سرخط خبرها
در جلسه شورای محله سیدرضی بررسی شد

از امنیت مال تا حفظ محیط زیست

  • کد خبر: ۱۰۱۸۰
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
از امنیت مال تا حفظ محیط زیست
لیلا مودودی
خبرنگار شهرآرا محله
سومین جلسه شورای اجتماعی محله سیدرضی با محوریت تشریح وظایف و فعالیت اعضا، آسیب‌شناسی محله و معرفی اعضای کارگروه در دفتر دبیرخانه شورای اجتماعی محلات منطقه ۱۱، برگزار شد.

پارچه به جای پلاستیک
به گزارش دبیرخانه شورای اجتماعی محلات منطقه ۱۱، در ابتدای جلسه حسین صادقی‌زاده، نماینده ساکنان محله، ضمن تشکر از روند پروژه‌های اجرایی از نحوه پایان‌کار پروژه‌ها انتقاد کرد و گفت: پیمانکار‌هایی که در شهر بنا به دلایلی مثل مرمت و تعمیر عملیات اجرایی انجام می‌دهند در حوزه هشدار‌های اولیه‌ای که برای آگاه‌سازی مردم درباره اخلال در کار‌ها ارائه می‌دهند در مراحل اولیه بسیار عالی هستند، ولی بعد از بازسازی آسفالت ضایعات به وجود آمده را تا مدت‌ها جمع‌آوری نمی‌کنند که باعث برهم ریختن تصویر شهر می‌شود.
سیدمحمد شجاعی، دیگر نماینده ساکنان هم در ادامه ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام شده در منطقه مثل طرح استقبال از زائران پیاده و بازدید از سازمان مپ و کتابخانه مرکزی امام خمینی برای افرادی که بنا به دلایلی نتوانستند در برنامه‌ها شرکت کنند، درخواست بازدید دوباره داشت. وی همچنین پیشنهاد داد که یکی از اعضا به عنوان روابط عمومی محله سیدرضی انتخاب شود و فعالیت‌های محله را منعکس کند که فهیمه خطیب‌باشی این مسئولیت را به عهده گرفت.
فهیمه خطیب‌باشی، نماینده کسبه هم پیشنهاد داد با اصناف مختلف در محله مذاکره شود و در صورت امکان آن‌ها را مجاب کنیم که از کیسه‌های پارچه‌ای به جای پلاستیک استفاده کنند.
وی همچنین گفت: برای بالا بردن اطلاعات مردم درباره بازیافت و تفکیک از مبدا بروشور‌هایی چاپ و در محله به مردم ارائه شود و مکان جمع‌آوری زباله‌ها اطلاع‌رسانی شود تا در نیمه شب شاهد زباله‌های مختلف در محله که وجهه خوبی هم ندارد، نباشیم.
سارا سلیمی، رئیس شورای محله سیدرضی نیز برای بهتر شدن وضعیت کیفی در محله سیدرضی درخواست پیگیری و فعالیت بیشتر از سمت اعضا را داشت و گفت: در صورت امکان اعضای شورای محلات از طریق روزنامه شهرآرا به مردم معرفی شوند.
مهین تکتار، نماینده تشکل‌ها، بحث امنیت محله سیدرضی را مطرح کرد و گفت: محله سیدرضی جزو ناامن‌ترین محلات منطقه ۱۱ محسوب می‌شود که بیشترین دزدی‌ها در این محله رخ می‌دهد.

شناخت آسیب‌های محلی
وی در ادامه به ساختمان‌های در حال ساخت اشاره کرد و گفت: این ساختمان‌ها به مکان‌های مسکونی اشراف کامل دارند و اگر نظارتی بر آن‌ها نباشد به دلیل تکمیل نبودن ساختمان‌ها می‌تواند محلی برای پنهان شدن سارقان باشد و اگر گشت انتظامی به طور مکرر در محله حضور داشته باشد امنیت بیشتری برای محله فراهم می‌شود.
تکتار همچنین ضمن استقبال از طرح استفاده کیسه‌های پارچه‌ای به جای پلاستیک گفت: می‌توانیم با کمک گرفتن از بانوان سرپرست خانوار این کیسه‌ها را با قیمت مناسب‌تری در اختیار مردم بگذاریم، چرا که هم موجب فرهنگ‌سازی می‌شود و هم زمینه حمایت از بانوان سرپرست خانواده فراهم می‌شود.
در ادامه مسعود زارع، نماینده دادگستری در شورای محله سیدرضی، ضمن تأکید به مسئولیت‌پذیری اعضا در محله گفت: رسالت شورای محله از نظر من این است که ابتدای امر آسیب‌های محله خود را بشناسیم و بعد از آن پیگیر رفع آن و بهتر ساختن محله خود باشیم. مثلا در محله سید‌رضی زمین‌های بایری وجود دارد که می‌تواند محل آسیب باشد، چرا که همه ما می‌دانیم فضا‌های ناسازگار شهری زمینه بسیاری از جرم‌ها را فراهم می‌کند، پس باید به فکر رفع این مشکل نیز باشیم.
زارع همچنین برای بررسی و رسیدگی بهتر و بیشتر به موضوع فوق پیشنهاد تشکیل کارگروه‌های مختلف و متناسب با نیاز محله را داد تا اعضا بتوانند با کمک دیگر افراد محله برای بهبود اوضاع محله خود خدمت‌رسانی کنند.
در پایان سومین جلسه شورای محله سیدرضی مصوب شد تا فهیمه خطیب باشی به عنوان مسئول روابط عمومی محله سید رضی انتخاب و ارتباط با دیگر سازمان‌ها و مراکز را پیگیری کند. همچنین اعضای شورای اجتماعی محله سیدرضی تصمیم گرفتند تا از نشریه شهرآرامحله بخواهند اعضای شورای محله را به شهروندان برای همکاری بیشتر معرفی کند.
همچنین در پایان جلسه مصوب شد که اجرای طرح کیسه پارچه‌ای به جای پلاستیک به زودی در محله آغاز شود.
ساخت آگهی تلویزیونی معرفی کتابخانه «بچه‌های آسمان» برای شناساندن ظرفیت‌های محله آخرین تصمیم شورای محله سیدرضی در این هفته بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->