اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی
سرخط خبرها

مشهد، مهیای خدمات ۲۴ ساعته به زائران در نوروز ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۱۰۵۶
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
مشهد، مهیای خدمات ۲۴ ساعته به زائران در نوروز ۱۴۰۱
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه امسال با جمعیت متراکم تری از زائران در مشهد روبه رو خواهیم شد، گفت: ستاد خدمات زائر و سفر در استان و مشهد باید به قرارگاه عملیاتی و شبانه روزی تبدیل شود.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ با نزدیک شدن به ایام نوروز و پس از دو سال کاهش سفر‌ها به مشهد، پیش بینی‌ها از استقبال گسترده مسافران برای سفر به این شهرحکایت دارد و در این راستا، پایتخت معنوی ایران باید بیش از گذشته مهیای میزبانی از زائران و مسافران نوروزی باشد.

در این راستا استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه امسال با جمعیت متراکم تری از زائران در مشهد روبه رو خواهیم شد، گفت: ستاد خدمات زائر و سفر در استان و مشهد باید به قرارگاه عملیاتی و شبانه روزی تبدیل شود.

در این روز‌ها به مدیریت جهادی و برنامه عملیاتی و تشکیلات قرارگاهی نیاز داریم و باید سازوکار ۲۴ ساعته‌ای داشته باشیم که آمادگی اقدام لحظه‌ای در صورت بروز اتفاق و وضعیت اضطراری را داشته باشد. ضمن اینکه همه ظرفیت ها، چه در بخش خصوصی و چه دولتی، باید برای کمک بسیج شوند.

یعقوبعلی نظری در جلسه خدمات سفر استان با اشاره به لزوم کار قرارگاهی در نوروز ۱۴۰۱، گفت: در روز‌های عید به تشکیل قرارگاه نیاز داریم تا در نوروز کار‌ها به خوبی مدیریت شود.

لغو همه مرخصی‌های مسئولان نوروزی

وی در ادامه افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی و کسانی که در نوروز نیاز به حضور آن‌ها وجود دارد، از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین همه مرخصی هایشان لغو شده است و در زمان اوج حضور مسافر، همه مسئولان باید حاضر باشند. چون همه درگیر این مأموریت خواهند بود.

نظری با تأکید بر کنترل و نظارت دقیق بر بازار در نوروز، تصریح کرد: طبق پیش بینی‌ها ۱۰ میلیون نفر زائر در مشهد خواهیم داشت و نباید از نظر تأمین کالا هیچ مشکلی پیش بیاید و وضعیت بازار به صورت مداوم باید بررسی شود. موجودی کالا و تأمین آن هم مسئله مهمی است و نباید آرامش روانی زائر برای این مسائل به هم بریزد. ضمن اینکه نظارت بر قیمت کالا به ویژه در مناطقی که تراکم زائر وجود دارد، باید بیشتر باشد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهم در نوروز، مسئله برگشت مسافران است که دچار مشکل نشوند. اگر قرار است هماهنگی‌هایی با دیگر ادارات برای تأمین اتوبوس انجام شود، از همین امروز انجام شود.

وی در ادامه خواستار تعیین تکلیف اسکان زائران در وضعیت اضطراری برای سردرگم نشدن مسافران شد و افزود: این اسکان باید مشخص باشد و زائر بداند که به کدام سالن یا مرکز اقامتی برود و در آن وضعیت درست راهنمایی شود. موضوع‌های ریز در این مسئله هم باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

نظری با بیان اینکه کرونا در سراشیبی کاهش قرار گرفته است، ادامه داد: موج ششم در کمترین زمان ممکن سپری شد و شواهد نشان می‌دهد که این کاهش آمار همچنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: از همه توان کمیته اطلاع رسانی در قبل و حین سفر‌ها استفاده شود و ستاد امربه معروف نیز در این ایام فعال باشد تا شاهد مظاهر نامناسب در لحظه تحویل سال نباشیم.

شهر آماده پذیرایی از مسافران است

سرپرست فرمانداری مشهد هم با اشاره به رصد روزانه وضعیت اسکان و سفر زائران به شهر از ۱۵ اسفند، گفت: از این تاریخ به بعد وضعیت اسکان را رصد خواهیم کرد تا ببینیم چه میزان مسافر را از ۳ مسیر هوایی و زمینی و ریلی می‌توانیم بپذیریم یا راهی کنیم.

محسن داوری تصریح کرد: در دو نقطه از حرم دو بازار عرضه مستقیم کالا ایجاد شده است و ۲۲ کیوسک نان رضوی هم نان عرضه خواهند کرد. هم زمان در چهار محور منتهی به حرم مطهر رضوی، دو نانوایی شبانه روزی سیار پیش بینی شده است تا نان زائران را تأمین کند.

وی ادامه داد: برای ۴۰۰۰ خودرو در اطراف حرم هم پارکینگ تهیه شده و ظرفیت خوبی در حمل ونقل شهری ایجاد شده است تا زائران دسترسی بهتر و راحت تری به قطارشهری و اتوبوس داشته باشند.

