وسوسه‌ای که ممکن است به قیمت جانمان تمام شود | مثلث خطر صورت کجاست؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۱۳ تیر ١۴٠٣) | افزایش دو تا چهاردرجه‌ای دما در سطح استان حوالی یک استخر پرماجرا | روایت شهرآرانیوز از چالش‌های مربوط به بوستان کوهسنگی پیش‌بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین ۱۴۰۳ اهدای ۴۰ هزار بسته معیشتی به محرومان خراسان‌رضوی به‌مناسبت چهلم شهدای خدمت+ فیلم شهید رئیسی ویترین خدمت به محرومان بود آمادگی بیمارستان شهید کامیاب مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم امام‌رضا(ع) استعمال سالانه بیش از ۲۰ پاکت سیگار فرد را در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار می‌دهد «گیسو»؛ یوزپلنگ جدید در پارک ملی توران ۶ نکته کاربردی که در خرید سیسمونی باید رعایت کنیم ماه خودمراقبتی: بیدارکردن توانایی بالقوه افراد برای مراقبت از خود اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق آینده‌ساز | سه میلیون تومان علی‌الحساب پرداخت شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) اوقات گران‌قیمت فراغت | چطور کلاس‌های تابستانه ارزان پیدا کنیم؟ راز تیغ زنی مامور قلابی از دلالان ارز خیابان امام خمینی(ره) مشهد سفر به مشهد گران‌تر از قبل شد! در نشست هم‌اندیشی با کارشناسان تغذیه در مشهد مطرح شد: ۵۰ درصد بیماری‌ها با رژیم غذایی مرتبط هستند بیش از یک میلیون نفر زیر پوشش برنامه خطرسنجی بیماری‌های قلبی‌وعروقی قرار گرفتند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آخرین خبر از افزایش حقوق معلمان بعد از رتبه‌بندی در سال جدید + جزئیات (۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۱۰۲۴۳۳
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
  • ۱۵
آخرین خبر از افزایش حقوق معلمان بعد از رتبه‌بندی در سال جدید + جزئیات (۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰)
خبر افزایش حقوق معلمان در روز‌های پایانی سال، موجب خوشحالی آن‌ها شد. افزایش حقوق معلمان با توجه به رتبه‌ای که آن‌ها دارند، انجام می‌گیرد. چندین عامل هستند که بر روی افزایش حقوق معلمان تاثیر می‌گذارد. در ادامه به بررسی جزئیات افزایش حقوق معلمان خواهیم پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، افزایش حقوق معلمان در سال ۱۴۰۱ تحقق می‌یابد؟ به گفته ویس کرمی نماینده مجلس در قانون رتبه بندی معلمان همه مدارک تحصیلی فرهنگیان بدون هر گونه محدودیتی اعمال می‌شود.

حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: بعد از این شبهه افکنی ها، مجددا نشستی با معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شده و ردیف‌های مربوطه چک شدند تا اشتباهی در این خصوص رخ ندهد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اعضای کمیسیون آموزش مجلس اعلام کردند که حداقل حقوق دریافتی معلمان بعد از رتبه بندی ۸ میلیون تومان است، اما برخی افراد و جریانات در شبکه‌های اجتماعی این موضوع را انکار کرده و از اعداد و ارقام پایین تری خبر دادند.

احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: بعد از این شبهه افکنی‌ها، مجددا نشستی با معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شده و ردیف‌های مربوطه چک شدند تا اشتباهی در این خصوص رخ ندهد.

فلاحی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات پیش روی آموزش و پروش کمبود معلم است که برنامه ریزی برای استخدام‌های جدید در دستور کار قرار دارد. وی در این راستا گفت: حداقل نیاز آموزش و پرورش برای تامین معلم، بیش از ۲۲۰هزار نیرو است که در سال آینده با افزایش بازنشستگی معلمان این عدد بالاتر نیز می‌رود.

سخنگوی شورای نگهبان خبر از تایید لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان داد. با تأیید شورای نگهبان مطالبه ۱۰ ساله فرهنگیان در زمینه اجرای لایحه رتبه بندی معلمان محقق و بالاخره این لایحه تبدیل به قانون شد.

