امین ابوالفتح، بازیکن مدنظر پرسپولیس کیست؟ + سوابق تیم‌ها و ویدیو عبدالکریم حسن در آستانه جدایی از پرسپولیس علی آزادمنش در لیست خرید استقلال؟ حجازی: مشکلی برای حضور در استقلال ندارم تاریخ و ساعت بازی سپاهان و شباب الاهلی در پلی آف لیگ نخبگان آسیا + عکس مهند علی، ستاره جدید تراکتور + عکس انتقاد‌ها از استقلال برای از دست دادن حردانی | صالح از رضاییان بهتر است مشکل خروج از ایران باعث حذف قایدی از تیم ملی می‌شود تلاش استقلال برای ناکام گذاشتن پرسپولیس در جذب علیپور استقلال هفته آینده مسافر می‌شود ادعای استقلال: هیچ امکانات ویژه‌ای به رضاییان ندادیم! ماجرای عجیب کلیپ معارفه طارمی در صفحه اینتر+ ویدیو ایوب العمود، بازیکن جدید پرسپولیس کیست؟ + سوابق تیم ها ویدئو | ام‌باپه قراردادش را با رئال مادرید امضا کرد درویش لبه پرتگاه| مدیرعامل پرسپولیس کنار می‌رود؟ سید حسین حسینی در کنار مداح معروف+عکس حمله سروش رفیعی به بیرانوند، ترابی و اسماعیلی‌فر پایان حضور بیرانوند در پرسپولیس| سلام بیرو از تبریز! عارف غلامی یاغی می‌شود؟ تیر حمید مطهری به سنگ خورد
سرخط خبرها

استقلال و رکورد‌های جدید با فرهاد مجیدی!

  • کد خبر: ۱۰۲۰۵۵
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
استقلال و رکورد‌های جدید با فرهاد مجیدی!
شاگردان فرهاد مجیدی فقط ۱۴ امتیــاز تا ثبت رکوردی دیگر فاصـله دارنـد.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ استقلال در صورت کسب چهارده امتیاز دیگر می‌تواند رکورد بیشترین امتیاز در یک فصل را بشکند و البته پرسپولیس نیز شانس این را دارد که رکوردشکنی کند. استقلال تهران جمعه‌شب در چارچوب هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی به‌مصاف صنعت نفت آبادان رفت و با یک گل به برتری رسید تا با ۵۴امتیاز جایگاهش را در صدر جدول رده‌بندی تثبیت و فاصله شش‌امتیازی‌اش را با پرسپولیس حفظ کند. آبی‌پوشان تهرانی در این ۲۲هفته هنوز باخت نداشته‌اند.

آن‌ها می‌توانند به رکورد ۲۶بازی بدون باخت پرسپولیس برسند و به اولین تیم تاریخ لیگ‌برتر تبدیل شوند که در یک فصل باخت نداشته است. همچنین، از لحاظ تعداد گل خورده نیز می‌توانند صاحب بهترین عدد شوند. البته که این همه ماجرای استقلال مجیدی نیست؛ آن‌ها تا اینجای کار از ۶۶امتیاز به ۵۴امتیاز دست پیدا کرده‌اند. به‌عبارتی آن‌ها ۸۱درصد امتیازات لازم را به خودشان اختصاص داده‌اند و می‌توانند به رکورد بزرگ دیگری نیز دست یابند.

تابه‌حال ۶۷امتیاز، بیشترین امتیازی بوده که یک تیم در لیگ‌برتر به خودش اختصاص داده است. سپاهان لیگ نهم، سپاهان لیگ یازدهم، استقلال لیگ دوازدهم، پرسپولیس لیگ نوزدهم و پرسپولیس لیگ بیستم موفق شده‌اند این تعداد امتیاز را کسب کنند که البته به‌جز پرسپولیس، بقیه در لیگ‌های هجده‌تیمی این تعداد امتیاز را اندوخته داشتند. حالا استقلال و البته پرسپولیس فرصت دارند این رکورد را بشکنند. آبی‌پوشان اگر چهارده امتیاز از ۲۴امتیاز ممکن را هم به‌دست بیاورند، ۶۸امتیازی خواهند شد و صاحب بهترین رکورد از این حیث می‌شوند.

البته ممکن است با این تعداد امتیاز قهرمان نشوند، زیرا پرسپولیس با آن‌ها شش امتیاز فاصله دارد و ممکن است شاهد سبقت تیم یحیی باشیم. استقلال در بهترین شرایط می‌تواند به امتیاز تاریخی ۷۸ هم برسد. سرخ‌پوشان تهرانی، اما اکنون ۴۸امتیاز اندوخته دارند. آن‌ها از ۲۴امتیاز باقی‌مانده اگر بیست امتیاز به‌دست بیاورند، رکورد تعداد امتیاز را می‌زنند. قهرمان پنج دوره گذشته لیگ‌برتر کاری بسیار دشوار پیش‌رو دارد. آن‌ها در بهترین شرایط می‌توانند به ۷۲امتیاز برسند. باید دید در پایان فصل کدام تیم یا تیم‌ها رکورد بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ‌برتر و فوتبال ایران را می‌شکنند. آبی‌ها فعلا شانس بسیار بیشتری برای این کار دارند، اما هنوز هشت هفته و ۲۴امتیاز دست‌نخورده باقی مانده است.

ماجرای استقلال از شهرآورد تا شهرآورد

اولین شهرآورد فصل بین سرخابی‌های پایتخت در هفته هشتم برگزار شد و بدون گل به پایان رسید. پس از آن، بازی روزگار در لیگ بیست‌ویکم کاملا به کام آبی‌پوشان شد و ماشین امتیاز جمع‌کن استقلال نهایت امتیازات ممکن را به حساب خودش ریخت و بسیاری از رکورد‌های لیگ را نیز جابه‌جا کرد. شاگردان مجیدی که حالا رکورد طولانی‌ترین شکست‌ناپذیری را در فوتبال ایران با ۲۲هفته بدون شکست در اختیار دارند، در ۱۴بازی بین دو شهرآورد نیم‌فصل اول و دوم دوازده پیروزی و دو تساوی ثبت کرده و در مجموع ۳۸امتیاز از مجموع ۴۲امتیاز موجود را به‌حساب خودشان واریز کرده‌اند. این به‌معنای کسب ۵/۹۰ درصدی امتیازات است که می‌توان آن را رکوردی جالب توجه دانست.

استقلالی‌ها در این چهارده بازی فقط در دو بازی خارج از خانه مقابل آلومینیوم در هفته سیزدهم با نتیجه یک‌یک و نساجی در هفته بیستم با نتیجه بدون گل متوقف شده‌اند و در دوازده بازی به‌ترتیب مقابل پیکان، سپاهان، شهرخودرو، فولاد، مس رفسنجان، نفت مسجدسلیمان، هوادار، ذوب‌آهن، تراکتور، فجرسپاسی، گل‌گهر و صنعت نفت به پیروزی رسیده‌اند. آن‌ها در این چهارده بازی ۲۲گل زده، پنج گل خورده و ۱۰کلین‌شیت ثبت کرده‌اند. پیروزی ۱ بر ۰ با شش‌بار تکرار، پرتکرارترین نتیجه آن‌ها در این چهارده بازی است و بعد از آن پیروزی با نتیجه ۳بر ۰ با سه‌بار تکرار دومین نتیجه تکراری‌شان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->