وضعیت اضطراری برای نوروز ۱۴۰۱

در ادامه این جلسه شهردار مشهد خواستار درنظرگرفتن وضعیت اضطراری برای نوروز ۱۴۰۱ در مشهد شد و گفت: شیب نزولی کرونا و تمایل سفر به مشهد این نوید را می‌دهد که امسال سال پر‌زائری خواهیم داشت و با توجه به این وضعیت، بهتر است که در سه حوزه ترافیک اطراف حرم، اسکان اضطراری و تنظیم بازار وضعیت اضطراری اعلام و رعایت شود.

سیدعبدا... ارجائی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری برای استقبال از بهار نیز بیان کرد: بیش از ۲۸ هزار نفر در شهرداری حدود ۳ ماه است که کار‌های نوروزی را شروع کرده اند و در بخش فرهنگی، ترافیک و حمل ونقل تدبیر خوبی برای امور زائران انجام شده است.

۳۵۰ هزار ظرفیت اقامت برای زائران

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: تراکم اعیاد مذهبی و هم زمانی آن‌ها با نوروز، نبود محدودیت برای مسافرت به مشهد و بازگشت زندگی به چرخه معمولی با فراگیری واکسیناسیون کرونا، پیش بینی حضور متراکم زائران را افزایش می‌دهد و برای همین از ۳ ماه مانده به نوروز جلسات ستاد خدمات سفر برگزار و چهارده کمیته خدمات سفر تشکیل شده است.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: در شبکه مسائل زائران به ۲۵۴ موضوع کاری رسیده ایم. این موضوع‌های کاری به ۳۳۸ خدمت و ۶۰۰۰ عملیات و فعالیت منجر می‌شود که از مبدأ تا مبدأ انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: تا امروز ۳۵۰ هزار ظرفیت اقامت برای وضعیت عادی و بحران شناسایی و آماده شده است.

۴۴۵ هزار ظرفیت اسکان در مشهد آماده شد

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در جلسه ستاد خدمات سفر گفت: ۴۴۵ هزارو ۵۳۲ نفر ظرفیت مراکز اقامتی دائم مشهد برای پذیرایی از مسافران است.

اجرای طرح ثامن برای پیشگیری از سرقت

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی هم از آمادگی لازم مجموعه‌های امنیتی و انتظامی استان و مشهد برای حضور زائران خبر داد و تأکید کرد: پلیس راهور در ۲۱ هزار کیلومتر از مسیر‌های منتهی به مشهد نقاط حادثه خیز را شناسایی می‌کند و در هر ۵۰ کیلومتر یک گشت مستقر می‌شود. محمدرضا دبیری ادامه داد: ۳۰۰ تیم خودرویی و موتوری در این ایام فعال خواهند بود. همچنین در بحث پیشگیری و مقابله با سرقت، طرح ثامن با همکاری ناجا و دادگستری عملیاتی شده است.

بازرسی از نحوه توزیع و ارائه کالا‌های اولویت دار

امیررضا رجبی، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز با اعلام آغاز طرح تنظیم بازار از ۲۵ بهمن تا ۱۵ فروردین، بیان کرد: در این طرح بازرسی از نحوه توزیع و ارائه خدمات و کالا‌های اولویت دار، در اولویت رسیدگی به بازرسی است که با همکاری اداره تعزیرات از مکان‌های عرضه کالا بازدید می‌کنیم و با توجه به حضور قاضی در این بازدید‌ها درصورت وجود تخلف، همان جا رأی صادر خواهد شد.

پیش بینی ورود ۸ میلیون زائر به مشهد

ابراهیم نصری، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز با تأکید بر اینکه در نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۸ میلیون زائر به مشهد سفر خواهند کرد، گفت: آمار ورودی به مشهد در نوروز دو سال قبل ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفربود و در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع کرونا این عدد به ۲ میلیون نفر کاهش پیدا کرد و سال ۱۴۰۰ هم ورودی به مشهد به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید.

مشکل تخت نداریم

سیدجواد حسینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از آمادگی همه جانبه بخش درمان در مشهد برای استقبال از زائران و مسافران خبر داد و بیان کرد: ۵۷۷۰ تخت عادی و ۸۷۷ تخت ویژه در مناطق زیرپوشش دانشگاه پیش بینی شده است و برای کرونا هم ۲۰۷۰ تخت عادی و ۴۸۸ تخت ویژه آماده شده است و از نظر تخت بیمارستانی مشکل خاصی وجود ندارد.

مشهد، میزبان بیش از ۲۰۰ پرواز

محمود امانی بنی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی نیز گفت: نوروز پارسال روزی هفت پرواز ورودی و خروجی داشتیم و امسال با توجه به افزایش حجم سفرها، پیش بینی ما این است که این پرواز‌ها به ۲۲۰ عدد برسد.

آموزش صنوف برای تعامل با زائران

محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گفت: مدیران صنوفی که با زائر در ارتباط هستند، توسط آستان قدس آموزش داده می‌شوند و قرار است ۱۶۰ کارگاه برای ۱۰ هزارنفر در این موضوع برگزار شود.

مشهد، مهیای خدمات ۲۴ ساعته نوروزی به زائران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->