پیش بینی قیمت طلا و سکه (دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۴) پیش بینی بورس (دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۴)| ورود پول به بازار ادامه دارد؟ ویدئو| بیکاری ۸۰۰ هزار فارغ‌التحصیل| فقط ۱۷ درصد ایرانی‌ها روزانه کار می‌کنند پیش بینی قیمت دلار (دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۴) | ریزش ادامه دارد؟ ویدئو | وزیر رفاه: خانوارهای جعلی مانع اصلاح یارانه شدند | ۶ میلیون خانوار کالابرگ گرفتند قیمت تایر به ثبات رسید | دسترسی متقاضیان به تایر با قیمت‌های مناسب استفاده از ظرفیت کارخانه بوجاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی ماجرای بانک سپه از تهدید تا فرصت منتظر کاهش قیمت مسکن پس از مذاکرات باشیم؟ ادامه ریزش نرخ دلار | اسکناس آمریکایی یک کانال دیگر را از دست داد (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) رد پای دایناسور در زرند، به جاذبه گردشگری تبدیل می‌شود بسته حمایتی وزارت راه از مستأجران تصویب شد (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) | پرداخت وام ودیعه ۴۰۰ میلیونی به دهک‌های پایین ذوق بازار سهام از مذاکرات | بورس ۶۲ هزار واحد رشد کرد (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) نیمی از مخازن سد‌های کشور پُر شد (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) مذاکرات عمان قیمت خودرو‌های داخلی را ریزشی کرد (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) + جدول افت شدید قیمت خودرو‌های خارجی پس از ریزش نرخ دلار (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) + جدول طلا کانال ۷ میلیون تومان را از دست داد | سقوط سکه به زیر کانال ۸۰ میلیون تومان طعم تلخ گرانی میوه در کام مردم | میوه خوردن هم لاکچری شد وضعیت بازارهای طلا، دلار و کالاهای وابسته به ارز در روز مذاکرات | خواب نیمروزی بازارها قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی امروز (یکشنبه، ۲۴ فروردین ۱۴۰۴) اعلام شد + جزئیات ریزش دلار به کانال ۸۰ هزار تومان | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) ریزش شدید قیمت طلا در مشهد یک روز پس از مذاکرات عمان (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) علت کمبود شکر و روغن در فروشگاه‌ها اعلام شد (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) آمادگی ورود به فصل خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی قیمت ارز‌های دیجیتال یک روز بعد از مذاکرات (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) | سبد ارز‌های دیجیتال خانواده ترامپ به یک میلیارد دلار نزدیک شد خرید و فروش اراضی جنگلی و ملی ممنوع اعلام شد میزان مشاغل غیررسمی کشور به ۵۶ درصد رسید طرح کالابرگ الکترونیک برای دهک‌های کمتربرخوردار، امسال ادامه دارد (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) + فیلم بانک‌ها تا پایان سال ۱۴۰۳ چه میزان به خودی‌ها وام دادند؟ + جدول
سرخط خبرها

خودرو «تیبا» سایپا دیگر تولید نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۰۱۴۲۱
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
خودرو «تیبا» سایپا دیگر تولید نمی‌شود
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در همایش زنجیره خودروسازی در افق ۱۴۰۱، با بیان اینکه به ازای تولید هر خودرو تیبا بیش از ۷۷ میلیون تومان زیان به سایپا وارد می‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۱ خودرو تیبا از زنجیره تولید سایپا حذف می‌شود و فقط به اندازه تعدادی که ثبت نام کردند و تعهداتی که داریم این خودرو تولید خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی تیموری گفت: همیشه اعتقاد به زنجیره تامین داشتم و سعی کردم تمام انرژی‌ام را برای این بخش بگذارم. خودروساز بدون زنجیره تامین در دنیا موفق نیست و امیدوارم زنجیره تامین در زمینه خودرو‌های جدید، از قسمت طراحی حضور داشته باشد.

وی افزود: در سایپا یک میلیون سهام‌دار خرد داریم که بسیار مهم هستند و این افراد در سال‌های اخیر هیچ عایدی از سهامشان نداشتند به همین خاطر از اولین روز حضورم در سایپا تولید اقتصادی را محور برنامه هایم قرار دادم چراکه بر این اساس هم کیفیت، هم قیمت و هم تحویل به موقع کسب خواهد شد و این سه پارامتری است که باعث بقای محصول خواهد شد.

مدیرعامل گروه سایپا گفت: در سال آینده تمام تمرکز روی تولید موتوری است که بر اساس نقشه و مدارک ساخته خواهد شد چراکه نمی‌خواهیم با مهندسی معکوس موتور تولید کنیم تا مشتری و زنجیره تامین از این بابت زیان ببینند و هزینه‌ای پرداخت کنند.

وی افزود: سال آینده خودرو آریا را به بازار عرضه می‌کنیم و زنجیره تامین را در تولید این خودرو به کار می‌گیریم.

تیموری تاکید کرد: تا اردیبهشت ماه سال آینده فرایند کیفیت در سایپا اصلاح خواهد شد. البته این کار آغاز شده است. انجام تغییر بسیار سخت و پیچیده است، اما با آموزش می‌توان به آن دست یافت.

وی با اشاره به این سوال که بسیار مطرح شده که چرا در صنایع موشکی موفق هستیم، اما در خودروسازی خیر؟ تصریح کرد: اولین تفاوت در صنایع نظامی و موشکی وجود انسان‌های متعهد، متخصص و ایثارگر هستند که جانشان را می‌دهند و این روحیه را باید درصنعت خودروسازی هم تقویت کنیم و انسان‌هایی را انتخاب کنیم که این روحیه را داشته باشند و جانشان را برای تولید بدهند.

تیموری افزود: نکته دوم این است که فضای کسب و کار صنعت خودروسازی متفاوت از صنایع موشکی است. فضای کسب و کار صنعت خودرو آرام نیست، اما در صنایع نظامی محیط آرام و صددرصد تمرکز بر تولید است. بنده خیلی سعی کرده‌ام که فشار‌های بیرونی را تحمل کنم تا محیط کسب و کار از سیاسی به اقتصادی تبدیل و خودرو از یک کالای سیاسی خارج و تبدیل به کالای اقتصادی شود.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: نکته سوم در مورد این دو صنعت بحث امنیت است. کالایی که امنیت مردم را تامین می‌کند می‌تواند اقتصادی نباشد، اما خودروساز باید کالایی تولید کند که مردم حق انتخاب آن را دارند. وی افزود: وظیفه داریم انسان‌های متعهد، متخصص و ایثارگر پرورش دهیم به طوری که احساس آرامش در صنعت خودرو داشته باشیم و با آرامشی که در این صنعت ایجاد می‌کنیم بتوانیم تولیدات اقتصادی را عرضه کنیم که قیمت مناسب، کیفیت خوب و تحویل به موقع داشته باشیم.

مدیرعامل سایپا گفت: در سال آینده با توجه سیاست‌گذاری وزارت صمت امیدواریم بتوانیم شرایط را تغییر دهیم. چراکه دارایی‌ها و سهام درون گروهی خودروساز‌ها باید عرضه شود و درآمدش در چرخه تولید بیاید و با این کار صنعت خودرو به ریل خود بر می‌گردد. البته این کارنیاز به زمان کوتاهی دارد که با کمک همدیگر انجام خواهیم داد.

منبع: ایران جیب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->