفت نیز تاکید کرده است.

زارع‌پور این بار هم در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف بر وسعت چغرافیایی پروژه فیبر نوری تاکید کرد و گفت: «در این پروژه وسعت جغرافیایی اهمیت زیادی دارد و کشور‌هایی با وسعت جغرافیایی مشابه ما، ده سال را صرف انجام چنین پروژه‌ای کرده‌اند.»

او همچنین معتقد است که ایران راه ۱۰ ساله کشور‌های دیگر را طی ۳ سال طی خواهد کرد و درباره این موضوع این بار نیز چنین گفت: «ما مصمم هستیم راهی که سایر کشور‌ها ده ساله طی کرده‌اند را طی سه سال و نیم به پایان برسانیم و ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری را در همه جای کشور راه اندازی کنیم.»

افتتاح نیم میلیون پورت فیبر نوری در دو هفته

زارع‌پور با اشاره به اینکه پروژه فیبر نوری از دو هفته پیش آغاز شده گفت: «نیم میلیون پورت را افتتاح کردیم و سرعت‌های نزدیک به یک گیگابیت بر ثانیه را تست کردیم. برنامه اساسی و راهبردی ما راه اندازی شبکه پرسرعت و با کیفیت در کل کشور است و با اجرای این پروژه مردم اینترنت پرسرعت (صدبرابر سرعت فعلی اینترنت) را تجربه خواهند کرد.»

البته چندی پیش وزیر ارتباطات با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی همه مردم از سرویس فیبر نوری انجام شده از امکان برخورداری از این سرویس به صورت اقساطی خبر داده بود.

او همچنین در توضیحات قبلی خود درباره توسعه فیبر نوری با بیان اینکه ۳ تا ۵ درصد از حق‌السهم دولت از اپراتور‌ها را به بحث توسعه فیبر نوری اختصاص داده‌اند، ابراز امیدواری کرد کل خانواده ICT پای کار بیایند تا به هدف‌گذاری راه‌اندازی ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری برسند.

به هر روی زارع‌پور چندین و چند بار درباره افزایش سرعت اینترنت و هچنین توسعه فیبر نوری اظهارنظر کرده و حالا فقط باید دید وعده سرعت ۱۰۰ برابری اینترنت توسط وزیر ارتباطات دولت سیزدهم تا پایان دولت محقق خواهد شد یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
0
0
از همین الان معلوم ایشان بعد از 4سال دیگه میفرمایند بخاطر سنگ اندازی گروهی در داخل وهمچنین بخاطر تحریمهای ایالات متحده متاسفانهنشد که بشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->