ترافیک سنگین در پل جهاد، سه‌راه خیام و تقاطع خیام در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۵۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بوستان برکت؛ بستری برای کشاورزی شهروندان مشهدی هوای کلانشهر مشهد امروز «سالم» است (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش ساعت کار مترو مشهد در شام غریبان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در ورودی‌های مشهد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ویدئو | باز این چه شورش است که در خلق عالم است شهردار مشهد مقدس: عملیات اجرایی فاز اول سامان‌دهی و تجهیز بوستان «جهان‌شهر» آغاز می‌شود فراهم‌شدن امکان مشاهده آنلاین ظرفیت پارکینگ‌های مشهد در روز عاشورا (۲۶ تیر ۱۴۰۳) آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز محدوده حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی حریق کارگاه چوب در جاده کلات (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ۲۶۰ هیئت مذهبی در مشهد مجوز فعالیت دارند عزاداری ظهر تاسوعا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد + تصاویر فرماندار مشهد خبر داد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی برای زائران حسینی ۸۰۰ ایستگاه صلواتی به‌مناسبت ماه محرم در مشهد برپا شده است پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان انتصاب سرپرست شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف تعطیلی بازار‌های سیار و ایست‌کار‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ در مشهد سامان‌دهی غرفه‌های شهرداری مشهد در بوستان‌های سطح شهر برگزاری هیات نوجوانان محله احمدآباد مشهد در شب عاشورای حسینی اوج گرما در مشهد | هتل‌های مشهد موظف به استفاده از ژنراتور اختصاصی شدند
سرخط خبرها

موانع شفافیت آرای نمایندگان

  • کد خبر: ۱۰۱۵۷
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲
موانع شفافیت آرای نمایندگان
نماینده مشهدعوامل اجتماعی و ساختاری را دلایل علنی نشدن آرای نمایندگان دانست
با نزدیک شدن به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بازار گپ وگفت‌های سیاسی هم گرم شده و مشهد به عنوان یکی از تأثیرگذارترین شهر‌های ایران این روز‌ها یکی از مهم‌ترین مراکز برپایی گردهمایی‌های سیاسی است. در همین راستا دیروز نشست بررسی عملکرد نمایندگان مجلس در دوره دهم در دانشگاه فردوسی با حضورامیرحسین قاضی زاده هاشمی، عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم مشهد در مجلس، برگزار شد. قاضی زاده در ابتدای صحبت‌های خود به موضوع افزایش قیمت بنزین و نحوه اجرای آن از سوی دولت اشاره کرد و گفت: سناریو‌های مختلفی برای مدیریت و افزایش قیمت بنزین وجود داشت که یکی از این پیشنهاد‌ها اختصاص یک لیتر بنزین به صورت روزانه به هر ایرانی بود که با آن موافقت نشد. وی با بیان اینکه موضوع گران کردن قیمت بنزین با توجه به قانون هدفمندی یارانه‌ها به مصوبه مجلس نیاز نداشته است، اما سران قوا درباره هزینه کرد درآمد حاصل از آن تصمیم گرفتند، ادامه داد: هفته قبل از گران شدن بنزین، رئیس مجلس چند دقیقه‌ای را در این باره صحبت کرد، اما از زمان و نحوه اجرا سخنی به میان نیامد.
وی افزود: متأسفانه در مرحله اجرای این سیاست، شاهد بودیم که افکار عمومی اقناع نشده و از طرفی هم مسئولان، استانداران و مردم درباره آن توجیه نشده بودند و این موضوع آسیب‌های زیادی را به همراه داشت. قاضی زاده بیان کرد: اگر در موضوع افزایش قیمت بنزین دقت می‌شد، شاهد این همه سوء استفاده نبودیم. وی با تأکید بر اینکه به طور قطع چیزی به عنوان برگرداندن قیمت بنزین وجود ندارد، ادامه داد: اصلاح مدل اجرا یا جایگزین کردن مدل دیگری برای اجرای مدیریت سوخت به شرایط بودجه بستگی دارد و باید دید که بودجه چطور ارائه می‌شود تا بتوان اصلاحاتی را در این فرایند اعمال کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره شفافیت آرای نمایندگان نیز گفت: عنوان شفافیت را قبول ندارم، بلکه در این رابطه باید از عنوان علنی شدن آرا استفاده شود.
وی ادامه داد: در رابطه با این طرح باید اذعان کرد که موانعی هم برای اجرا وجود دارد؛ عوامل ساختاری و اجتماعی ازجمله موانع پیش روی این طرح است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه از نظر اجتماعی، جامعه ما برای پذیرش این طرح به رشد کافی نرسیده است، تأکید کرد: در حوزه ساختاری، با توجه به اینکه بیشتر نمایندگان از شهرستان‌های کوچک هستند و با توجه به نگاه محلی بیشتر نمایندگان به جای نگاه به منافع ملی، اجرای چنین طرحی تبعاتی دارد، اما در عین حال باید در این رابطه یک خط شکنی صورت گیرد و آرای نمایندگان علنی شود.
وی با تأکید بر اینکه باید ساختار مجلس ما عوض شود، تصریح کرد: اگر فردی با نام حزبی وارد مجلس می‌شود، به طور قطع باید حزب مورد نظر پاسخ گوی عملکرد آن نماینده هم باشد و این ممکن نخواهد شد مگر اینکه ساختار مجلس عوض شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->