تاکید معاون استاندار خراسان‌رضوی بر راه‌اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سومین رستوران متخلف در طرقبه‌شاندیز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس
سرخط خبرها

زمان صدور احکام استخدام نیرو‌های حق التدریس مشمول قانون تعیین تکلیف اعلام شد

  • کد خبر: ۱۰۰۸۰۶
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳
زمان صدور احکام استخدام نیرو‌های حق التدریس مشمول قانون تعیین تکلیف اعلام شد
رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش از صدور احکام استخدام نیرو‌های حق التدریس مشمول قانون تعیین تکلیف از اول اسفند ماه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس نجار در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به قانون تعیین تکلیف مشمولان افزود: در سال گذشته ۵۵ هزار نفر طی دو مرحله استخدام شد و با تلاش همکاران و هماهنگی‌هایی که با سازمان‌های ذیربط صورت گرفت، مجوز استخدام ۳۶ هزار نفر دریافت شد.

وی ادامه داد: برای تعیین تکلیف نیرو‌های حق التدریس مشمول قانون که ابلاغ، گزینش و دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان را دارند، با هماهنگی‌های انجام شده مجوز استخدام برای آن‌ها صادر خواهد شد و از اول اسفند ماه حکم استخدام‌ها اجرا می‌شود.

نجار گفت: خوشبختانه این افراد تا پایان بهمن ماه حق التدریس و عیدی خود را دریافت کرده اند.

کمبود ۱۶۰ هزار نیروی انسانی در وزارت آموش و پرورش

نجار با اشاره به لزوم ارائه آمار دقیق در وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: معمولا با چالش ارائه آمار‌های غیردقیق مواجه بودیم که هدف گذاری کردیم تا این موضوع حل شود و در حال حاضر وضعیت آمار شفاف سازی شده، زیرا مبنای انجام هرکاری آمار‌های درست و دقیق است.

رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری با اشاره به وضعیت نیروی انسانی موجود گفت: هر سال مرکز نیروی انسانی با استان‌ها تفاهم نامه‌هایی دارد تا ساماندهی نیروی انسانی به درستی صورت گیرد. با توجه به اینکه در نیروی انسانی حدود ۱۶۰ هزار نیرو کمبود داریم، در برآورد‌های اولیه نیازسنجی شد که حدود سه میلیون و ۷۰ هزار ساعت باید حق التدریس داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از انعقاد تفاهم نامه با استان‌ها و بررسی ابعاد مختلف و تلاش در جهت ساماندهی درست بر مبنای شیوه نامه ساماندهی، این ساعات حق التدریس به دو میلیون و ۸۰۰ هزار ساعت کاهش پیدا کرد.

نجار خاطرنشان کرد: پنج هزار معلم قرآنی و نزدیک به ۶۰ هزار نفر مشمول طرح مهرآفرین، در سال ۱۴۰۱ تبدیل وضعیت و استخدام پیمانی خواهند شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری با اشاره به روند جمعیت دانش آموزان اظهار داشت: بررسی وضعیت ۱۰ ساله نشان می‌دهد که در برخی استان‌ها با رشد جمعیت دانش آموزی روبرو هستیم که به توجه ویژه نیاز دارند. رشد جمعیت تا سال ۱۴۰۵ صعودی است و پس از آن کاهشی خواهد بود، اما این روند برای همه استان‌ها یکسان نیست و متناسب با این جمعیت پیش بینی کلاس‌های درس مورد نیاز انجام شده است.

نجار با تاکید به شفاف سازی آمار، بیان کرد: در راستای این هدف کتابچه اطلاعات تحلیلی به استان‌ها ارسال خواهد شدکه با بررسی تحلیل‌های موجود درآن می‌توان برنامه ریزی برای جمعیت دانش آموزی وکلاس‌های درس را داشته باشیم. 

منبع: راهبردمعاصر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->