نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

جزئیات نرخ حق بیمه و شرایط سنی «بیمه زنان خانه‌دار» در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۳۳۸۴
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
  • ۳۴
جزئیات نرخ حق بیمه و شرایط سنی «بیمه زنان خانه‌دار» در سال ۱۴۰۱
تمامی زنان و دخترانی که در رده سنی بین ۱۸ سال تمام تا ۵۰ سال تمام قرار دارند، بدون هرگونه سابقه حق بیمه قبلی می‌توانند از حمایت‌های تامین اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگی و خدمات درمانی برخوردار شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی نیمی از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور را زنان تشکیل می‌دهند و از این تعداد بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ حدود ۲۰ میلیون زن خانه‌دار در کشور داریم و یکی از مهمترین نیازهای آنها به‌ویژه در دوران پیری و سالمندی و زمانی که قادر به کارکردن نباشند این است که زندگی آنها از نظر مالی تامین شود و کمتر دغدغه اقتصادی داشته باشند.

متاسفانه برخی از زنان خانه دار، زمانی که به سن میانسالی و پیری می رسند درآمدی برای گذران زندگی خود ندارند و از نظرمالی به اطرافیان خود وابسته هستند. به منظور رفع دغدغه خاطرزنان بیمه زنان خانه دار از سالیان دور مطرح شد و همه برنامه‌ریزان، پژوهشگران و صاحبنظران کشور بر اهمیت آن تاکید کرده اند.

آذر سال ۱۳۸۷ هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی مصوبه‌ای را صادر کرد و براساس آن، زنان خانه‌دار مشمول بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد شدند و این گروه از زنان نیز توانستند خود را بیمه و از امکانات آن برخوردارشوند.

زنان خانه‌دار از کمک دو درصدی دولت برای حق بیمه پرداختی برخوردار هستند. این نوع بیمه بر اساس بیمه غیر اجباری تعریف شده است. اگر زنی شاغل باشد، نمی‌تواند از این نوع بیمه استفاده کند. برخورداری از این حمایت‌ها نیازمند تأهل و سابقه بیمه پردازی نیست. بانوان مجرد نیز می‌توانند برای این نوع بیمه اقدام کنند. در صورت احراز شرایط، مستمری آنها به فرزندانشان نیز تعلق می‌گیرد.

زنان خانه‌دار در حد فاصل سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه و تقاضای بیمه کنند. ضمنا چنانچه متقاضیان در تاریخ ارائه تقاضا بالاتر از این سقف سنی سن داشته باشند درصورتی که معادل مازاد سنی دارای سابقه پرداخت حق بیمه باشند تقاضای بیمه آنان در صورت احراز سایر شرایط مقرر قابل پذیرش خواهد بود. 

به عنوان مثال اگر سن زنی در زمان تقاضا ۵۲ سال و سه ماه باشد، در صورتی می‌تواند از بیمه زنان خانه‌دار استفاده کند که دو سال و سه ماه سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های بیمه زنان خانه‌دار؛ امکان انتخاب نرخ پرداخت حق بیمه و دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه است. متقاضیانی که کمتر از پنج سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه هستند می‌توانند دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه خود را بین حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار تا حداکثر دستمزد مصوب انتخاب کنند.

نرخ حق بیمه و حمایت‌های بیمه‌ای در این نوع بیمه، همانند ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است. سازمان تامین اجتماعی سه سطح از تعهدات بیمه‌ای را برای زنان خانه‌دار درنظر گرفته است، نوع اول با نرخ پرداخت حق بیمه ۱۴درصد است و تنها شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی می‌شود. نوع دوم نرخ پرداخت حق بیمه ۱۶ درصد است و شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی می باشد و نوع سوم با نرخ پرداخت حق بیمه ۲۰ شامل تعهدات بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی می شود و دو درصد از نرخ‌های مورد اشاره در تعهد دولت است.

