واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

مرغ کیلویی ۸۰ هزار تومان خواهد شد؟

  • کد خبر: ۱۰۳۰۶۵
  • ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
مرغ کیلویی ۸۰ هزار تومان خواهد شد؟
به گفته عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، دولت در شرایطی برای حذف ارز ترجیحی خیز برداشته است که با کمبودهایی در ذخایر استراتژیک کشور روبه رو هستیم و تبعات حذف ارز ترجیحی هم نه با ۲۰۰ هزار تومان یارانه بلکه با ۱ میلیون تومان هم جبران نخواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در شرایطی برای حذف ارز ترجیحی خیز برداشته است که با کمبودهایی در ذخایر استراتژیک کشور روبه رو هستیم و تبعات حذف ارز ترجیحی هم نه با ۲۰۰ هزار تومان یارانه بلکه با ۱ میلیون تومان هم جبران نخواهد شد.

جلال محمودزاده در خصوص وضعیت کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۱، گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ وضعیت از نظر تامین نهاده‌ها خوب نبود؛ بحث حذف ارز ترجیحی مطرح شد و علیرغم این که ارز ترجیحی هنوز حذف نشده بود ولی اثرات روانی این موضوع بر قیمت نهاده های دامی و کالاهای اساسی اثر گذاشت و در نهایت باعث شد که نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی گران‌تر به دست مردم برسد.

ذخایر استراتژیک کشور درحال تمام شدن است

او در ادامه افزود: تامین ذرت، سویا و نهاده‌های دامی هم روسیه و اوکراین بودند که با توجه به وقوع جنگ بین دو کشور، نتوانستند نیازمان را تامین کنند و کالاها و ذخایر استراتژیکمان به اندازه‌ای نبود که جوابگوی نیاز کشور باشد و در نهایت با کمبودهایی در سطح کشور در سال ۱۴۰۰ روبرو بودیم؛ با وجود همه این مشکلات، دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم خیز برداشته است و چون ذخایر استراتژیکمان درحال تمام شدن است و نمی‌توانیم جایگزین کنیم مطمئنا در ۱۴۰۱ با توجه به ضعف‌هایی که در مدیریت بازار وجود دارد با کمبود شدید نهاده‌ها و کالای اساسی و افزایش قیمت کالاهایی مثل روغن، شکر و برنج روبه رو خواهیم شد.

مرغ ۸۰ هزار تومانی و افزایش ۲ برابری قیمت نهاده‌ها تبعات حذف ارز ترجیحی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: علی رغم این که قیمت گندم را ۹۵۰۰ تومان اعلام کردند اما چون سال آینده دولت ارز ترجیحی را حذف می‌کند و قیمت نهاده‌ها آزاد می‌شود، قطعا مقداری از گندم به سمت مصرف دامی می‌رود و مجبور خواهیم شد سال آینده گندم مورد نیاز را با قیمت ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان وارد کنیم. پس قیمت گوشت مرغ حدودا کیلویی ۸۰ هزارتومان می‌شود و پیش بینی درباره گوشت قرمز ۳۰۰ هزار تومان است و قیمت نهاده‌های دامی هم ۲ برابر خواهد شد. قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و دامی به شدت افزایش پیدا می‌کند و مقداری از دام‌های مولدی که برای تولید شیر و گوشت دامداران نگهداری می‌کنند به خاطر گرانی نهاده‌ها ذبح خواهند شد. تعدادی از مرغداری ها هم به دلیل عدم توان خرید نهاده های دامی جوجه ریزی نخواهد کرد.

دولت توان مدیریت آسیب‌های حذف ارز ترجیحی را ندارد

محمودزاده اظهار کرد: دولت نباید ارز ترجیحی را بردارد مگر این که زیرساخت‌ها را فراهم کند و امسال هم باید از بخش کشاورزی و دامی کشور حمایت کند تا کالاهای اساسی با ارز دولتی در اختیار مردم قرار دهد بگیرد چراکه تبعات حذف ارز ترجیحی با یارانه ۲۰۰ هزارتومانی جبران نمی‌شود حتی با ۱ میلیون تومان هم جبران نخواهد شد؛ بنابراین دولت به توصیه کارشناسی گوش دهد؛ اما با شناختی که از وزرای کم تجربه دارم و نیروهایی که خارج از بدنه و از اقوام و خویشان آورده‌اند، فکر نمی‌کنم که آن قدری مدیریت داشته باشند که بتوانند وضعیت را کنترل کنند.

تعداد زیادی از دامداران صنعتی دام خود را برای کشتار آماده می‌کنند

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: با حذف ارز ترجیحی، شاهد اعتراضات گسترده کشاورزان و دامداران خواهیم بود و همین الان ۵ میلیون دامدار کشور معترضند و تعداد زیادی از دامداران صنعتی دام خود را برای کشتار آماده می‌کنند. یعنی دامی که قیمت هر رأس آن بالای ۹۰ میلیون تومان است به قیمت ۳۰ میلیون تومان برای ذبح می‌فروشند در نتیجه دام اصلاح شده ای که سال ها بر روی آن کار ژنتیکی شده که شیر مورد نیاز جامعه را تامین کند، حذف خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->