داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها

تحریم‌های گسترده علیه چلسی، شیر بی‌یال‌و‌کوپال لندن!

  • کد خبر: ۱۰۱۹۲۴
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
تحریم‌های گسترده علیه چلسی، شیر بی‌یال‌و‌کوپال لندن!
تحریم‌های بریتانیا علیه مالک روس، باشگاه لندنی را با بحران روبه‌رو کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تحریم رومن آبراموویچ از‌سوی بریتانیا عواقب بسیار بدی برای تیم فوتبال چلسی دارد. به‌گزارش راشاتودی، خبرگزاری رسمی روسیه، پس از مسدود‌شدن دارایی مالک رومن آبراموویچ توسط دولت بریتانیا، فروش باشگاه چلسی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. آبراموویچ ابتدا سعی کرد مدیریت را به متولیان باشگاه بسپارد تا اینکه هفته گذشته تأیید کرد که به‌دنبال فروش باشگاه قهرمان اروپا و جهان است.

این اقدامات، مقامات بریتانیا را زیر فشار قرار داد تا این مرد پنجاه‌وپنج‌ساله را به‌بهانه عملیات نظامی حمله روسیه به اوکراین تحریم کنند؛ اقدامی که آن‌ها روز پنجشنبه اعلام کردند. آبراموویچ دومین فردی بود که در سند چهل‌ودو‌صفحه‌ای منتشر‌شده توسط دولت بریتانیا نامش منتشر شد.

به‌این‌ترتیب اکنون تمام دارایی‌های او در بریتانیا مسدود شده‌اند. همچنین فروش باشگاه چلسی متوقف شده و این باشگاه حق خرید یا حتی تمدید قرارداد بازیکنانش را نخواهد داشت. این بدان‌معناست که آبراموویچ که طبق گزارش‌ها ارزش چلسی را حدود ۴ میلیارد پوند (۵.۳‌میلیارد دلار) ارزیابی کرده است، تا‌زمانی‌که تحریم‌ها اعمال می‌شود، حق فروش باشگاه را نخواهد داشت.

چلسی مجوز ورزشی برای ادامه بازی‌های خود را دریافت کرده است؛ اما دیگر نمی‌تواند برای بازی‌های خود در استمفوردبریج بلیت بفروشد. مغازه اجناس باشگاه نیز باید بسته شود و این تیم حتی نمی‌تواند بازیکنانش را بفروشد. این در‌حالی است که آبراموویچ پیوسته هرگونه ارتباط با رئیس‌جمهور روسیه را رد کرده است. این در‌حالی است که دیلی میرور گزارش داد که طرف اوکراینی با رومن آبراموویچ تماس گرفته است تا از او کمک بخواهد و از او برای تأثیرگذاری بر روسیه برای توقف درگیری‌ها استفاده کند.

مالک چلسی می‌تواند یک چهره کلیدی در این تحولات باشد؛ زیرا به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و عامل آغاز درگیری نزدیک است. ارتباطات او با رهبر کرملین دقیقا همان چیزی است که باعث شد او از تیم چلسی کناره‌گیری و کار را به سایر مسئولان واگذار کند. هر‌گونه کمکی می‌تواند برای اوکراین و روسیه برای دستیابی به توافق صلح مهم باشد؛ زیرا پیامد‌های جنگ در روز‌های اخیر برای اقتصاد روسیه و ثبات بین‌المللی ویرانگر بوده است.

زلزله در لندن

چلسی همچنان می‌تواند فروخته شود، مشروط بر اینکه این فروش به نفع آبراموویچ یا روسیه نباشد و باشگاه در حال مذاکره با دولت درباره اقدامات بعدی است. دست‌کم بیست خریدار قبلا برای خرید چلسی آماده بودند. این باشگاه می‌تواند تحت مجوز ویژه «مقررات روسیه» به بازی‌هایش ادامه دهد که همچنین به ۱۴۰۰‌پرسنل خود - از‌جمله بازیکنان - اجازه می‌دهد حقوق دریافت کنند. در بحث ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها هم اتفاقات عجیبی برای باشگاه لندنی افتاده است. بازی عصر پنجشنبه مقابل نوریچ در لیگ برتر برگزار شد، اما تنها دارندگان بلیت فصلی مجاز به حضور در بازی‌های خانگی بودند و امکان فروش بلیت‌های بیشتر نبود.

شیر‌های بی‌یال‌و‌کوپال این‌روز‌های استمفوردبریج، مجاز به جذب بازیکن جدید نیستند. این عملا یک محرومیت دیگر از نقل‌و‌انتقالات را برای قهرمان اروپا و جهان ایجاد می‌کند؛ در‌حالی‌که باشگاه قبلا سه سال پیش یک محرومیت را تحمل کرده بود. چلسی از انجام نقل‌و‌انتقالات منع شده است، اما آن‌ها می‌توانند برای پرداخت‌های معوقه مربوط به معاملات انجام‌شده قبل از اعمال تحریم‌ها در ۱۰‌مارس، پول خود را به باشگاه‌های دیگر منتقل کنند.

چلسی نمی‌تواند به تلاش‌هایش برای تمدید قرارداد بازیکنان ادامه دهد؛ زیرا قرارداد‌هایی مانند آنتونیو رودیگر، سزار آزپیلیکوئتا و آندریاس کریستنسن قبلا در دستور کار آن‌ها قرار داشت. قرارداد‌های آن‌ها در تابستان به پایان می‌رسد و همچنین قرارداد‌های چند بازیکن جوان با‌استعداد، از جمله خاویر سیمونز، تمام می‌شود. اگر این مشکل در آینده نزدیک حل نشود، ممکن است باشگاه را مجبور کند تمام بازیکنانی که اکنون قرارداد دارند، به‌دلیل ناتوانی آن‌ها در جذب بازیکنان جدید، حفظ شوند.

تحریم‌هایی که دولت بریتانیا علیه رومن آبراموویچ اعمال کرد، بر بسیاری از قرارداد‌های تجاری چلسی سایه انداخته است؛ از‌جمله قرارداد ۵۲.۵‌میلیون‌دلاری (۴۰‌میلیون پوندی) جلوی پیراهن آن با برند ۳ Telecom و قرارداد ۷۲ میلیون دلاری (۵۵‌میلیون پوندی) البسه بازیکنان با نایک. قرارداد نایک با چلسی تا سال ۲۰۳۲ ادامه دارد؛ بنابراین برند پوشاک ممکن است تصمیم بگیرد تا‌زمانی‌که فروش باشگاه ادامه پیدا کند، منتظر بماند. با‌این‌حال، برند‌هایی مانند هیوندای و هابلوت که در مجموع معاملاتی به ارزش بیش از ۲۰‌میلیون دلار (۱۵‌میلیون پوند) دارند که در پایان فصل منقضی می‌شوند، ممکن است این تحمل را نداشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->