در صورتی که فرد متقاضی بخواهد از مزایای درمانی این بیمه نیز استفاده کند باید به ازای هر نفر ماهیانه حق سرانه درمان که همه ساله به تصویب هیئت وزیران می‌رسد برای خود و افراد تحت تکفل پرداخت کند؛ اما از آنجایی‌که زنان خانه‌دار اغلب تحت تکفل همسران خود بوده و از نظر درمانی نیز تحت پوشش همسر خود هستند، ملزم به پرداخت حق سرانه درمان نخواهد بود.

در سال جدید بانوان کشور که فاقد پوشش بیمه‌ای بوده و مزدبگیر نیستند می‌توانند خود را بیمه کنند و از حمایت‌های تعریف شده برخوردار شوند. حتی زنانی که چندین سال سوابق بیمه‌ای دارند و در حال حاضر در جایی اشتغال به کار ندارند می‌توانند با انتخاب این نوع بیمه سوابق خود را تکمیل کنند و ضمن دریافت خدمات درمانی در آینده بازنشسته شوند و مستمری داشته باشند.

متقاضیان نیازی به مراجعه به شعب تامین اجتماعی ندارند. کافی است به سامانه غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir مراجعه کنند. در این سامانه شرایط  متقاضی از نظر سن، سابقه حق بیمه بررسی و در نهایت قرارداد هم منعقد می شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
0
3
ما که رازی نیستیم مردم نون تو خون میزنن میخرن با بدبختب پول میدیم برا بیمه کاش انقد گرون نمیکردید کاش بازنشستگی ازاد بشه واقعان عمری میمونه که حقوق بگیر بشیم انقدر کش میدید که راحتیش برا خودمون نیست وارث ازش بهرمندی میکنه کاش دولت یه فکری بکنه
هاجر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
1
5
نوع ب از ۳۸۰هزار شده ۶۰۰هزار زن خانه دار چطور میتونه هر ماه ۶۰۰هزار تومن پرداخت کنه
و نکته دوم اینکه دختران مجرد و متاهلین که همسر دارند بعد از فوت وارثی نخواهند داشت که حق بیمه به آنها یعنی وراث پرداخت بشه پس اینجا دولت حیله ای به کار برده که بتونه از این طریق منفعت تو جیبش کنه!
علی فیضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
3
سلام‌فقطوفقط‌به دادمستمری‌بگیران واز کار‌افتادگان کلی تامین‌اجتماعی‌برسید‌که‌در اول‌کار‌‌‌ متاسفانه دچار‌ حادثه شده‌اندوغیر‌از‌نقص‌عضو‌‌ و‌ناتوانی‌‌ با‌‌ مشکل تورم‌‌‌ بالای‌شصت‌درصدیوداشتن‌بچه که یادانش‌اموز‌می‌باشند‌یا‌دانشجو‌‌با‌حداقل‌حقوق‌ان هم‌حدود‌پانزده‌درصد‌کمتر‌از‌حداقلی‌چگونه جواب‌گوی‌مخارج‌خانواده‌را‌بدهند‌تا‌کی می‌توانند بگوید‌ندارم‌شرمنده‌ام خیلی‌ها‌‌خانواده‌‌ هایشان‌از‌هم پاشیده‌اند‌ویا‌درگروپاشیده شدن‌است‌‌ فکر‌کنبد‌که‌این‌‌ کار‌افتاده‌عزیز‌بیست سال پیش‌از کار‌افتاده‌شده باشدوبچه‌های‌یک‌ودوساله‌داشته‌حالا‌‌بچه‌ها جوانی‌شده‌اند‌وداشجو‌ویا اماده اردواج‌این‌پدربه زور شکم‌وخرج تحصیل‌را‌فراهم کرده‌است‌حالابااین تورم ومشکلات‌‌ خانواده‌چه کند‌اگر‌برای کمک خرجی‌ جای سر کار‌برود‌مستمری‌ناچیزش هم‌قطع می‌شود‌‌خواهشا‌راهی جلوی‌پایش بگذارید‌با‌تشکر‌از‌حوصله‌ای‌که‌کردیدسپاس‌از‌‌لطف‌شما
پ ام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
0
3
تورو خدا این انصافه ما زنای خانه دار هیچ درآمدی نداریم چرا اینقد پرداخت بیمه رو برامون گرون کردید ما هم جز این مملکتیم خیر سرمون گفتیم واسه سالمندی حقوقی داشته باشیم ولی با این کارایی که تو این مملکت انجام میدید حسرت همه چیزرو به گور میبریم
آزاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
0
6
چند ماه پیش که تصمیم گرفتم برای بیمه خانه داری اقدام کنم. شوهرم بهم گفتم این کار نکنم وکارهای این دولت معلوم نیست گفتم نه ماهی دویست وخورده ای میخوایم پرداخت کنیم وبه عنوان یه پس انداز بهش نگاه کن هرماه مبلغش بیشتر شد حالا هم شده ماهی 600چه فکری کردند اینقدر زیادش کردن خدا خیرشون نده من که دیگه نمیتونم پرداخت کنم اونایی که دادمم میسوزه حتی برنمیگردون تواین مملکت بااین قانون وعدالتشو فقط باید بریم بمیریم
پریسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
0
6
حقوقها دوبرابر شده که حق بیمه خانه داری رو دوبرابر کردین؟یه خانوم خانه دار اگر 600تومن درامد ماهیانه داشت که خانه دار نبود.تو این گرونی از کجا بیاره؟اقایون فقط میتونن خرج خونه رو بدن نه حق بیمه خانوم رو.
سمانه
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
0
6
خودتون میگید زنان خانه دار پس چرا اینقدر یهو نرخ بیمه رو گرون کردید ما که حقوق بگیر نیستیم دولت باید یه فکری بکنه این درست نیست
امیر
Korea (the Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
0
8
وای من اصلا باور نکردم اینقد گرون شد چه خبره تقرییا ۲ برابر
آزیتا تاجداری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
0
3
این چه وضعیه چرا این قدر حق بیمه گرون شده مثلا قرار بود این طرح در حمایت از زنان خانه دار باشه مگه یه خانم خانه دار درآمدی داره که این قدر بتونه پرداخت کنه اگه هم پرداخت نکنه هر چی تا حالا پرداخت کرده به نفع بیمه ضبط میشه خب شاید برای همین این قدر بالا رفته طرح حمایت از سازمان بیمه توسط زنان خانه دار نه طرح حمایت از زنان خانه دار
آزیتا تاجداری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
0
6
خب شاید اگه بریم دزدی بتونیم پرداخت کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
0
2
زن خانه دار باید بره سر کار تا حق بیمه ای که شما تعیین کردینو بتونه پرداخت کنه .اون آقای مسئول آیا فکر کرده که قراره از کجا بیاد؟؟؟
مرضیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
0
6
امروز وقتی برای پرداخت حق بیمه رفتم باورم نمیشد خق بیمه ۴۳۰دتومان شده ۶۷۰ تومان.جالب تر این که توی فیش مهلت پرداخت و تا دو ماه زمان داده ولی اگر حق بیمه فروردین و همون ماه پرداخت نکنی از خدمات درمانی محروم میشه دو ماه پیش این اتفاق برای من افتاد و محبور شدم داروهامو ازاد حساب کنم.خیلی مسخره است
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
0
2
خدایی چرا یهویی انقدرگرون کردید بیمه راما تو شوک قرار گرفتیم دو برابرشکردید آخه ازکجا بیاریم..
Eli
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
0
3
چرا انقد گرون شده همش این دولت یا با بورس یا بیمه سر مردم کلاه میزاره خاک بر سر من که اعتماد کردم خاک.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
0
2
چرا اسلام به مردان ظلم می کند تفاوت حق بیمه زن مرد چرا اینهمه تفاوت دارد؟
۰۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
0
2
