کاخ سفید: بایدن دوره ریاست جمهوری خود را کامل خواهد کرد حمله اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش رهبران جهان به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا هریس پس از انصراف بایدن: ترامپ را شکست می‌دهم پزشکیان: تحریم‌کنندگان مردم ایران به دشمن ایران سلاح شیمیایی می‌دادند واکنش اوباما به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا تغییر ساعت کاری ادارات سنندج و استان کردستان از فردا دوشنبه (یکم مرداد ۱۴۰۳) درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن برای استعفا از ریاست‌جمهوری نتانیاهو با بایدن در آمریکا دیدار می کند چه کسی جایگزین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود + لیست گزینه های احتمالی واکنش ترامپ به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا آغاز مذاکرات آتش‌بس غزه از پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) بایدن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد + تصویر تداوم حملات موشکی-پهپادی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی (۳۱ تیر ۱۴۰۳) محبوبیت ترامپ بعد از سوءقصد نافرجام افزایش یافت حمله ارتش رژیم صهیونیستی به برج دیده‌بانی ارتش لبنان | ۲ نظامی لبنانی زخمی شدند (۳۱ تیر ۱۴۰۳) نماینده آیت الله سیستانی با آیت الله علم الهدی دیدار کرد عمان حمله اسرائیل به یمن را محکوم کرد قالیباف: مجلس دوازدهم باید صدای عموم مردم باشد انتقاد ترامپ از سرویس‌های امنیتی آمریکا
سرخط خبرها

۸ دستور رئیس جمهور در بازدید از انبار و خط تولید ایران خودرو

  • کد خبر: ۱۰۰۸۴۳
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
۸ دستور رئیس جمهور در بازدید از انبار و خط تولید ایران خودرو
سید ابراهیم رئیسی در یک بازدید از پیش اعلام نشده از ایران خودرو بازدید کرده و دستورهای مهمی در حوزه خودرو صادر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان دقایقی قبل در یک بازدید از پیش اعلام نشده از ایران خودرو بازدید کرده و دستورهای مهم در حوزه خودرو را صادر کرد. در این بازدید رییس جمهور ابتدا از خودروهای موجود در انبارهای ایران خودرو بازدید میدانی به عمل آورد و با تأکید بر غیرقابل قبول بودن وجود این حجم از خودرو در انبار، دستورهایی برای ترخیص خودروها صادر کرد.

۸ دستور رئیس جمهور در بازدید از انبار و خط تولید ایران خودرو

۱_ در حوزه تولید

الف) تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد.

ب) ظرف ۲ سال آینده، حداقل یک خودروی اقتصادی با ساختار به روز، توليد و عرضه شود.

پ) در سال ۱۴۰۱ حداقل تولید ۳ خودروی قدیمی متوقف و ۳ خودرو جدید با کیفیت مطلوب، توليد و عرضه شوند.

۲_ توليد خودروهاي جديد و پيشرفته، خودروهای برقی، متصل و خودران گسترش يابد و سرمايه گذاري و بسترسازي براي ورود دانش و فناوری موجود در صنايع دفاعی و فضايي و ظرفیت شرکت های دانش بنیان براي ايجاد تحول در صنعت خودروسازي «در مقیاس اقتصادی»، فراهم گردد.

۳_ نسبت به تامين قطعات مورد نياز و ترخيص و عرضه فوري خودروهاي دپوشده در انبارهاي شركتهاي خودروساز به بازار، تا نصاب استاندارد، حداكثر ظرف ۲ ماه آينده، اقدام شود.

۴_ به منظور افزايش رقابت پذيري و رفع شائبه انحصار، متناسب سازي قيمت خودرو و جبران كمبود توليد به ميزان مورد نياز بازار، موانع قانوني و اجرايي واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، حداكثر ظرف ۳ ماه آينده رفع گردد و با افزایش صادرات خودرو و قطعات، نسبت صادرات به واردات در صنعت خودرو افزایش یابد.

۵_در خصوص نحوه عرضه خودرو به مردم به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایت مندی مردم

الف) ضمن حذف تدریجی روند قرعه کشی با افزایش عرضه، فرآیند فعلی عرضه خودرو (از طریق قرعه کشی) فوراً اصلاح و شفاف سازی لازم در آن صورت گیرد.

ب) از ابتدای سال ۱۴۰۱ پس از تکمیل وجه، خودروهای پیش فروش شده باید بدون تاخیر بلاوجه، قابل تحویل به مشتری گردد.

پ) هرگونه واگذاري خودرو به شركتها و دستگاههاي دولتي و غير دولتي به صورت رانتي و غيرشفاف و متفاوت با رويه معمول فروش خودرو به مردم ممنوع است.

۶_ به منظور نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي اعم از باري و مسافري، هرساله حداقل ۲۰ هزار خودرو (کشنده، کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس) فرسوده، از رده خارج شده و جايگزين كردن آنها با خودروهاي با كيفيت داخلي ويا خارجي براي صاحبان مشاغل مربوطه، تسهيل شود.

۷_ به منظور افزايش كيفيت و ايمني خودروهاي توليد داخل

الف) هرگونه استفاده از قطعات با کیفیت پایین در مونتاژ خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۱ مطلقا ممنوع است و دستگاههاي مسول موظفند با عرضه قطعات یدکی تقلبی و قاچاق به ویژه قطعات پر مصرف و موثر بر ایمنی خودرو نيز مقابله نمايند.

ب) خودروهاي عرضه شده به بازار از ابتدای سال ۱۴۰۱، مي بايست حداقل با ۳ سال یا پیمایش ۶۰ هزار کیلومتر، ضمانت شوند.


۸_ واگذاری مدیریت دولتی شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا حداکثر ظرف ۶ ماه آینده به بخش غیر دولتی تعیین تکلیف شود.

بازدید سرزده رئیس جمهور از ایران خودرو

این خبر تکمیل خواهد شد

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->