پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس جزئیات جدید از همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته | رتبه‌بندی معلمان چه زمانی به پایان می‌رسد؟ عوامل ژنتیکی تأثیر بسزایی بر ابتلا به سرطان تخمدان دارد عرضه و فروش انواع دارو، شیرخشک، مکمل‌های ورزشی و تغذیه‌ای خارج از داروخانه ممنوع است آیا ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟ ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام معلم ۲میلیون تومان هزینه دارد ناشتا برای کبد چرب چی بخوریم؟ | در وعده صبحانه این ادویه پرطرفدار را مصرف کنید خشمگین نشوید؛ واقعا سکته می‌کنید! تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل به ۸۳ تن رسید (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نحوه قرار گرفتن در رتبه‌بندی معلمان چگونه محاسبه می‌شود؟ (۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۱۰۲۰۴۲
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
  • ۶
نحوه قرار گرفتن در رتبه‌بندی معلمان چگونه محاسبه می‌شود؟ (۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰)
نحوه قرار گرفتن در رتبه‌ها در رتبه‌بندی معلمان را در ادامه بخوانید.

به گزارش شهرآرانیوز، تقی درخشان‌فر و حمید رضا رحیمی از نمایندگان فرهنگیان درباره آیین نامه و نحوه قرار گرفتن در رتبه‌ها در رتبه بندی معلمان نوشتند:
هنوز آیین نامه نهایی آماده یا منتشر نشده است.
اما با توجه به شواهد و قرائن، آیین نامه مربوطه از یک فرم ۱۰۰ امتیازی تشکیل خواهد شد که این فرم از حدود ۱۰ شاخص و هر شاخص از مصادیق مختلفی تشکیل شده است که هر کدام امتیاز خاص خود را خواهند داشت

برخی عوامل تاثیر گذار در کسب امتیاز رتبه بندی معلمان
سنوات تجربه معلمی
مدرک تحصیلی و ارتباط مدرک تحصیلی با رشته تدریس
دوره‌های ضمن خدمت
سوابق مدیریتی
شایستگی‌های عمومی و تخصصی
شاخص‌های دانش پرورشی، تخصصی و ...

برای دریافت هر رتبه باید درصد تعریف شده‌ای از این ۱۰۰ امتیار را کسب کرد
مثلا ممکن است برای
رتبه‌ی آموزشیار معلم نیاز به کسب ۳۵ تا ۴۰ امتیاز
مربی معلم ۵۰ امتیاز
استادیار معلم ۶۵ امتیاز
دانشیار معلم ۸۰ امتیاز
استاد معلم ۹۰ امتیاز
باشد.
‌برای کسب هر رتبه با توجه به سنوات و احتمالا مدرک تحصیلی شروطی را تعیین می‌کنند
در مورد سنوات، از بدو خدمت می‌توان رتبه آموزشیار معلم را کسب کرد
برای رتبه مربی معلم حداقل ۵ سال سابقه و با سنوات تعجیل حداقل ۴ سال سابقه مورد نیاز است
برای رتبه استادیار معلم، حداقل ۱۰ سال سابقه و با سنوات تعجیل ۸ سال سابقه مورد نیاز است
برای رتبه دانشیار معلم حداقل ۱۵ سال سابقه و با داشتن سنوات تعجیل ۱۲ سال سابقه نیاز است
برای استاد معلم ۲۱ سال سابقه با سنوات تعجیل ۱۶ سال و ۹ ماه سابقه مورد نیاز است

نکته خیلی مهم
از ابتدای اجرای رتبه بندی، در هر رتبه‌ای که قرار گرفتید، باید حداقل ۵سال منتظر بمانید تا بتوانید رتبه بعدی را کسب کنید (در صورت تعجیل ۴ سال)
مثلا همکاری که با ۴ سال و ۱۱ ماه سابقه در رتبه آموزشیار معلم قرار می‌گیرد، ۵ سال بعد یعنی با ۹ سال و ۱۱ ماه سابقه می‌تواند رتبه مربی معلم را کسب کند (در صورت تعجیل، ۸ سال و ۱۱ ماه ..)

مدرک تحصیلی
ممکن است برای کسب رتبه‌های بالاتر، حداقل مدرک تحصیلی خاصی در نظر گرفته شود.
مثلا حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای کسب رتبه استادیار معلم کارشناسی، دانشیار معلم کارشناسی ارشد و استاد معلم دکترا باشد.

