آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یکشنبه سیاه بورس | علت ریزش بی سابقه شاخص بورس چه بود؟
سرخط خبرها

اختصاص ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار وزارت نیرو به طرح های آب و برق خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۰۳۳۸۲
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
اختصاص ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار وزارت نیرو به طرح های آب و برق خراسان رضوی
وزیر نیرو گفت: ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل مصوبات سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به خراسان رضوی به طرح های آب و برق این استان اختصاص یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اکبر محرابیان چهارشنبه شب در سفر در گناباد و در جمع مسوولان و نخبگان و تولید کنندگان این شهرستان افزود: این میزان اعتبار برای رفع مشکلات آبرسانی و برق رسانی و اجرای طرحهای مربوطه خراسان رضوی در نظر گرفته شده است و بین نقاط مختلف توزیع  و تلاش می شود که همه نقاط استان از اعتبارات فوق بهره مند شوند.

وی ادامه داد:اعتباراتی از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور برای  طرحهای مربوط به سفرهای استانی هیات دولت در اواخر سال گذشته و سالجاری اختصاص یافته است و استان خراسان رضوی نخستین استانی در کشور است که از مزایای اعتبارات امسال بهره مند و منابع فراوان و اعتبارات خوبی بدین منظور در نظر گرفته شد.

وزیر نیرو علت اصلی محدودیتهای منابع آبی در بخشهای مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، کشاورزی و تولید در سطح کشور را روند رو به رشد مناطق مختلف در سطح کشور ذکر کرد و گفت: با وجود رشد و توسعه منطقه ای، منابع آبی در این بخشها همواره کاهش یافت و باید بهره وری در استفاده از این منابع مورد توجه همه بخشها قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: موضوع بهره وری در استفاده از منابع آبی یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است و  برای امنیت مطلوب غذایی و رشد اشتغال و صنعت و تولید این بهره وری باید محور همه برنامه ریزی ها قرار بگیرد و با بهره وری در مصرف آب می توان تولید محصولات کشاورزی را بیش از سه برابر افزایش داد و از اقدامات مهم برای تحقق این مهم استفاده از روشهایی مانند آبیاری زیر سطحی است.

محرابیان از اجرای طرح گسترده آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در سطح کشور با تلاش دولت سیزدهم و همراهی گروه های جهادی و خیران طی سه سال آینده خبر داد و گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شده و منابع اعتباری آن هم به صورت کامل تامین شده است و روستاهایی که در شهرستان گناباد با مشکل تامین آب پایدار مواجه هستند در لیست این روستاها قرار بگیرند تا نسبت به آبرسانی پایدار آنها اقدام شود.

وی تصریح کرد: باید در کنار ایجاد ساز و کارهای مناسب و از جمله اشتغال به ماندگاری جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری توجه خاص داشت و مهمترین عامل در ماندگاری روستاییان تامین آب شرب  مناسب است.

وزیر نیرو همچنین از اختصاص اعتبار ویژه برای طرح فاضلاب و اصلاح شبکه خط انتقال آب گناباد از محل اعتبارات سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی خبر داد.

وی مهمترین هدف از سفرهای استانی رییس جمهور و دولتمردان دولت سیزدهم به استانهای مختلف را توجه عادلانه به نقاط مختلف و رفع تبعیض در مسیر رشد و توسعه نقاط مختلف و کنار گذاشتن تبعیض بین استانها ذکر کرد و گفت: قبل از سفر به استان خراسان رضوی از یک ماه قبل کارهای کارشناسی فشرده ای با حضور مسوولان و کارشناسان ادارات مختلف انجام و از نظرات مسوولان و کارشناسان در تدوین مصوبات سفر استفاده شده است.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو که در راستای نخستین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان خراسان رضوی رضوی سفر کرده ، چهارشنبه شب به نمایندگی از رییس جمهور برای بررسی مسائل و مشکلات به شهرستان گناباد سفر کرد.

وزر نیرو در بدو سفر به گناباد با آرمانهای شهدای گمنام دوران دفاع مقدس تجدید بیعت کرد و در مزار علامه بهلول گنابادی حضور یافت و با نثار فاتحه یاد آن مرحوم را گرامی داشت.

نخستین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت در سال ۱۴۰۱ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری - دیروز و امروز - به مقصد خراسان رضوی صورت می‌گیرد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->