واقعا هزینه ش برای یک زن خانه دار بالاس یا کسی که کار آزاد توان پرداخت بیمه ۱۵۰۰ تومن نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
0
1
شما کجا نرخ های جدید رو دیدین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
0
2
منم میگم خیییلی مبلغ بالا رفته پولی که ریز ریز جمع میکردم و پس انداز میکردم را میدادم واسه زنان خانه دار حالا یهو دو برابر شد نامردی اونجاست که اگه انصراف بدیم اون پولهایی که دادیم بر نمیگرده دولت از مردم ندار بیشتر میگیره واقعا که
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
0
1
پولی ک تا امروز دادم حرومتون بشه .امسال بشه پرداختش کرد چند سال بعد مبلغش از حقوق شوهرمم بیشتر میشه دیگه نمیشه پرداخت کرد
اکرم
United States of America
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
0
2
سلام بنده بیمه ۱۲درصدی خانه دارهستم سال گذشته دوباربیمه روبالابردین حالاامسال یهویی ۳۷۰شده ۵۱۸تومن مگه ماحقوقی داریم که بیمه رواینقدربالابردیدچرابفکرمانیستین حقوق ۵۷درصدبالارفته فعلانه کسی گرفته ...ولی شماهمه چیروگرون کردیدبه کی بایدگفت گناهمون چیه آخه ذره ذره جمع میکنم چرابایدبانرخ مشاغل آزادمحاسبه بشه کی بدادمون میرسه
ساره
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
0
0
برای زنان خانه دار که کار نمی کنن این مبلغ معقول نیست مثلا خواستین به ما کمک کنین؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
0
0
آخه چرا باید حق بیمه اینقدر زیاد شه؟شرم کنین. بذارین حداقل ی جا دعای مردم پشت سرتون باشه. با اینهمه تورم دیگه واقعا جای این گرونیه بیمه نیس.وقتی خونه داریم از کجا بیاریم پرداخت کنیم؟ یکم فکر کنین بعد بخشنامه کنین!
Leila
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
1
دولت به خیال خودش اومده ب زنان خانه دار کمک کنه ،آخه کدوم زن خانه داری میتونه یهو از ماهی ۳۲۰ تومن ،ماهی ۵۲۰ تومن پول بریزه،انصافتون کجا رفته،که یهو دو برابرش کردین ،اول کاری نرخ کم میزنن و مردم رو تحریک میکنن ک خودشون رو بیمه کنن ،بعد که پولارو گرفتن یهو نرخ رو میبرن بالا ک مردم انصراف بدن و پول هنگفتی بره تو جیب تامین اجتماعی،عدالتتون کجا رفته؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
0
1
دولت دیگه از حد گذرونده
زهره بیات
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
0
0
من یک زن خودسرپرست هستم اهواز زندگی میکنم که در کشوری یا بهتر بگم استانی زندگی میکنم که ثروتش به همه جا رسید بجز جیب خودمون که من حلالل نمیکنم و آه ما ناامید بر نمیگرده دولت ما را بحال خودمان رها کرد به خیال خودمون امدیم خودمون بیمه بانوان کنیم که پشتمون محکم باشه اما نه انگار تامین اجتماعی رو ما بانوان تامین میکنیم امسال حق بیمه من ۱۲ درصدی ۶۰۰هزارو ۷۰ تومان شده این ظلم نیست و بدون دفترچه درمانی تازه پولش جداس وبیمارستانهای تامین اجتماعی درصدی هم باید نقد بدیم ...خدای من چه خبره ؟؟؟؟ چه بر سر ایران آمد؟؟؟؟من که امیدی نمیبینم ..باید بشینیم و صبر کنیم چه خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
0
1
