بیمه شدگان «پاره‌وقت» تأمین اجتماعی چگونه می‌توانند «سوابق بیمه‌ای» خود را خریداری و کامل کنند؟ افزایش سقف برداشت از کارت سوخت در جایگاه‌های مرزی تا ۵۰ لیتر گشایش پنجره بودجه چند هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دولتی به روی خراسان رضوی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی  پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه در روز شنبه (۱۸ مرداد ۱۴۰۴ ) گواهی سپرده بورس، مسیر جدید خودرودار شدن + جزئیات حذف وثیقه ۳۵ درصدی بانک مرکزی برای واردات خودروی جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر هشدار سازمان بازرسی کل کشور به وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت بلیت هواپیما رئیس کمیسیون فرش اتاق بازرگانی: تجارت خارجی تقریبا در حالت تعلیق قرار گرفته است اطلاعیه فرودگاه مهرآباد به مسافران روز جمعه (۱۷ مرداد ۱۴۰۴)؛ ۲ ساعت زودتر حرکت کنید قیمت طلا، دلار، سکه و ارز امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی و وکالتی کردن حساب‌ها برای بار دوم تمدید شد راهنمای خرید میلگرد با پروانه ساختمان (میزان سهمیه + شرایط) آیا مزایای رفاهی کارگران مشمول مالیات می‌شود؟ مهلت استفاده از بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) به پایان می‌رسد قیمت ارز اربعین امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | دینار عراق چند شد؟ تخفیف های فروش؛ بازی دو سر بُرد یا شگردی برای گران فروشی اجناس؟ آیا با اجرای فیبرنوری، کابل‌دزدی به پایان می‌رسد؟ | پاسخ مسئولان به مطالبه شهروندان حمایت مدیریت شهری مشهد از صنایع و کارآفرینان ادامه‌دار خواهد بود + فیلم توضیحات مدیرعامل تامین اجتماعی درباره شیوه‌نامه بیمه کارگران ساختمانی پیش‌بینی قیمت دلار برای روز پنجشنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | امید به مذاکره باز هم دلار را عقب راند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴ )| بازار طلا بازیچه افت دلار شد آیا قطعی برق در تهران ۴ ساعته شده است؟ (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) هدف‌گذاری ۳ هزار مگاواتی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی تا پایان ۱۴۰۶ خرید طلا و سکه در سیزدهم ماه صفر | کشتی‌آرای: خرید طلا در سیزدهم صفر یک پدیده خرافاتی است پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال ۱۴۰۴ با توجه به معاملات امروز بورس کالا (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد ریزش ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) مکان‌های اسکان اضطراری زائران در مشهد در سه روز پایانی ماه صفر قطعی برق نخواهند داشت استاندار خراسان رضوی: ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر استان تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۴۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
سرخط خبرها

خودرو «تیبا» سایپا دیگر تولید نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۰۱۴۲۱
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
خودرو «تیبا» سایپا دیگر تولید نمی‌شود
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در همایش زنجیره خودروسازی در افق ۱۴۰۱، با بیان اینکه به ازای تولید هر خودرو تیبا بیش از ۷۷ میلیون تومان زیان به سایپا وارد می‌شود، گفت: در سال ۱۴۰۱ خودرو تیبا از زنجیره تولید سایپا حذف می‌شود و فقط به اندازه تعدادی که ثبت نام کردند و تعهداتی که داریم این خودرو تولید خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدعلی تیموری گفت: همیشه اعتقاد به زنجیره تامین داشتم و سعی کردم تمام انرژی‌ام را برای این بخش بگذارم. خودروساز بدون زنجیره تامین در دنیا موفق نیست و امیدوارم زنجیره تامین در زمینه خودرو‌های جدید، از قسمت طراحی حضور داشته باشد.

وی افزود: در سایپا یک میلیون سهام‌دار خرد داریم که بسیار مهم هستند و این افراد در سال‌های اخیر هیچ عایدی از سهامشان نداشتند به همین خاطر از اولین روز حضورم در سایپا تولید اقتصادی را محور برنامه هایم قرار دادم چراکه بر این اساس هم کیفیت، هم قیمت و هم تحویل به موقع کسب خواهد شد و این سه پارامتری است که باعث بقای محصول خواهد شد.

مدیرعامل گروه سایپا گفت: در سال آینده تمام تمرکز روی تولید موتوری است که بر اساس نقشه و مدارک ساخته خواهد شد چراکه نمی‌خواهیم با مهندسی معکوس موتور تولید کنیم تا مشتری و زنجیره تامین از این بابت زیان ببینند و هزینه‌ای پرداخت کنند.

وی افزود: سال آینده خودرو آریا را به بازار عرضه می‌کنیم و زنجیره تامین را در تولید این خودرو به کار می‌گیریم.

تیموری تاکید کرد: تا اردیبهشت ماه سال آینده فرایند کیفیت در سایپا اصلاح خواهد شد. البته این کار آغاز شده است. انجام تغییر بسیار سخت و پیچیده است، اما با آموزش می‌توان به آن دست یافت.

وی با اشاره به این سوال که بسیار مطرح شده که چرا در صنایع موشکی موفق هستیم، اما در خودروسازی خیر؟ تصریح کرد: اولین تفاوت در صنایع نظامی و موشکی وجود انسان‌های متعهد، متخصص و ایثارگر هستند که جانشان را می‌دهند و این روحیه را باید درصنعت خودروسازی هم تقویت کنیم و انسان‌هایی را انتخاب کنیم که این روحیه را داشته باشند و جانشان را برای تولید بدهند.

تیموری افزود: نکته دوم این است که فضای کسب و کار صنعت خودروسازی متفاوت از صنایع موشکی است. فضای کسب و کار صنعت خودرو آرام نیست، اما در صنایع نظامی محیط آرام و صددرصد تمرکز بر تولید است. بنده خیلی سعی کرده‌ام که فشار‌های بیرونی را تحمل کنم تا محیط کسب و کار از سیاسی به اقتصادی تبدیل و خودرو از یک کالای سیاسی خارج و تبدیل به کالای اقتصادی شود.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: نکته سوم در مورد این دو صنعت بحث امنیت است. کالایی که امنیت مردم را تامین می‌کند می‌تواند اقتصادی نباشد، اما خودروساز باید کالایی تولید کند که مردم حق انتخاب آن را دارند. وی افزود: وظیفه داریم انسان‌های متعهد، متخصص و ایثارگر پرورش دهیم به طوری که احساس آرامش در صنعت خودرو داشته باشیم و با آرامشی که در این صنعت ایجاد می‌کنیم بتوانیم تولیدات اقتصادی را عرضه کنیم که قیمت مناسب، کیفیت خوب و تحویل به موقع داشته باشیم.

مدیرعامل سایپا گفت: در سال آینده با توجه سیاست‌گذاری وزارت صمت امیدواریم بتوانیم شرایط را تغییر دهیم. چراکه دارایی‌ها و سهام درون گروهی خودروساز‌ها باید عرضه شود و درآمدش در چرخه تولید بیاید و با این کار صنعت خودرو به ریل خود بر می‌گردد. البته این کارنیاز به زمان کوتاهی دارد که با کمک همدیگر انجام خواهیم داد.

منبع: ایران جیب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->