افت ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی چه دارایی‌هایی شامل مالیات می‌شوند؟ | مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاداش ۴۷ میلیونی برای مشترکان خانگی | گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره بها در سامانه خودنویس چگونه است؟ + لینک و راهنما آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰۰کیلو زعفران فردا (۵ اردیبهشت) در بورس کالا عرضه می‌شود افزایش احتمالی حقوق و دستمزد کارگری منوط به استقرار مجلس جدید | ۶۵ درصد واحد‌های صنعتی خراسان‌رضوی به طرح طبقه‌بندی مشاغل پیوستند تورم در خراسان رضوی افزایشی شد + علت طلای سرخ در سیطره دلال‌ها آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ هدف سازمان امور مالیاتی، شناسایی بدون‌پرونده‌ها و زیرزمینی‌هاست | شناسایی ۱۰۰ مؤدی جدید و مطالبه  بیش از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات + فیلم کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران‌شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بخش املاک «دیوار» و «شیپور» مسدود می‌شود + علت توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود زمان پایان اعتبار مجوز‌های کاغذی اعلام شد پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران
سرخط خبرها

بازار شب عید زیرِ ذره‌بینِ «نظارت ویژه» قرار دارد

  • کد خبر: ۱۰۱۰۵۹
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
بازار شب عید زیرِ ذره‌بینِ «نظارت ویژه» قرار دارد
گرانی‌های افسارگسیخته و تخلفات برخی واحد‌های صنفی برای کسب سود بیشتر تصویری ناپسند به بازار شب عید می‌دهد. به این موضوع، جولان دلال‌ها را هم اضافه کنید که انگار می‌خواهند سود خود را از گرده مردم بیرون بکشند.

نگار هاشمیان | شهرآرانیوز؛ قدم‌های تند تر، شلوغی بیشتر، تهیه فهرستی از کار‌ها و خرید‌ها و دویدن برای انجام تک تک آن ها، امید به رونق کسب وکار و کمی جان گرفتن بازار دم عید، ویژگی مشترک هفته‌ها و روز‌های پایانی سال است. حتما گرانی، کاهش توان خرید مردم و شیوع کرونا بر بازار شب عید تأثیرگذار بوده است، اما با پیش بینی ورود ۸ تا ۱۰ میلیون زائر به مشهد به برکت وجود مضجع شریف امام رضا (ع) و هم زمانی اعیاد شعبانیه و عید باستانی نوروز، در دل مجاوران این بارگاه نورانی امید رونق کسب وکار، جان گرفته است.

ازسوی دیگر با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، مردم براساس توان مالی خود برای استقبال از نوروز آماده می‌شوند. از خانه تکانی بگیرید تا خرید ارزاق عمومی و اگر توانی باشد، نو کردن کفش و لباس و.... در این میان موضوعی که در روز‌های خاص مانند نوروز، تصویری ناپسند به بازار می‌دهد، گرانی‌های افسارگسیخته و تخلفات برخی واحد‌های صنفی برای کسب سود بیشتر است. به این موضوع، جولان دلال‌ها را هم اضافه کنید که انگار می‌خواهند سود خود را از گرده مردم بیرون بکشند.

با این حال مجموعه‌های مختلف از سازمان جهادکشاورزی و اصناف بگیرید تا سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی با همکاری دستگاه‌های مختلف پای کار می‌آیند تا حلقه وقوع این نوع تخلفات را تنگ‌تر و زمینه خریدی مطمئن را برای مردم فراهم کنند.

اما در این میان، اگر گران فروشی، کم فروشی، تقلب، درج نشدن قیمت، خودداری از عرضه کالا یا هر تخلف دیگری را مشاهده کردید، ۳ راه اصلی برای ثبت شکایت و پیگیری موضوع دارید. برای ثبت شکایت در سامانه اصناف، می‌توانید با شماره ۳۱۷۳۰ تماس بگیرید یا شکایت خود را به شماره پیامک ۳۰۰۰۱۳۴۱۲۴ بفرستید. اگر می‌خواهید موضوع را با سازمان تعزیرات حکومتی درمیان بگذارید، می‌توانید هرگونه تخلف را به سامانه www.t۱۳۵ir شماره گویای۱۳۵ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ اطلاع دهید. شماره ۱۲۴ که مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت است، یکی دیگر از راه‌های ثبت شکایت و اطلاع رسانی تخلفات در حوزه‌های مختلف از حمل ونقل بگیرید تا اصناف و واحد‌های تولیدی است.