در این صورت با توجه به محدودیت اعمال مدرک تحصیلی از یک طرف و امتیاز بالای مورد نیاز برای رتبه‌های بالا از طرف دیگر (از فرم ۱۰۰ امتیازی)، کسب رتبه‌های آموزشیار معلم، مربی معلم و استادیار معلم سهل الوصول‌تر بوده و کسب رتبه‌های دانشیار معلم و استاد معلم به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود و بسیاری از همکاران از دستیابی به این رتبه‌ها محروم خواهند ماند .

پیشنهاد ۱: شرایط را به گونه‌ای در آیین نامه تدوین کنید که فارغ از مدرک تحصیلی، هر فرهنگی امکان دریافت تمام رتبه‌ها را در طول دوران خدمت خود داشته باشد، به عبارتی اگر مدرک تحصیلی لازم برای کسب رتبه خاصی را نداشته باشد، آیتم‌های دیگر از جمله به عنوان مثال کسب ساعات بیشتری از ضمن خدمت و.. ملاک کسب ان رتبه برای این دسته از همکاران باشد

پیشنهاد ۲: در صورت تاثیر گذار بودن مدرک تحصیلی در کسب رتبه‌ها، محدودیت در اعمال مدرک تحصیلی منطقی به نظر نمی‌رسد و مسوولان وزارت آموزش و پرورش با رایزنی با نمایندگان مجلس باید زمینه رفع محدودیت در اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان را فراهم کنند. 

منبع: راهبردمعاصر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
0
0
مدرک تحصیلی دیگه چیه منکه ۲۸ سال سابقه دارم در رتبه بندی چه رتبه ای کسب میکنم ؟درعرض دوسال چه رتبه؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
0
0
سلام من با ۲۷ سال سابقه باید رتبه استاد معلم باشم دیگه چیزی نمونده که بازنشست بشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
0
2
کاشکی برا حقوقهای نجومی وبالا نیز ایجور تو کار باریک می‌شدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
0
1
سلام ۹۵ مدرک گرفتیم هنوز اعمال نشده والان برای رتبه بندی نیاز داریم نمایندگان محترم مجلس در این زمینه اقدام فرمائید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
0
1
سلام اوقات به کام ، شما چگونه آموزش وپرورش رابا دانشگاهها مقایسه می کنید؟ معلمی که در یک روستای( ۸ دانش آموز در در۶ پایه زحمت تدریس ) رابر عهده دارد ،وچه بسا ازمهر تا آخر آذر، یا ازدی تا آخر اسفند، امکان برگشت به شهر وچه بسا دیدار با خانواده اش را ندارد! چگونه با معلم دانشگاهی که در شهرهای بالای ۳۰۰۰۰ نفر جمعیت تدریس می کنند مقایسه می شود؟ وحتی معلمی که در شهرهای کوچک تدریس می کنند و امکان هیچ دانشگاهی وترفیع مدرکی راندارند چگونه با شهر اصفهان مشهد کرج و تهران مقایسه می شود!؟؟ با اینکه یک مربی بامدرک دکتری در رتبه ی استادی قراربگیرد چون زحمت کشیده و مدرک گرفته کاری ندارم! اما نکته ی مهم این است که هر مربی باید باتوجه به امکانات محل وسایر بندهای مندرج در ( ضمن خدمت، تألیف ،مقاله، ابتکارات و اختراعات و اکتشافات مربوط به آموزش وپرورش و رشته ی تدریس خودش،وغیره) بتواند در موعد مقرر ۲۲ سال در آخرین رتبه ،یعنی (استادی) قرارگیرد!: البته حساب کسانی که با فوق دیپلم وارد شده و منتظر خروج هستند ،با کسانی که درحد توان محل زندگی خود وامکانات محل زندگی تلاش می کنند جداست، واین فرایند در طول خدمت تک تک همکاران به مرور زمان خودنمایی خواهد کرد! پس اشتباه استراتژیک است که فقط ( مدرک دکتری) بتواند در رتبه ی( استاد) قرارگیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
0
1
اینها نمی خواهند به معلم پول بدهند مثال مدرک مانند این است که شخصی قصد فروش مادرش راکرد گفتند که خجالت نمی کشی می خواهی مادرت را بفروشی گفت شرطی می گذارم تا مادرم را کسی نتواند بخرد اینها هم شرطی گذاشتند که کسی نتواند دوسه میلیون بیشتر بگیرد و فکر میکنند معلم نمی فهمد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->