سرخط خبرها

کار‌های تربیتی، محور اصلی فعالیت‌های ۱۵ ساله

  • کد خبر: ۱۰۰۸۰
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
  • ۱
کار‌های تربیتی، محور اصلی فعالیت‌های ۱۵ ساله
گزارشی از فعالیت‌های پایگاه بسیج مقداد
لیلا لاریچه - پایگاه بسیج مقداد یکی از پایگاه‌های فعال بولوار صیادشیرازی است که از زمان ساخت مسجد ۱۴ معصوم (ع) در این محله فعالیت می‌کند.
 بهروز هنرور، فرمانده این پایگاه فعال، گفت: پایگاه بسیج مقداد که در حوزه ۱۵ ناحیه حمزه سیدالشهدا (ع) واقع شده است از زمان ساخت مسجد ۱۴ معصوم (ع) فعالیت خود را آغاز کرده است و الان حدود ۱۵ سال می‌شود که در این محله کار‌های مختلفی انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: برنامه‌های ما در این مسجد به ۴ حوزه فرهنگی، تربیتی، امنیتی و جهادی تقسیم می‌شود، اما محور اصلی در این پایگاه کار تربیتی و برگزاری منظم حلقه‌های صالحین است. ما برنامه‌های مختلف فرهنگی را در مسجد برگزار می‌کنیم و بسیج محور اصلی برنامه‌های مسجد است و تمامی برنامه‌های مناسبتی به‌ویژه فرهنگی با ماست. الحمدا... در این پایگاه، تعامل بین بسیج، هیئت امنای مسجد و امام جماعت بسیار خوب است و از نقاط قوت ما به حساب می‌آید.

توجه به کتاب‌خوانی
هنرور افزود: مسابقات کتاب‌خوانی، مسابقات تربیت‌بدنی، گشت‌های پیاده و گشت‌های امربه معروف و نهی از منکر از جمله برنامه‌هایی است که در این منطقه با حضور فعال بچه‌های مسجد انجام می‌دهیم، اما برنامه تخصصی ما برگزاری حلقه‌های صالحین و برنامه‌های تربیتی است که در سه گروه سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود و مسائل اخلاقی، مهارتی و عقیدتی در آن‌ها آموزش داده می‌شود که مورد استقبال نوجوانان و جوانان محله قرار گرفته است. در مناسبت‌های مختلف مسابقات کتاب‌خوانی و مسابقات نهج‌البلاغه را برگزار می‌کنیم و در هفته‌هایی مانند هفته غدیر برنامه‌های ویژه‌ای داریم. اردو‌های مختلف درون و برون‌شهری یکی دیگر از برنامه‌های مهم این پایگاه است که در قالب برنامه‌های یک تا چند روزه آن‌ها را برگزار می‌کنیم و به شهر‌های مختلف و اطراف مشهد می‌رویم.

تحصیل در مسجد
فرمانده پایگاه بسیج مقداد در ادامه بیان کرد: استقبال از برنامه نماز جماعت نیز در مسجد ما خیلی خوب است و با سپردن تمام مسئولیت‌ها به نوجوانان توانسته‌ایم آن‌ها را جذب مسجد کنیم. بچه‌ها خودشان خادم‌الصلاه هستند و اذان، مکبری، پخش و جمع‌کردن قرآن‌ها، تلاوت قرآن، برگزاری مراسم‌ها و پذیرایی هم دست خودشان است و براساس گروه‌بندی‌هایی که داریم، هر روز یک گروه مسئولیت برگزاری برنامه‌ها را برعهده دارد.
هنرور درباره برگزاری کلاس‌های فوق برنامه تحصیلی از سوی این پایگاه هم گفت: در بخش تحصیلی هم مشاوره‌های مختلف در پایگاه داریم و از رده‌های بالاتر تحصیلی برای مشاوره استفاده می‌کنیم. بچه‌ها در هر دوره کارنامه‌هایشان را می‌آورند و ضعف و قوت آن‌ها بررسی می‌شود و بچه‌هایی که در رده‌های دانشجویی هستند روی نقاط ضعف بچه‌ها کار می‌کنند. بچه‌های ما در گروه‌های جهادی در کمک به مردم استان گلستان حضور داشتند. ما برنامه دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی مزار شهدا را هم مناسبتی برگزار می‌کنیم.

برنامه‌های هفته بسیج
فرمانده پایگاه بسیج مقداد مسجد ۱۴ معصوم (ع) افزود: در هفته بسیج امسال هم مثل سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی داشتیم که برگزاری مسابقات بیانیه گام دوم انقلاب، کتاب‌خوانی و مطالعه، اجرای سرود خیابانی و نورافشانی از جمله این برنامه‌ها بود. البته اجرای برنامه‌های برون‌مسجدی از اهداف مهم این پایگاه است.  اجرای ایستگاه‌های صلواتی در مناسبت‌ها از آن جمله است که در سه محور این ایستگاه‌ها فعالیت می‌کنند. محور‌های ما در ایستگاه‌ها عبارت‌اند از غرفه استکبارستیزی که نماد آن در غرفه متناسب وجود دارد. غرفه دیگر ما غرفه کودک است که از بچه‌ها به‌صورت ویژه پذیرایی می‌کنیم و نقاشی‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا رنگ‌آمیزی انجام دهند. محور سوم هم که همان پذیرایی و برنامه ایستگاه است سعی می‌کنیم برای اهالی محله برنامه‌ای درخور داشته باشیم و در جذب همه رده‌ها به‌ویژه نوجوانان و جوانان به مسجد، توفیق بیشتری پیدا کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
0
0
سلطان
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->