آیت الله علم الهدی: کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در خانواده خود تجربه کند آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود
سرخط خبرها

هوشمندسازی کامل خدمات شهری در شهرداری‌های مناطق از سال آینده

  • کد خبر: ۱۰۱۹۸۲
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
هوشمندسازی کامل خدمات شهری در شهرداری‌های مناطق از سال آینده
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی مشهد گفت: براساس تاکیدات شورای شهر و با نگاه مساعد شهردار، از اوایل سال آینده، تمامی خدمات قابل ارائه در مناطق، بدون نیاز به حضور فیزیکی در شهرداری، از طریق درگاه اینترنتی قابل ثبت و پیگیری است؛ این اقدام در شهرداری منطقه ۱۱ به عنوان پایلوت راه اندازی شده و پس از آن به سایر مناطق تسری پیدا خواهد نمود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین حسامی در گفتگویی با محوریت شهرداری الکترونیک، اظهارکرد: در ابتدا باید توجه داشت که «شهر هوشمند» و «شهرداری هوشمند» دو موضوع متفاوت از یکدیگر هستند؛ شهر هوشمند، مقوله‌ای فراسازمانی است، ولی پروژه شهرداری هوشمند ذیل شهر هوشمند تعریف شده و معطوف به خدماتی است که از سوی شهرداری ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ شهرداری مشهد مقدس وارد عرصه هوشمندسازی و ارائه غیرحضوری خدمات شد، گفت: برهمین اساس فهرستی از پرمخاطب‌ترین خدمات شهرداری تهیه گردیده تا محوریت تمرکز مدیریت شهری برای هوشمندسازی در سال جاری باشد.

حسامی افزود: برخی از این خدمات، پیشتر به صورت الکترونیکی ارائه می‌شد و لذا به سمت بهینه‌سازی فرآیند‌های سیستمی و کاربردی رفتیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مواردی هم نیمه الکترونیک بوده که با اهتمام بدنه متخصص شهرداری و با تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای امسال، این خدمات ۱۰۰ درصد الکترونیکی شده‌اند.

حسامی با بیان اینکه بنای مدیریت شهری بر عدم مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری است، گفت: شیوع ویروس کرونا عزم مدیریت شهری بر تحقق این مهم را مضاعف کرد چراکه دغدغه سلامت شهروندان را داریم و از سوی دیگر، بروکراسی‌های اداری باید به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: تمامی خدمات هوشمندسازی شده در درگاه واحدی با عنوان «شهرداری هوشمند مشهد» بارگذاری و در دسترس عموم است؛ این خدمات شامل حوزه‌های مختلف شهرسازی، حمل‌ونقل، خدمات شهری، فضای سبز، مالی و پرداخت، فرهنگی و ورزشی و اطلاعات مکانی و ... می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهارکرد: خوشبختانه با بهینه‌سازی فرایند‌های شهرداری و نحوه پاسخگویی به شهروندان با تکیه بر بستر شهرداری هوشمند، تا ۳۰ درصد شاهد کاهش گام‌های فرآیندی و بروکراسی‌های اداری هستیم و در حوزه‌های یاد شده، شهروندان بدون مراجعه به شهرداری می‌توانند پاسخ درخواست‌های خود را دریافت کنند.

حسامی گفت: براساس تاکیدات شورای شهر و با نگاه مساعد شهردار، از اوایل سال آینده، تمامی خدمات قابل ارائه در مناطق، بدون نیاز به حضور فیزیکی در شهرداری، از طریق درگاه اینترنتی قابل ثبت و پیگیری است؛ این اقدام در شهرداری منطقه ۱۱ به عنوان پایلوت راه اندازی شده و پس از آن به سایر مناطق تسری پیدا خواهد نمود.

منبع: شورای شهر مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->