نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

تاریخ‌نگاری حضور تیم منتخب خراسان در دومین دوره لیگ قدس، سال ۱۳۶۵ - بخش سوم

  • کد خبر: ۱۰۰۹۴۹
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
تاریخ‌نگاری حضور تیم منتخب خراسان در دومین دوره لیگ قدس، سال ۱۳۶۵ - بخش سوم
دومین دوره رقابت‌های لیگ قدس که به‌دلیل حضور تیم‌ملی در مسابقات المپیک آسیایی سئول از ۱۸ مرداد تعطیل شده بود، از ۲۵ مهر ۱۳۶۵ با شروع دور برگشت دوباره آغاز شد؛ آغازی پرحاشیه که تا پایان این لیگ هم ادامه داشت.

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ دومین دوره رقابت‌های لیگ قدس که به‌دلیل حضور تیم‌ملی در مسابقات المپیک آسیایی سئول از ۱۸ مرداد تعطیل شده بود، از ۲۵ مهر ۱۳۶۵ با شروع دور برگشت دوباره آغاز شد؛ آغازی پرحاشیه که تا پایان این لیگ هم ادامه داشت.

در آن سال پس از بازگشت تیم‌ملی فوتبال از سئول و استعفای چهارده بازیکن از تیم‌ملی، تهران «الف» که متشکل از ملی‌پوشان بود، با مشکل بزرگی به‌نام نبود بازیکن روبه‌رو شد، به‌طوری‌که آن‌ها در اولین دیدار پس از این جریان فقط با ۱۰ بازیکن وارد مسابقه با یزد شدند که چند نفر از همین بازیکنان هم کارت بازی نداشتند. تهرانی‌ها پس از حدود ۵ دقیقه که از بازی گذشت، متوجه شدند یکی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه عضو تیم جوانان است و او را هم به میدان فرستادند. وضعیت تهران «ب» هم در اراک بهتر از همتای «الف» خود نبود، اما آنجا ناصر ابراهیمی، مربی این تیم، هرطور بود یازده بازیکنش را جور کرد و بدون ذخیره به میدان رفت.

سفر به باختران با ۱۳نفر

خراسانی‌ها که هفته اول استراحت کرده بودند، چهارشنبه ۳۰ مهر از شرق روانه غرب کشور شدند. طبق معمول بازی‌های خارج از خانه، اتوبوس حدود ساعت ۲۱ دور میدان تختی منتظر بازیکنان بود تا این‌بار روانه باختران (کرمانشاه) شوند. ساعت به حدود ۲۲ رسیده بود، اما بازیکنان حتی به یازده نفر هم نرسیده بودند. سرانجام سیزده بازیکن فراهم می‌شوند تا جمعه ۲ آبان و در حضور ۶ هزار تماشاگر مقابل تیم باختران صف‌آرایی کنند.

نتیجه هم که مشخص است؛ تیمی که خسته‌وکوفته از شرق به غرب رفته است، بازی را با یک گل واگذار کرد، آن‌هم روی یک پنالتی مشکوک دقیقه ۸۰. بعد از بازگشت به مشهد، سیدکاظم غیاثیان با مشورت مربی تیم، بازیکنان را دور هم جمع کرد و ضمن رفع کدورت‌ها و دل‌گیری‌ها، هم‌قسم می‌شوند که بدون توجه به حواشی با تمام قوا مسیر را ادامه دهند.

تساوی با اصفهان این‌بار در مشهد

خراسان مغموم از شکست مقابل باختران در سومین روز از دور برگشت به‌مصاف قرمزپوشان اصفهان رفت. جمعه ۹ آبان ورزشگاه تختی مشهد میزبان حدود ۱۰ هزار تماشاگر بود تا نشان دهند همیشه دیدار با اصفهانی‌ها برایشان بااهمیت بوده است. زردکانلو در غیاب شهریار رضایی و سعید صیامی به‌ناچار از محمود محمدنژاد در خط حمله در کنار حمید قاسم‌زاده استفاده کرد تا هر دو تیم آرایش ۲-۴-۴ را برگزینند. درحالی‌که بازی بیشتر در میانه میدان جریان داشت، قاسم‌زاده با اشتباه مدافعان میانی اصفهان توپ خوبی را برای محمدنژاد فراهم کرد تا او دقیقه ۲۷ با شوتی سرکش دروازه احمدرضا عابدزاده را باز کند.

شاگردان بهرام عاطف که دوست نداشتند با این شکست از قافله صدرنشینان عقب بمانند، حمله از دوجناح را در دستورکار قرار دادند و سرانجام در دقیقه ۴۲ مرتضی صلابتی با دریبلی سرپا حسین رضایی را فریب داد و توپ را در سمت راست دروازه جوشش جا داد. نیمه دوم هم دو تیم تلاش خاصی برای تغییر نتیجه از خودشان نشان ندادند تا این دیدار با تقسیم امتیاز‌ها به پایان برسد.

