ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

شهرهای جایگزین برای سفر نوروزی به ۸ استان پرمسافر کدام‌اند؟

  • کد خبر: ۱۰۲۶۷۹
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
شهرهای جایگزین برای سفر نوروزی به ۸ استان پرمسافر کدام‌اند؟
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی شهرهای جایگزین برای سفر در هشت استان‌ پرمسافر و پرازدحام را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی فاطمی گفت: بیش از ۸۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی استان‌های اصفهان، بوشهر، خراسان رضوی، فارس، گیلان، مازندران، هرمزگان و یزد رزرو شده است. برای همین، در هر یک از این هشت استان، شهرهای جایگزین را که هنوز ظرفیت اقامتی خالی دارند شناسایی کرده‌ایم.  

به گفته او، شهرهای آران و بیدگل، شهرضا و نجف‌آباد در استان اصفهان، تنگستان و عسلویه در استان بوشهر، نیشابور و سبزوار در خراسان رضوی، کنارک و دشتیاری در سیستان و بلوچستان، فیروزآباد، لار، مرودشت و کازرون در استان فارس، میناب، بندرلنگه و سیریک در استان هرمزگان و مهریز و بافق در استان یزد، با توجه به ظرفیت اقامتی خالی‌ای که دارند، پیشنهاد می‌شوند.  

فاطمی همچنین گفت: مراکز اقامتی تمام شهرهای دو استان گیلان و مازندران بیش از ۸۰ درصد رزرو شده‌اند، بنابراین شهر جایگزینی در داخل این دو استان اعلام نشده است.

استان‌ها و مراکز پرمسافر شهرهای جایگزین برای اقامت و سفر
اصفهان (اصفهان) آران و بیدگل، شهرضا، نجف‌آباد
بوشهر (بوشهر) تنگستان، عسلویه
خراسان رضوی (مشهد) نیشابور، سبزوار
سیستان و بلوچستان (چابهار) کنارک، دشتیاری، سرباز
فارس (شیراز) فیروزآباد، لار، مرودشت، کازرون
هرمزگان (بندرعبارس، قشم، کیش) میناب، بندرلنگه، سیریک
یزد (یزد) مهریز، بافق
گیلان و مازندران (تمام شهرها پرمسافر) ندارد

 

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی قبلا استان‌های خلوت‌تر را برای سفر در نوروز به مردم پیشنهاد کرده بود که البرز، تهران، خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، کرمان و مرکزی از آن جمله بودند.

او گفته که معرفی استان‌ها و شهرهای کم‌مسافر و خلوت‌تر در نوروز برای توزیع مکانی سفر انجام می‌شود.

جمشید حمزه‌زاده ـ رییس جامعه هتلداران ایران ـ نیز پیش از آغاز تعطیلات نوروزی اعلام کرد که ظرفیت اقامتی در جزایر کیش و قشم و همچنین شهرهای شمالی تقریبا تکمیل شده و جای خالی به سختی پیدا می‌شود.  

سردار سیدتیمور حسینی ـ جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کشور ـ نیز از از افزایش ۲۵ درصدی تردد در جاده‌های کشور در بازه زمانی ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه خبر داده و گفنه که تردد جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی در قیاس با مدت زمان مشابه سال قبل، ۸۰ درصد بیشتر بوده است.

فرهاد مهریاری ـ مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای ـ نیز گزارش داده که تا کنون، بیشترین افزایش تردد جاده‌ای وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به استان‌های خوزستان، بوشهر، گیلان، قم و سمنان بوده است. تردد در استان خوزستان نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد و سمنان ۴۶ درصد رشد داشته است.

سفرهای نوروزی پس از دو سال درحالی با کمترین محدودیت در پیک ششم کرونا قرار است اجرا شود که پیش‌بینی وزارتخانه‌های راه و گردشگری حدود ۳۰ درصد افزایش سفرها در مقایسه با نوروز سال ۹۸ است؛ آن سال ۷۴ میلیون و ۳۰۰ اقامت شبانه ثبت شد و تعداد مسافران هم ۱۸ میلیون نفر تخمین زده شد.  

منبع: تسنیم

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->