کاهش ۱۵ درصدی ارزش واردات کشور در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۴ قیمت امروز خودرو‌های داخلی و خارجی (۱۹ مهر ۱۴۰۴) | پژو ۲۰۷ چند؟ + جدول رکود تا چه زمانی در بازار مسکن می‌ماند؟ واردات برنج خارجی با ارز ترجیحی از مرز یک میلیارد دلار گذشت | رانت ۸۰ هزار میلیارد تومانی در جیب مافیا! جزئیات تأمین ارز کالا‌های اساسی اعلام شد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) سرمایه‌گذاران اماراتی و هندی، در صدر جذب سرمایه خارجی خراسان رضوی زعفران خراسان رضوی کیلویی ۲۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) سبزپوشی بورس در اولین روز هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ مهر ۱۴۰۴) ویدئو | چگونه نیروگاه‌های خورشیدی پشت‌بامی راه‌اندازی کنیم؟ ثبت‌نام وام ۵۰ میلیونی ویژه روستاییان کشور آغاز شد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) ایران‌خودرو: قیمت جدید محصولات به‌زودی اعلام خواهد شد (۱۹ مهرماه ۱۴۰۴) علت گرانی مرغ چیست؟ | تنها ۳۶ درصد هزینه‌های تولید مرغ با ارز ۲۸۵۰۰ تومان است نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها ۱۰.۶ درصد شد جهاد کشاورزی: طرح ملی سرشماری زنبورستان‌ها در خراسان رضوی پایان یافت دلار در بازار آزاد مشهد گران شد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز نقره جهانی چقدر است؟ (۱۹ مهر ۱۴۰۴) آمریکا در مقابل چین به زانو درآمد | سبقت یوان از دلار در مبادلات تجاری جهان درباره بی‌نتیجه بودن قانون مالیات بر خانه‌های خالی | سراب مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی تعرفه‌گذاری‌های جدید ترامپ علیه چین قیمت رمزارز‌ها را نزولی کرد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) سامانه جستجوی شغلی با ظرفیت جدید راه‌اندازی می‌شود برای بازگرداندن وجه کلاهبرداری‌شده به حساب بانکی، چه‌کار کنیم؟ قیمت امروز دینار عراق و درهم امارات در مشهد اعلام شد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) طلا در بازار مشهد امروز چند قیمت خورد؟ (۱۹ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) | قیمت کدام میوه‌ها ارزان شد؟ فعالیت بیش از ۵۰۰ پلتفرم فروش طلا متوقف شد پیش‌بینی ریزش شدید تتر | علت چیست؟ (۱۹ مهر ۱۴۰۴) قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۱۹ مهرماه ۱۴۰۴) اعلام شد سازمان حمایت از مصرف کننده: ایران‌خودرو حق افزایش قیمت‌ها را ندارد
سرخط خبرها

خودرو «تیبا» سایپا دیگر تولید نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۰۱۴۲۱
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
خودرو «تیبا» سایپا دیگر تولید نمی‌شود
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در همایش زنجیره خودروسازی در افق ۱۴۰۱، با بیان اینکه به ازای تولید هر خودرو تیبا بیش از ۷۷ میلیون تومان زیان به سایپا وارد می‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۱ خودرو تیبا از زنجیره تولید سایپا حذف می‌شود و فقط به اندازه تعدادی که ثبت نام کردند و تعهداتی که داریم این خودرو تولید خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی تیموری گفت: همیشه اعتقاد به زنجیره تامین داشتم و سعی کردم تمام انرژی‌ام را برای این بخش بگذارم. خودروساز بدون زنجیره تامین در دنیا موفق نیست و امیدوارم زنجیره تامین در زمینه خودرو‌های جدید، از قسمت طراحی حضور داشته باشد.

وی افزود: در سایپا یک میلیون سهام‌دار خرد داریم که بسیار مهم هستند و این افراد در سال‌های اخیر هیچ عایدی از سهامشان نداشتند به همین خاطر از اولین روز حضورم در سایپا تولید اقتصادی را محور برنامه هایم قرار دادم چراکه بر این اساس هم کیفیت، هم قیمت و هم تحویل به موقع کسب خواهد شد و این سه پارامتری است که باعث بقای محصول خواهد شد.

مدیرعامل گروه سایپا گفت: در سال آینده تمام تمرکز روی تولید موتوری است که بر اساس نقشه و مدارک ساخته خواهد شد چراکه نمی‌خواهیم با مهندسی معکوس موتور تولید کنیم تا مشتری و زنجیره تامین از این بابت زیان ببینند و هزینه‌ای پرداخت کنند.

وی افزود: سال آینده خودرو آریا را به بازار عرضه می‌کنیم و زنجیره تامین را در تولید این خودرو به کار می‌گیریم.

تیموری تاکید کرد: تا اردیبهشت ماه سال آینده فرایند کیفیت در سایپا اصلاح خواهد شد. البته این کار آغاز شده است. انجام تغییر بسیار سخت و پیچیده است، اما با آموزش می‌توان به آن دست یافت.

وی با اشاره به این سوال که بسیار مطرح شده که چرا در صنایع موشکی موفق هستیم، اما در خودروسازی خیر؟ تصریح کرد: اولین تفاوت در صنایع نظامی و موشکی وجود انسان‌های متعهد، متخصص و ایثارگر هستند که جانشان را می‌دهند و این روحیه را باید درصنعت خودروسازی هم تقویت کنیم و انسان‌هایی را انتخاب کنیم که این روحیه را داشته باشند و جانشان را برای تولید بدهند.

تیموری افزود: نکته دوم این است که فضای کسب و کار صنعت خودروسازی متفاوت از صنایع موشکی است. فضای کسب و کار صنعت خودرو آرام نیست، اما در صنایع نظامی محیط آرام و صددرصد تمرکز بر تولید است. بنده خیلی سعی کرده‌ام که فشار‌های بیرونی را تحمل کنم تا محیط کسب و کار از سیاسی به اقتصادی تبدیل و خودرو از یک کالای سیاسی خارج و تبدیل به کالای اقتصادی شود.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: نکته سوم در مورد این دو صنعت بحث امنیت است. کالایی که امنیت مردم را تامین می‌کند می‌تواند اقتصادی نباشد، اما خودروساز باید کالایی تولید کند که مردم حق انتخاب آن را دارند. وی افزود: وظیفه داریم انسان‌های متعهد، متخصص و ایثارگر پرورش دهیم به طوری که احساس آرامش در صنعت خودرو داشته باشیم و با آرامشی که در این صنعت ایجاد می‌کنیم بتوانیم تولیدات اقتصادی را عرضه کنیم که قیمت مناسب، کیفیت خوب و تحویل به موقع داشته باشیم.

مدیرعامل سایپا گفت: در سال آینده با توجه سیاست‌گذاری وزارت صمت امیدواریم بتوانیم شرایط را تغییر دهیم. چراکه دارایی‌ها و سهام درون گروهی خودروساز‌ها باید عرضه شود و درآمدش در چرخه تولید بیاید و با این کار صنعت خودرو به ریل خود بر می‌گردد. البته این کارنیاز به زمان کوتاهی دارد که با کمک همدیگر انجام خواهیم داد.

منبع: ایران جیب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->