طبق قانون رتبه‌بندی معلمان، آن دسته از کارکنان آموزش و پرورش که در حکم کارگزینی‌شان معلم درج شده، این لایحه شامل‌شان می‌گردد. تغییراتی در این قانون صورت گرفته و بر اساس آن، آموزشیار معلم» ۴۵ درصد، دومین رتبه «مربی معلم» ۵۵ درصد، سومین رتبه «استادیار» معلم ۶۵ درصد، چهارمین رتبه «دانشیار معلم» ۷۵ درصد افزایش دارد.

 

فوری:صحبت‌های رئیس مجلس درباره پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان + ویدئو (۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰)

حقوق کدام گروه از فرهنگیان دو برابر می‌شود؟

پنجمین رتبه «استاد معلم» ۹۰ درصد افزایش حقوق را خواهند داشت که این افزایش در سه شاخصه حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل فرهنگیان در رتبه بندی لحاظ می‌شود. ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ و نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.

نحوه گروه بندی معلمان چگونه است؟

همچنین طبق اصلاحات رتبه‌بندی معلمان، معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و تجربه خود در رتبه‌های پنجگانه به ترتیب: آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می‌گیرند؛ کارکنان کادر اداری وزارت آموزش و پرورش که برای خدمت معلمی استخدام شده‌اند نیز مشمول این قانون می‌شوند.

کسب رتبه‌های بالاتر مستلزم حداقل ۵ سال خدمت در هر یک از رتبه‌ها و کسب سایر شرایط لازم تعیین شده در آیین‌نامه اجرائی این قانون خواهد بود.

فرهنگیان بازنشسته شامل رتبه بندی می‌شوند؟

طبق اصلاحات رتبه‌بندی معلمان، فوق‌العاده رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال می‌شود؛ معلمان بازنشسته قبل از این تاریخ، مشمول این قانون نمی‌شوند همچنین به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، اعتبار اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شد.

فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش، تمامی اساتید عضو هیات‌های علمی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی کشور از جمله موسسات دولتی، آزاد، پیام نور و همچنین اساتید و مدرسان حق التدریسی می‌توانند از امکانات این طرح تسهیلاتی در قالب عقد مرابحه و جعاله بهره‌مند شوند.

میزان این تسهیلات ۵۰، ۷۰ و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که تا سقف ۵۰ میلیون تومان در قالب کارت اعتباری مرابحه است که صادر می‌شود و برای مبالغ بیشتر بدون کارت بوده و فرهیختگان دریافت کننده می‌توانند از آن برای رفع نیاز‌های ضروری و اساسی خود استفاده نمایند.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس طرح رتبه بندی که اجرای آن از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ خواهد بود، پایین‌ترین و حداقل دریافتی معلمان بر اساس طرح رتبه بندی مبلغ ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان خواهد بود.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس طرح رتبه بندی که اجرای آن از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ خواهد بود، پایین‌ترین و حداقل دریافتی معلمان بر اساس طرح رتبه بندی مبلغ ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان خواهد بود.

