نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

دوئل صنعت مشهد با ذوب‌آهن اصفهان

  • کد خبر: ۱۰۱۷۶
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
دوئل صنعت مشهد با ذوب‌آهن اصفهان
تنها نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر بسکتبال امروز در سالن سجاد مشهد میزبان نماینده اصفهان است
مرتضی اخوان - ایستگاه هشتم لیگ برتر بسکتبال برای مردان آویژه صنعت پارسای مشهد با نبرد انتقامی برابر ذوب‌آهن اصفهان مصادف شده است، جایی که شاگردان سرجان صرب به دنبال انتقام از سبزپوشان اصفهانی هستند که سال گذشته طعم تلخ دبل‌شکست برابر آن‌ها را چشیدند. نبرد پارسا و ذوب‌آهن امروز از ساعت ۱۶ در سالن سجاد مشهد برگزار می‌شود، دیداری که هم از حیث جدولی و هم در ابعاد فنی نبردی نزدیک و جذاب پیش‌بینی می‌شود. مشهدی‌ها در جدول چهارده‌تیمی لیگ برتر فصل جاری با یک بازی کمتر در مقایسه با تیم‌های ششم و پنجم در جایگاه هفتم قرار دارند. ذوبی‌های شهر اصفهان هم با همین تعداد بازی در مکان دهم قرار دارند.

ذوبی‌های مشهد علیه ذوبی‌های اصفهان!
تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا امسال در فرمی بهتر از سال گذشته قرار دارد، تیمی که با جذب یک مربی صرب و بازیکن آمریکایی، سعی در تقویت خود داشت. البته چند خرید خوب داخلی هم به این مهم کمک کرد. ۲ ستاره فصل قبل همین تیم ذوب‌آهن امسال در شرایطی به تیم مشهد پیوستند که از قضا یکی از آن‌ها توانسته است نمایش قابل قبولی در این چند هفته داشته باشد. عماد سلمانی، بازیکن جنوبی‌تبار آویژه با مو‌های منحصربه‌فردش، امسال از ذوب‌آهن به تیم پارسا بپیوندد، و یکی از بهترین بازیکنان آویژه در ۷ هفته گذشته بوده است. نبرد این ستاره با همبازی‌های سابقش در ذوب‌آهن می‌تواند بر جذابیت‌های این بازی بیفزاید. از سویی دیگر، مهدی اسماعیلی هم که ابتدای فصل از اصفهان به مشهد آمد، با وجود بروز مصدومیت در همان تمرینات پیش‌فصل، حالا مصدومیتش رفع شده است و مربیان آویژه امید دارند او را به این بازی برسانند، مسئله‌ای که اگر رخ دهد، می‌تواند نبردی جذاب میان یار سابق ذوب‌آهن با تیم سابقش باشد.

خارجی‌های تأثیرگذار
داریوس هنری، ستاره آمریکایی پارسا، در طول هفته‌های گذشته توانسته است بیشترین امتیازات را برای تیم مشهد به دست بیاورد، ستاره کوتاه‌قامتی که حالا به امید اول هواداران بسکتبال مشهد برای ادامه درخشش‌های تیمشان در لیگ برتر بدل شده است. در سوی مقابل، ذوبی‌های اصفهان هم ۲ ستاره خارجی در ترکیبشان دارند که در کنار ایمان زندی، سجاد پذیرفته و پویا یخچالی می‌توانند کفه ترازو را به سود تیمشان برگردانند. با وجود این، ستاره‌های داخلی و حتی تأثیرگذاری صالح فروتن در تیم مشهد، به نظر می‌رسد این خارجی‌های ۲ تیم باشند که بتوانند تفاوت را رقم بزنند.

اندیشه‌های صرب یا تجربه ایرانی؟
اگرچه آویژه صنعت پارسا مشهد تنها تیم لیگ برتر امسال است که از حضور سرمربی خارجی بهره می‌برد، بسکتبال‌دوستان مشهدی نمی‌توانند در نبرد امروز از حضور مربی باتجربه و کارکشته خراسانی روی نیمکت ذوب‌آهن نگران نباشند. مهران حاتمی، سرمربی کهنه‌کار و باهوش ذوب‌آهن در شرایطی پا به مشهد می‌گذارد که فصل گذشته شیمیدر تهران را هدایت می‌کرد و در کارنامه مربیگری‌اش هدایت دانشگاه آزاد اسلامی، پتروشیمی بندر امام و حتی ثامن مشهد را به عهده داشته است. جدال حاتمی و سرجان می‌تواند نقش بسزایی در نتیجه نهایی دیدار داشته باشد.

سبقت از هم سطح‌ها با طعم انتقام
پیروزی احتمالی بر ذوب‌آهن برای آویژه یک برد سه‌وجهی است. از سویی، برد در حضور هواداران می‌تواند شیرین باشد و از سویی دیگر، این برد احتمالی می‌تواند شاگردان سرمربی صرب را از جمع تیم‌های هم سطح در جدول کاملا جدا کند. لیگ برتر بسکتبال امسال با تعداد تیم‌های بیشتر در قیاس با لیگ نُه‌تیمی پارسال برگزار می‌شود و اگر حساب ۵ تیم بالای جدول را از باقی تیم‌ها جدا کنیم، تیم‌های پله ششم تا سیزدهم تیم‌های هم‌سطحی هستند که نتایج نزدیک نبردهایشان، گواه این مدعاست. نماینده مشهد می‌تواند با پیروزی برابر ذوب‌آهن خودش را هر‌چه بیشتر از تیم‌های هم‌سطح در جدول جدا کند و امیدهایش برای رفتن به پلی‌آف را دوچندان کند، اما سومین وجه این پیروزی احتمالی می‌تواند انگیزه انتقام باشد. پارسا سال گذشته رفت و برگشت برابر ذوبی‌های شهر اصفهان تن به شکست داده است. تیم مشهد سال گذشته در دیدار رفت و در سالن خانگی ۷۱ بر ۵۹ شکست خورد و در بازی برگشت در اصفهان هم تن به شکست نزدیک ۸۹ بر ۸۵ داد، شکست‌هایی که شاید بدجور به کام تیم بسکتبال آویژه صنعت تلخ آمده و حالا انگیزه‌ای شده است تا تمام تیم برای پیروزی بر ذوب‌آهن همدل شوند.

ورود آویژه به پیچ تند
لیگ برتر بسکتبال در شرایطی به ایستگاه هشتم رسیده است که بازی هفته ششم آویژه صنعت پارسای مشهد با نفت آبادان لغو شده است و قرار است در زمانی دیگر برگزار شود. شاگردان سرجان حالا بعد از بازی با ذوب‌آهن به پیچی تند در گردنه لیگ برتر بسکتبال می‌رسند. آن‌ها باید از ۶ بازی بعدی ۴ دیدار دشوار برابر بالانشینان نفوذناپذیر داشته باشند: نبرد با پالایش نفت آبادان، شیمیدر تهران، مهرام و اکسون، نبرد‌هایی از جنس مرگ برای روز‌های خوشبختی؛ لذا مشهدی‌ها باید هر طور شده ۲ امتیاز ارزشمند نبرد خانگی برابر ذوب‌آهن را برای اندوخته روز‌های سخت به حساب خویش واریز کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->