سرخط خبرها

آمادگی کامل منطقه برای مواجهه با بارش‌ها

  • کد خبر: ۱۰۱۸۱
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
آمادگی کامل منطقه برای مواجهه با بارش‌ها
معاون اجرایی شهرداری منطقه ۱۱ خبر داد
فهیمه شهری
خبرنگار شهر آرا محله
معاون اجرایی شهرداری منطقه ۱۱ از آمادگی کامل منطقه برای مواجهه با بارش‌ها خبر داد و گفت: مکان‌هایی که سال گذشته دچار آب‌گرفتگی شده بودند شناسایی و چند کانال جدید عبور آب احداث کرده‌ایم.

آماده پذیرایی زمستان
رستم علی حسنی‌فر، در گفتگو با خبرنگار شهرآرامحله، به آمادگی نیرو‌های منطقه برای مواجهه با بارش‌های باران و برف اشاره کرد و افزود: جعبه‌های مخصوص نمک، شن و ماسه را پر کرده و علاوه بر سه دستگاه گریدری که پیمانکاران طرف قراردادهایمان دارند، چهار دستگاه گریدر اجاره کرده‌ایم تا در مواقع لازم مورد استفاده قرار گیرند. در عین حال اگر بارش‌ها به حدی باشد که این ۷ دستگاه کافی نباشد، از طریق سازمان مدیریت پسماند، تجهیزات مورد نیاز را دریافت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: چند روز پیش کلیه ماشین‌آلات، نیرو‌ها و تجهیزاتمان را در حاشیه بولوار آموزگار مستقر کردیم تا مردم آن‌ها را ببینند، آرامش خاطر داشته باشند و بدانند آمادگی لازم برای مواجهه با برف و باران را داریم.

همکاری مردم
معاون اجرایی شهرداری منطقه ۱۱ با اشاره به بارندگی‌های وسیع سال گذشته، اظهار کرد: مکان‌هایی را که سال گذشته دچار آب‌گرفتگی شده بودند شناسایی و آن‌هایی که کانال عبور آب نداشتند، برایشان کانال احداث کرده‌ایم. وی ادامه داد: در بیشتر معابر، کانال داریم، ولی در موارد خاصی بارندگی آن‌قدر زیاد می‌شود که عمق و عرض کانال جواب‌گو نیست، در چنین مواقعی مردم باید کمی تأمل کنند تا از شدت بارش کاسته شود و به مرور آب‌های سطحی وارد کانال شوند، اما در مکان‌هایی مانند اول بولوار معلم که کانال پیش‌بینی نشده بود، سال گذشته شاهد آب‌گرفتگی بودیم بنابراین برای اینکه امسال چنین مشکلی نداشته باشیم، شبانه کانالش را احداث کردیم. همچنین در میدان تربیت و از سیدرضی ۳۲ به سمت جلال آل احمد نیز کانال احداث شده است تا در هنگام بارش، شاهد آب‌گرفتگی نباشیم.

کاهش ترافیک
رستم علی حسنی‌فر در ادامه به دیگر اقداماتی که در منطقه در دست انجام است، اشاره کرد و گفت: در چهارراه میلاد پروژه حق تقدم عابرپیاده را داریم که طی آن قرار است محل عبور عابر پیاده با متریال، از قسمت‌های دیگر خیابان تفکیک شود تا هم عابران بدانند از چه محلی عبور کنند و هم رانندگان، هنگام توقف، پشت آن قسمت قرار گیرند.
وی با بیان اینکه در این مسیر، چراغ‌هایی تعبیه می‌شود که شب‌ها نورانی خواهد بود و محل عبور عابرپیاده را مشخص می‌کند، افزود: این پروژه به تازگی شروع شده و برای اتمام آن به حدود ۴ ماه زمان نیاز است.

ادامه پیاده روسازی
معاون اجرایی شهرداری منطقه ۱۱ به اصلاح هندسی ابتدای خیابان پژوهش اشاره کرد و گفت: این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد و طی آن به گونه‌ای اصلاح هندسی انجام شد که ایستگاه اتوبوس حاشیه بولوار وکیل‌آباد، به لاین کندرو انتقال یافت تا در بولوار وکیل‌آباد، شاهد ترافیک در پشت اتوبوس نباشیم و از بار ترافیکی آن کاسته شود.
حسنی‌فر از پیاده‌روسازی در زیر پل شهید صیاد شیرازی و حدفاصل میدان فرهنگ تا چهارراه دانشجو خبر داد و افزود: در این مسیرها، افزون بر پیاده‌روسازی، محل ویژه عبور دوچرخه هم احداث شده است.

توسعه مسیر دوچرخه
وی با بیان اینکه اکنون ۲۵ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در منطقه ۱۱ داریم، تصریح کرد: در نظر داریم مسیر ویژه دوچرخه را از آموزگار تا امامت و وکیل‌آباد کامل کنیم تا یک رینگ کامل برای شهروندان دوچرخه‌سوار داشته باشیم.
معاون اجرایی شهرداری منطقه ۱۱ همچنین از اجرای برنامه‌هایی برای حذف آبیاری تانکری خبر داد و اظهار کرد: در نظر داریم به جای آبیاری تانکری، آب خام را به مخازن و لوله‌ها هدایت کنیم تا در کلیه پارک‌ها آبیاری تحت فشار داشته باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->