علیرضا منادی سفیدان با بیان اینکه، امروز یکشنبه طرح رتبه بندی در دستور جلسه مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود، افزود: معلمان بر اساس طرح رتبه بندی ۸۰ درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران را دریافتی خواهند داشت.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
0
0
اینم مثل همون افزايش حقوق بازنشستگان لشگری هست؛باورنکنید!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
0
0
تورابه خدادست ازسرما برداریدبودجه ۱۴۰۰ ماپرید
مجلس،دولت وشورای نگهبان سه راس مثلث برای نابودی وبی اعتبارکردن ما فرهنگیان هستند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
0
0
چرا تمامش نمیکنین.مگه قحطی خبرشده.شمارا به خدا دست ازسر فرهنگیان بردارین.دیگه خسته شدیم.جانمان را به لب رسانده اید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
0
0
اره خداییش جای خوشحالی داره تورم 1000درصد
یک معلم بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
0
0
سلام قراربراین بودکه همسان سازی فرهنگیان اجرایی شودومعلمان سنوات قبل همه دارای رتبه میباشندولی ظاهرانمیشه به مسئولین اعتمادکردآنهازحمات بازنشستگان سنوات قبل رانادیده وبابازی کلمات بجای اعدادارقام رتبه های قبلی باعث تبعیض وبی عدالتی شده اندوجای تاسف داردهرچندبازنشستگان حق خودرامحفوظ میدانندوراه قانونی رابرخودبازمیدانندواعتمادی به نماینده گان نخواهندداشت چون ظلم بزرگی به بازنشستگان شده باتشکر
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
0
0
چرا بعضی از ارگان ها که در سال چندبار حقوق آنها اضافه می شود و چند برابر یک معلم حقوق می گیرند در بوق و کرنا نمی کنید ؟، چرای رتبه بندی ناقص و ابتری که هنوز اجرا نشده و قرار هم شده شش ماه ۱۴۰۰ هم اعمال نشود در این بوق کرنا تبلیغاتی گسترده قرار می دهید؟ حتما تا بتوانید اگر اعتراضی شد جلوی مردم توجیه داشته باشید که معلمین خوتون را سرکوب کنید و به داق و درفش بکشید، نه؟؟
ناشناس
Germany
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
0
0
همش دروغه
هادی کازرونی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
0
0
سلام

بجز رتبه بندی فرهنگیان که هر روز در بوق و کرنا می گذارید هیچ خبر دیگری ندارید !؟
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
0
0
خجالت بکشید همین رسانه هنوز هیچی اضافه نشده داد زد هنوز اضافه نکردن بودجه پرید چرا وزارت بهداشت و کادر درمان رو نمیگید که ده برابر معلم میگیرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
0
0
واقعا بی انصافیه که از ۱۴۰۰/۱/۱اجرا نشه ما خیلی ضرر میکنیم حداقل رو حقوق ما تاثیر بذاره
اسماعیل دهقان قله زو
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
0
0
باسلام واحترام اینجانب اول مهر ماه 1400 بازنشسته شدم رتبه بندی شامل من میشود
معلم ابتدایی j_h
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
0
0
لایحه رتبه‌بندی اگر شامل بازنشستگان (معلمان بازنشسته)شهریورماه ۱۴۰۰ نباشد ،حق این بازنشستگان واقعا ضایع می شود ، روحیه این بازنشستگان خدشه دار و سبب ناراضی بودن آنان نسبت به مسئولین میشود.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
بانام ویادخدا نیازمالی فرهنگیان بعداز بازنشستگی خیلی بیشتر از زمان شاغل بودن است چونکه باخانواده بزرگتری روبرو میشود. عروس ونوه هاوانتظار ات انها.
پاسخ
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
0
0
وزیر آموزش و پرورش آقای نوری با هم‌دستی آقای قالیباف و رئیس آمار بودجه سید مسعود میرکاظمی حق معلمان بازنشسته که در لایحه رتبه‌بندی معلمان از اول فروردین ۱۴۰۰ اجرایی می شد را تغییر داده ،به منظور اینکه بودجه و پس انداز را بالا ببرند حق معلمان بازنشسته شهریورماه ۱۴۰۰ راضایع می کنید،واقعا انصاف و عدالت کجا رفته ، چرا آقای قالیباف این مورد مهم را نقض کردید .چرا با تفکرات سطحی از این مورد لایحه رتبه‌بندی معلمان بازنشسته شهریورماه ۱۴۰۰ را با چشمان بسته نظر انداخته اید ،امید است که عنایت فرمایید مجدد این موضوع مهم در هیات رئیسه مجلس و همکاری شما انجام وعملی شود .من الله التوفیق.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
0
0
به نظرمن بی انصافی است که با داشتن لیسانس وچندین سال کار کردن در مدرسه به عنوان معلم بهداشت رتبه بندی نشود وبا حقوق ۵ میلون چون در زمان احمدی نژار وهرد کار شده به ما چه مربوط.....
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->