نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال
سرخط خبرها

ذوب‌آهن با پیروزی به پیشواز دربی نصف‌جهان رفت

  • کد خبر: ۱۰۱۸۱۳
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
ذوب‌آهن با پیروزی به پیشواز دربی نصف‌جهان رفت
تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان ۹۵-۷۴ برابر پالایش نفت آبادان به برتری رسید.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، دیدار تیم‌های بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان و پالایش نفت آبادان از گروه F مرحله دوم مقدماتی سوپرلیگ بسکتبال در تالار بسکتبال آزادی تهران برگزار شد و اصفهانی‌ها برنده این میدان لقب گرفتند.

آغازگران نفت آبادان: احسان دلیرزهان، ناصر علیمردانی، رضا رنجبر، سعید محمدی و محمد کمالوند
سرمربی: علی توفیق

آغازگران ذوب‌آهن اصفهان: علیرضا مرتضوی، ارسلان کاظمی، آرمان زنگنه، فرید اصلانی و سجاد مشایخی
سرمربی: فرزاد کوهیان

کوارتر اول
ارسلان با بازی زیرحلقه سبد اول را دشت می‌کند و ۳ امتیازی سعید محمدی برتری را خیلی زود تغییر می‌دهد. پاسخ این ۳ امتیازی را فرید اصلانی به خوبی می‌دهد. کمالوند بازی را در ۵ به تساوی می‌کشد. اندوان موفق احسان نتیجه‌اش برتری ۳ امتیازی نفت است و در ادامه آبادانی‌ها با دو پرتاب آزاد کمالوند به ۱۰ می‌رسند. ران ۶ امتیازی ارسلان و فرید برتری را دست می‌چرخاند. کمالوند، چهره برتر نفت در نخستین دقایق بازی، دوباره تیمش را پیش می‌اندازد. دور دست احسان و کمالوند افتاده، هلیچی هم به کمک پالایش نفت می‌آید تا اختلاف در ۲۴-۱۴ دورقمی شود. پرتاب پیرامونی اصلانی، ذوبی‌ها را در بازی نگه می‌دارد. پرتاب‌های آزاد سجاد مشایخی بدون نقص است و ارسلان هم اختلاف را به ۵ کاهش می‌دهد. نفت ۲۶-۲۱ فاتح وقت نخست است.

کوارتر دوم
۵ امتیاز پیاپی امیرعلی قلی‌زاده برای ذوب‌آهن نتیجه را در ۲۶ به تساوی می‌کشد و این تساوی با سبدگیری ارسلان و رضا نادری تمدید می‌شود. برتری با ارسلان به اردوی گاندو‌ها می‌رود. در نیمه دوم کوارتر دوم، نفت برتری را پس گرفته و ۳۹-۳۶ پیش است که دانک قلی‌زاده در ضدحمله اختلاف را به حداقل می‌رساند. سجاد از ۴ پرتاب آزاد فقط دو امتیاز می‌گیرد، اما همین برای رسیدن به ۴۰ و برتری کمرنگ کافی است و این برتری را اشکان خلیل‌نژاد در فست برک پایانی کوارتر تثبیت می‌کند. ذوب‌آهن مشخصاً با مهار احسان دلیرزهان و محمد کمالوند برنده به رختکن می‌رود.

کوارتر سوم
ذوب‌آهن با توپ پر به میدان می‌آید و چند امتیاز پیاپی می‌گیرد. اشتباه سعید محمدی در ورود به زمین حمله هم مزید برعلت می‌شود تا ذوب اختلاف را بیشتر کند. نفت سبد می‌گیرد، اما بدون ورود توپ به حلقه، چون آرمان روی قوس فرود، توپ را زد. خود آرمان یک پرتاب آزاد موفق دارد و این‌طرف درخشش رنجبر با ۴ امتیاز در حمله و ریباند حمله. پس از سبد بعدی ذوبی‌ها، احسان از کمند دفاع اصفهانی‌ها می‌گریزد و سبد دیگری به حساب آبادان واریز می‌شود. سعید محمدی پس از سبد بعدی آرمان بر‌ای ذوب، اپشت قوس اختلاف را کاهش می‌دهد و ارسلان تلافی می‌کند. ۵۸-۵۰ به سود ذوب‌آهن اصفهان و لحظاتی بعد اختلاف به ۱۰ می‌رسد. سجاد هم در ضدحمله سبد خالی نفت را فرو می‌ریزد تا توفیق ناگزیر از گرفتن وقت استراحت شود، اما در بازگشت مرتضوی است که ۳ امتیازی مرتضوی فاصله را به ۱۵ می‌رساند. اندوان وحید دلیرزهان پاسخ اوست. آرمان کار ناتمام ارسلان در دو پرتاب آزاد را با ریباند به موقع تمام می‌کند. یک لحظه غفلت از خلیل‌نژاد و فول‌گل روی اشکان، ذوب را به ۷۰ می‌رساند. احسان یک تنه می‌جنگد و پرتاب‌های آزادش به بار می‌نشیند. دو پرتابی که آرمان زنگنه جبرانش می‌کند و اینطرف تقی‌لو اندوان می‌گیرد. فول‌گل بعدی سهم احسان است، اما پرتابش به حلقه می‌خورد، خود آرمان آن را پس می‌زند، ولی میان بهت زنگنه، به جا داده می‌شود تا با تک پرتاب احسان دلیرزهان نتیجه ۷۲-۶۱ به سود ذوب‌آهن باشد.

کوارتر چهارم
حمله نفت ناکام است و این بار رامین فتحی، خطای ۳ ثانیه آرمان را اعلام می‌کند. ۳! امتیازی وحید دلیرزهان اختلاف را به ۸ کاهش داد. لحظاتی بعد مرتضوی ۳ امتیازی می‌زند. ۷۵-۶۴ به سود ذوب. در ضدحمله نفت، احسان با خطای غیرورزشی متوقف می‌شود، اما این فرصت مناست تنها یک امتیاز برای احسان و نفت دارد تا اکبری از فرصت ذوب سبد بسازد. ۵ خطایی شدن کمالوند، خاطره کوارتر نخست خوبش را خراب می‌کند. رنجبر بازهم در ریباند حمله حی و حاضر است. ایربال نومیدانه تقی‌لو. یک تیر اشکان به بار می‌نشیند و ۷۸-۶۸ و در پی این نتیجه خود تقی‌لو ۳ امتیازی اصفهانی‌ها را پاک می‌کند. کار خوب وحید دلیرزهان و اختلافی که برای لحظاتی تک‌رقمی می‌شود. آرمان در ریباند حمله این بار کار احمدی جوان را تکمیل می‌کند. تایم‌اوت بعدی نفت. وقت استراحت بعدی توفیق. بی‌ثمر است. فرید ذوب را به ۸۸ رساند. وحید دلیرزهان، اشکان را زیر سبد بلاک کرد تا فقط شاید کمی هم‌تیمی‌هایش را خوشحال کند. گاندو‌ها با زنگنه به ۹۰ رسیده‌اند.
تک امتیاز متین جان‌زینی، بازیکن بومی آبادان با ۴ امتیاز اکبری، خلیل‌نژاد مواجه می‌شود و تک امتیاز محمدحسین احمدی از ذوب‌آهن اصفهان، ورق پایانی داستان این بازی است. ذوب‌آهن اصفهان ۹۵-۷۴ برنده می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->