خدا براتون نیاره ایشالله من از کجا بیارم شوهرم بیکار شده ماهی ۵۲۰ بدم واسه بیمه چقدر م هوای مردم رو دارین من دیگه پرداخت نمیکنم خدا بزرگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
1
واقعا این ظلمه
افزایش دوبرابری آخه؟!! از 350 کردید 605 هزار تومن!!
یک زن خانه دار بدون هیچ منبع درآمد از کجا باید این افزایش هزینه رو تامین کنه؟
حداقل 20 درصد گرون کنین خوش انصافا
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
0
1
واقعا دولت چه فکری کرده . بیمه زنان خانه‌دار آنقدر مبلغش رفته بالا. من که هیچ امیدی ندارم. این طرح به نفع مردم باشه. یه راهی برای خالی کردن جیب مردم بدبخت . خدا جوابتون بده. که فقط فکر خودتون هستین.
من یه بنده خدا هستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
0
1
کسی که درآمد نداره چطور برای آینده ای که معلوم نیست پول بده چرا بعصی چیزا رو از کشورهای دیگه یاد میگیرید این امکانات رو هم یاد بگیرید مادر دوست من با هفتاد وخرده ای سن رفته پیش دخترش کانادا ده سال دخترش ساپورت مالیش کرده نه بیمه براش داده نه چیزی بعد از ده سال تازه گفتن بالای هستاد سال داری چرا دیر اقدام کردی یه آپارتمان با کلیه وسایل بهش دادن که تنها زندگی کنه وماهی ۱۵۰۰ دلار حقوق براش واریز می‌کنند ودر هفته دو روز پرستار میاد می‌برد حمام هر موقع هم که زنگ بزنه فورا امکانات دوا ودکتر آماده است شخصی که فقط ده سال اونجا زندگی کرده چرا ما نباید این آسودگی خاطر را داشته باشیم که در پیری دولت بداد ما می سد فقط باید پول بدیم آیا استفاده کنیم یا خیر اینا رو از کشورهای دیگه یاد بگیرید وتحقیق کنید چگونه این کارها رو برای مردمانشون وحتی غیر مردمانشون هم انجام میدن فقط نمیشه که بگیم مرگ بر فلان وفلان یه کم هم از کارهای خوبشان یاد بگیریم
۰۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
0
1
دولت پیش خودش چی فکر کرده میگه زنان خانه دار بعد مگه سر کار که این مبلغ می خواد بگیره خیلی زیاده مبلغش
۰۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
0
1
کار دولت شده ظلم به ملت و دست تو جیب افراد بیکار وبدبخت دیگه ظلم چطوریه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
1
واقعاانصافه.حقوق پدرم مستمریش حداقل حقوقه ازاون پرداخت میکنم بیمه ۱۸درصدازمبلغ۱۴۱۸۰۰۰تومن شدتو۱۴۰۰سال۲۳۳۵۰۰۰تومان سال۱۴۰۱.سرکارنرو.هزارجوربندگزاشتین. هوابخوریم جای غذا کرایه خونه بدیم.واقعا چه وضعشه.سیرازگرسنه خبرنداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
0
خدا ازتون نگذره دختر بیچاره م نون شب نداره بخوره با این حال که وضع مالی من خوب نیست برادخترم ذره ذره پول جمع می‌کن براش بیمه زنان خانه دار میریزم ولی چطور یه دفعه حق بیمه اینقدر زیاد شد ه دولت به فکر مردم نیست فقط جیب مردم خالی میکنه خدا جوابشونو بده من نمیتونم با این نرخ بیمه بالا دیگه پرداخت کنم دیگه امیدی تو زندگی نیست خدا براتون نسازه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
0
0
خدالعنتتون کنه زنی که خانه دارازکجاداره اینقدربیمه بریزه به جای که کمک حالشون باشین نمک میریزین روزخمشون انشالله پول به دوادکتربدین این پولهای مردم رو
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->