بازهم یک تساوی دیگر

خراسان در هفته نهم جمعه ۱۶ آبان در ورزشگاه شهید شیرودی به‌مصاف تهران «ب» رفت. شاگردان ناصر ابراهیمی که باتوجه‌به نتایج گذشته‌شان، صعودشان را در خطر می‌دیدند و در جایگاه چهارم قرار داشتند، برخلاف دیدار‌های خارج از خانه که همیشه با مشکل کمبود بازیکن روبه‌رو بودند، این‌بار با همه نفراتشان به میدان خراسان گام گذاشتند و از همان ابتدا با استفاده از حرکات تکنیکی بازیکنانشان، عمق دفاع حریف را هدف قرار دادند، اما با هوشیاری شاگردان زردکانلو ره به جایی نبردند.

با شروع نیمه دوم، تهرانی‌ها تغییر تاکتیک دادند و با فرستادن پرویز مظلومی به نفوذ از دوجناح و ارسال توپ‌های بلند رو آوردند که این حربه‌شان هم مفید نبود تا خراسان با یک امتیاز ارزشمند تهران را ترک کند.
بازیکنان تهران «ب» در این بازی داریوش علیزاده، مجتبی محرمی، سعید دست‌پاک، مصطفی اردستانی، اصغر حاجیلو (کاپیتان)، رضا نعلجگر، امیر قلعه‌نوعی، محمدحسین ضیایی، محمدحسن انصاری‌فر (پرویز مظلومی ۴۶)، عبدالعلی چنگیز و فرشاد پیوس (محسن گلدهی ۷۵) بودند.

پیروزی پرگل مقابل اراک

منتخب خراسان در هفته دهم به‌مصاف مرکزی رفت؛ دو تیمی که با باختران در انتهای جدول جا خوش کرده بودند. نمایندگان استان مرکزی برای فرار از سقوط و خراسان برای کسب امتیاز مطمئن جمعه ۲۳ آبان با حضور ۷ هزار تماشاگر در وزشگاه تختی مشهد مقابل هم قرار گرفتند. زردکانلو با فرستادن شهریار رضایی به خط حمله عملا نشان داد که از مهاجمانش راضی نیست و اتفاقا رضایی در این بازی هم گل زد و هم پاس گل داد تا تفکر مربی جواب داده باشد.

بازی با برتری خراسان آغاز شد و همان دقیقه ۲ روی پرتاب بلند اوت میثاقیان، توپ پس از چندبار رفت و برگشت به غیاثیان رسید و ضربه او با اصابت به تیر دروازه به خارج رفت تا ورزشگاه حسابی گرم شود. ۱۰ دقیقه بعد روی پاس شهریار رضایی، اعظم در محوطه شش‌قدم پا به توپ شد که با خطا متوقف شد تا خودش با یک پنالتی دیدنی اولین گل بازی را به ثمر برساند. دقیقه ۲۷ سانتر غیاثیان از چپ پس از برگشت پرتاب بلند اوت میثاقیان از سوی مدافعان با ضربه سر شهریار رضایی به گل دوم خراسان تبدیل شد.

پس از این گل، بازی تا پایان نیمه اول متعادل پیش رفت. با شروع نیمه دوم اراکی‌ها برای جبران گل خورده به میدان آمدند، اما این خراسان بود که خیلی زود و دقیقه ۴۷ به‌وسیله سعید صیامی روی همکاری شهریار رضایی به گل سوم رسید. پس از این گل بازی تا حدودی رنگ خشونت گرفت که حاصل آن اخراج سعید صیامی از خراسان و حسین تنهادوست از مرکزی در دقیقه ۶۰ بود.

جوانان با آتیه

در هفته قبل آخر خراسان در تبریز به‌مصاف آذربایجان‌شرقی رفت. آذری‌ها برای صعود از گروه به پیروزی نیاز داشتند و خراسان برای تک‌امتیاز به میدان رفته بود که در پایان هم به آنچه می‌خواست دست یافت تا ۱۰ هزار تماشاگر تبریزی مغمومانه ورزشگاه را ترک کنند. این بازی جمعه ۳۰ آبان در ورزشگاه تراکتور برگزار شد که به‌دلیل ظرفیت کم و هجوم تماشاچیان به کناره‌های زمین با نیم‌ساعت تأخیر و مسائل حاشیه‌ای آغاز شد. در این بازی علی شریعتی که پس از درخشش یک‌نیمه‌ای در بازی قبل این‌بار از ابتدا به میدان فرستاده شده بود، با دوندگی و تکنیکش نوید بازیکنی آینده‌دار داد.

او در این بازی ستاره‌ای به تمام معنا بود که در همه نقاط زمین حضور داشت. محمد تشکری هم که با مصدومیت میثاقیان جایگزین او شد، نشان داد که اعتماد به جوانان قطعا پرفایده خواهد بود. در این بازی بازهم شهریار رضایی در خط حمله به میدان رفت. سعید جوشش، دروازه‌بان خراسان، در این دیدار فوق‌ستاره بود و مانع اصلی کامیابی تبریزی‌ها. با این تساوی، خراسان ۱۰امتیازی شد و در جایگاه پنجم باقی ماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->