عرضه محصولات تنظیم بازار در آستانه نوروز

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی درگفت و گو با شهرآرا گفت: اقدامات مختلفی در راستای تنظیم بازار نوروز انجام شده است. یکی از این کار‌ها عرضه مستقیم و بدون واسطه کالا در سطح ۵۵ روستابازار در کل استان برای اقلام سبد خانوار و عرضه مستقیم سیب زمینی، پیاز و... در مراکز عرضه مستقیم در میدان فردوسی، بولوار جانباز، میدان معراج، طبرسی ۳۳ و چهارراه مخابرات است که در این محل‌ها به طور مثال سیب زمینی به قیمت ۸ هزارو ۵۰۰ تا ۹ هزارتومان، پیاز زرد تازه به نرخ ۶ هزار تومان و پیاز قرمز تازه به قیمت ۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

حمید جنتی در ادامه به راه اندازی ۶ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مشهد اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه‌ها از طریق فرمانداری و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، شهرداری مشهد، اتحادیه تعاونی‌های روستایی و تولیدی و روستابازار، اتحادیه‌های صنفی، اتاق تعاون، همه اتحادیه‌های تولیدی بخش کشاورزی و مباشران تامین و توزیع، راه اندازی شده است.
به گفته وی، از این تعداد سه نمایشگاه در بولوارتوس، بولوار وحدت و سه راه ادبیات به طور کامل راه اندازی شده اند و ۳ نمایشگاه دیگر نیز در خیابان بابانظر ۴۲، سیدی و قاسم آباد، تقاطع بولوار سجادیه و مجیدیه تا هفته آینده به بهره برداری کامل می‌رسد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان درباره مقادیر عرضه اقلام تنظیم بازار نیز اظهار کرد:۴ هزارو ۴۰۰ تن برنج هندی و تایلندی، ۳ هزار تن شکر سفید خانوار، ۵ هزارو ۸۰۰ تن روغن نباتی، هزارو ۲۰۰ تن مرغ منجمد و ۶۳۰ تن گوشت (۲۷۰ تن گوشت گوسفندی- ۳۶۰ تن گوشت گوساله) در حال توزیع است.
جنتی گفت: ازجمله راهکار‌های مدنظر برای به تعادل رساندن قیمت‌ها و کوتاه کردن دست دلالان، می‌توان به امر توسعه بازار‌ها شامل روستابازار، عرضه مستقیم کالا و ایجاد نمایشگاه‌های عرضه کالا در این روز‌ها اشاره کرد. همچنین افزایش درخورتوجه جایگاه‌های عرضه مستقیم در مشهد با همکاری شهرداری، در دست پیگیری است که به زودی اجرایی خواهد شد.

نظارت همگانی بر میزبانی از زائران

کارشناس مسئول بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در گفتگو با شهرآرا، به برخورد جدی با هرگونه تخلف و بازرسی‌های گسترده در این روز‌ها اشاره کرد و گفت: سازمان صمت به عنوان یکی از کمیته‌های دوازده گانه ستاد خدمات سفر به استان و به عنوان رئیس کمیته، برنامه ریزی‌های لازم را با حضور دستگاه‌های عضو این کمیته انجام داده است.

بخشعلی بیاتی افزود: پیش بینی چهار پایگاه نظارتی با همکاری اتاق اصناف در اطراف حرم، سه پایگاه به صورت متمرکز در راه آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری برای نظارت بر بوفه‌ها و همچنین خریدوفروش بلیت، نظارت‌های گسترده با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر مراکز اقامتی، نظارت بر کالا‌های بهداشتی و رستوران‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، آغاز گشت مشترک با همکاری شهرداری از ۲۰ اسفند برای بررسی عملکرد تاکسی رانان، نظارت بر رستوران‌های بین راهی در محور‌های مواصلاتی به مشهد، نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و... گوشه‌ای از اقدامات دستگاه‌های مختلف در راستای ایجاد فضایی امن برای میزبانی از زائران است. همچنین در حمایت از مجاوران، گشت‌های نوروزی خود را از ۱۱ اسفند در بازار‌های مختلف ازجمله پوشاک، کیف و کفش، شیرینی، آجیل و... آغاز کرده ایم.

کمبودی در بازار نداریم

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد نیز با اعلام این موضوع که اکنون در سطح عرضه کالا‌های اساسی با قیمت مصوب کمبودی وجود ندارد، به شهرآرا گفت: ما طرح نوروزی را براساس دستورالعمل اتاق اصناف کشور در سه فاز پیشگیری، مجاوران و زائران از ۲۵دی آغاز کردیم. برای پیشگیری، لزوم درج قیمت و صدور صورت حساب و فاکتور را به اصناف مختلف گوشزد و بر این موضوع تاکید کرد ه ایم.

امیر دلداری با اشاره به احتمال ورود ۱۰ میلیون زائر به مشهد افزود: برای حمایت از ورود زائران، برنامه‌های نظارتی خیلی قوی خواهیم داشت. در این راستا طرح زائران از ۲۵اسفند آغاز می‌شود که براساس آن، چند پایگاه بازرسی ویژه در اطراف حرم برگزار خواهیم کرد. همچنین شهرداری منطقه ثامن قول همکاری به ما داده است تا یکی از این پایگاه‌ها در میدان بیت المقدس (فلکه آب) برپا شود.

وی همچنین به طرح تشدید بازرسی در کالا‌های اساسی و همچنین بازار پوشاک، کیف و کفش برای حمایت از مجاوران اشاره کرد و گفت: ۱۰۰واحد صنفی برای طرح فروش میوه نوروزی با اولویت مناطق کم برخوردار به جهادکشاورزی معرفی کردیم. همچنین در ۶نمایشگاه عرضه کالا که ۳نمونه آن بازگشایی شده و ۳نمونه نیز در آستانه آغازبه کار است، انواع کالا‌های تنظیم بازار با کیفیت خوب و به قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از نرخ بازار توزیع خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->