کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

ذوبِ ذوب‌آهن با ۱۰۹ امتیاز

  • کد خبر: ۱۰۲۷۹
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳
ذوبِ ذوب‌آهن با ۱۰۹ امتیاز
پارسا فاتح پرگل‌ترین بازی هفته هشتم لیگ برتر بسکتبال شد
نادر نوروزی - لیگ برتر بسکتبال با برگزاری ۷ دیدار در هفته هشتم ادامه یافت و در پرگل‌ترین دیدار این هفته، صنعت آویژه پارسا در مشهد از حریف اصفهانی خود، ذوب‌آهن، میزبانی کرد. پارسایی‌ها با یک نمایش خوب و هدفمند با برتری در هر ۴ کوارتر این دیدار پس از یک بازی پر‌گل برای اولین بار در این فصل حریف خود را صدتایی کردند و ۱۰۹ بر ۸۹ به برتری رسیدند، شاگردان سرجان ایوانوویچ که از همان ابتدای مسابقه با بازی هدفمند و منسجم خود به حریف اصفهانی اجازه خود‌نمایی ندادند، در بیشتر اوقات از حریف پیش بودند و در برابر ذوب‌آهنی که سال‌ها سابقه افتخارآفرینی در لیگ برتر را دارد مطمئن و با اعتمادبه‌نفس ظاهر شدند. در این میان نباید از ادامه درخشش کورین داریوس هنری، یار آمریکایی پارسا، غافل شد. ستاره این روز‌های پارسا که در لیگ برتر خوب درخشیده و نقش پررنگی در پیروزی‌های پارسا در این فصل داشته است در این دیدار هم یکی از خوب‌های تیمش بود تا درخشش خود را ادامه دهد. همچنین صالح فروتن، بازیکن جوان مشهدی پارسا، یکی دیگر از نمایش‌های خوب خود در این فصل را نشان داد و پرتاب‌های سه‌امتیازی متعدد او سبب ایجاد فاصله امتیازی با حریف شد. هر ۲ بازیکن در کنار یکدیگر موفق به کسب ۶۱ امتیاز برای پارسا شدند.

اولین ۱۰۰ تایی مشهدی‌ها
مشهدی‌ها در حالی پا به این دیدار گذاشتند که در ۳ دیدار اخیر خود برابر حریفان پیروز بودند و به دنبال پنجمین پیروزی خود و چهارمین پیروزی متوالی برابر حریف ریشه‌دار اصفهانی بودند تا باز هم به بالای جدول نزدیک شوند. در طرف دیگر، حریف ریشه‌دار اصفهانی که فراز و نشیب‌های زیادی در این فصل داشت به کسب نتیجه در این دیدار بسیار امیدوار بود تا بتواند جایگاه خود در جدول را کمی بهبود بخشد. سوت آغاز این دیدار در حالی زده شد که پارسا در دومین سال حضور خود در لیگ برتر توانسته علاقه‌مندان بیشتری را برای حمایت از خود به خانه بسکتبال بکشاند. مشهدی‌ها این دیدار را بهتر از حریف خود شروع کردند و در کوارتر اول، نمایش بهتری در امتیازگیری در مقایسه با حریف داشتند تا در نهایت در با نتیجه ۲۶ بر ۲۰ حریف خود را شکست دهند. در آغاز کوارتر دوم، باز هم مشهدی‌ها تیم برتر میدان بودند و ضمن کسب برتری خود، توانستند با استفاده بهتر از موقعیت‌ها فاصله بیشتری با حریف ایجاد کنند و نیمه اول را با نتیجه ۵۵ بر ۳۶ به سود خود به پایان برسانند. در کوارتر سوم، حملات هر ۲ تیم برای کسب امتیاز شدت بیشتری پیدا کرد، اما در نهایت، مشهدی‌ها در کوارتر سوم هم ۳۳ بر ۳۲ به برتری رسیدند.

نشاط سرجان در روز آمادگی پارسا
پارسایی‌ها در حالی پا به کوارتر چهارم این دیدار گذاشتند که برتری آن‌ها در این دیدار تقریبا مسجل شده بود، اما شور و نشاط و انگیزه‌ای که سرجان ایوانوویچ در کنار زمین به آن‌ها منتقل می‌کرد باعث ادامه حملات و بازی روان آن‌ها شد. سرمربی صربستانی این فصل مشهدی‌ها مدام در کنار زمین در حال صحبت با بازیکنان و کنترل جریان بازی بود و در کوارتر آخر این دیدار هم آن‌ها را به ادامه نمایش خوبشان مانند ۳ کوارتر نخست تشویق کرد. شاگردان او با تسلط در این بازی کوارتر چهارم را نیز با نتیجه ۲۱ بر ۲۱ به پایان رساندند تا در نهایت، این دیدار با نتیجه ۱۰۹ بر ۸۹ به سود پارسا به پایان برسد و تماشاگران مشهدی شاهد پرگل‌ترین دیدار هفته باشند. پارسا حالا با ۵ پیروزی از ۷ بازی خود در لیگ برتر با ۱۲ امتیاز در جایگاه ششم جدول قرار دارد و روز یکشنبه میهمان شیمیدر تهران است. پارسا که در سال دوم حضور خود در لیگ، تا اینجای کار نتایج خوبی گرفته و فقط در برابر شهرداری گرگان و پتروشیمی بندر امام، قهرمان و نایب‌قهرمان فصل پیش، مغلوب شده است، با انگیزه مضاعفی ۵ هفته پایانی تا نیم فصل اول را دنبال خواهد کرد و خود را برای رویارویی با شیمیدر، اکسون، شورا و شهرداری قزوین، مهرام و مس کرمان آماده می‌کند.

اقدام خوب مشهدی‌ها در پایان بازی
تماشاگران مشهدی که در این دیدار در مقایسه با دیدار‌های قبلی پارسا در لیگ استقبال بیشتری نشان داده بودند و هماهنگی بهتری هم در سالن با یکدیگر داشتند، در پایان دیدار سالن را نظافت کردند. تعدادی از نوجوانان باشگاه فرش مشهد که یکی از باشگاه‌های باسابقه در رده‌های پایه بسکتبال ایران است در پایان این دیدار در اقدامی سازمان‌دهی‌شده سالن بازی را نظافت، و این‌گونه از پیروزی خوب تیمشان تقدیر
کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->