باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد
سرخط خبرها

مجلس مستقل‌ها

  • کد خبر: ۱۰۳۴۶
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۱
مجلس مستقل‌ها
معاون استاندار: احتمالا ۱۰۰۰ داوطلب از استان برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام می‌کنند
زهرا اسکندریان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی گفته که احتمالا در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، مستقل‌ها نسبت به احزاب در استان حضور پررنگ‌تری خواهند داشت.
امروز اولین روزی است که داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، شناسنامه به دست، به فرمانداری‌ها می‌روند تا نام خود را برای شرکت در این تورنمنت ثبت کنند. بر اساس مصوبه ستاد انتخابات، ثبت‌نام این دوره از ۱۰ تا ۱۶ آذر به مدت یک هفته، از ساعت ۸ تا ساعت ۱۸ خواهد بود. دیروز حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی در نشست خبری در استانداری اظهار کرد که پیش‌بینی می‌شود در دوره پیش رو ۱۰۰۰ نفر در آوردگاه انتخاباتی خراسان‌رضوی شرکت کنند.
او با بیان اینکه در دوره گذشته بیش از ۸۰۰ نفر در انتخابات شرکت کرده بودند، اظهار کرد: توصیه می‌کنیم افراد شایسته در این زمینه، حتما در انتخابات حضور یابند و خود را در معرض آرای مردم قرار دهند. در گفتمانی که با احزاب مختلف داشتیم، تاکنون همه بر حضور در رقابت اصرار و ابرام داشتند و اعلام آمادگی کردند تا از حداکثر توانشان در این زمینه استفاده کنند. علاوه بر حضور احزاب مختلف، پیش‌بینی می‌کنیم در این دوره حضور مستقل‌ها بیشتر باشد.
جعفری درباره ثبت‌نام کاندیدا‌ها برای انتخابات پیش رو نیز اظهار کرد: دستور شروع انتخابات خبرگان از روز گذشته صادر شده و از امروز نیز ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود. در خراسان‌رضوی ۱۲حوزه اصلی برای ثبت‌نام در انتخابات وجود دارد که شامل شهر‌های مشهد، گناباد، خواف، تربت‌جام، فریمان، قوچان، نیشابور، سبزوار، کاشمر، چناران، درگز و تربت‌حیدریه است. همچنین حوزه‌های انتخابیه فرعی شامل ۱۷فرمانداری و ۴۴بخشداری در استان است.
به گفته وی، پنجشنبه گذشته به دلیل اینکه آمادگی ستاد انتخابات را آزمایش کنیم، مانور برگزاری انتخابات برگزار شد که بارگذاری خوبی نیز صورت گرفت؛ در این رابطه اگرچه در همه حوزه‌ها آمادگی کامل وجود داشت، نواقص جزئی نیز در حوزه فناوری اطلاعات مشهود بود.

استعفای ۱۹ نفر
وی با اشاره به مدارک لازم برای حضور در این عرصه با بیان اینکه تاکنون ۱۹نفر بر اساس این اصل استعفا داده‌اند، اضافه کرد: این مدارک باید برابر با اصل باشد و اصل مدارک اسکن می‌شود و در سامانه ثبت‌نام انتخابات الحاق می‌شود. پس از آن از پرسش‌نامه اعلام داوطلبی رونوشت گرفته می‌شود تا تمام صفحات آن با اثر انگشت تأیید شود.
به گفته وی، پس از پایان مراحل ثبت‌نام، نماینده فرمانداری و هیئت نظارت رسید آن را تحویل داوطلب خواهد داد. جعفری درباره سن داوطلبان نیز گفت: با توجه به قانون انتخابات، داوطلبان باید حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵سال تمام در روز ثبت‌نام داشته باشند. علاوه بر این هر دوره نمایندگی معادل یک مقطع تحصیلی است و گواهی سوابق نیز باید در هنگام ثبت‌نام همراه داوطلب باشد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه اشخاصی که اصالتا تابعیت ایرانی نداشته و این تابعیت را اکتسابی دارند، از نامزدی در انتخابات محروم‌اند، ادامه داد: در صورت نداشتن هر کدام از این مدارک، ثبت‌نام انجام نخواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه سن افراد بر اساس آنچه در اصل شناسنامه آمده، پذیرفتنی است و باقی اصلاحات پذیرفته نمی‌شود، ادامه داد: خراسان‌رضوی جزو ۵ استانی است که انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان نیز در آن برگزار می‌شود و در این راستا از دیروز دستور شروع انتخابات خبرگان صادر شده است. افرادی که قصد داوطلبی در این عرصه را دارند، از ۱۵ تا ۲۱ آذر به‌مدت ۷روز می‌توانند به فرمانداری حوزه انتخابیه مراجعه کنند. ضرورت ندارد داوطلبان شرکت در مجلس خبرگان ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند. مدارک لازم برای کاندیدا‌های مجلس خبرگان نیز شامل اصل شناسنامه و نسخه کپی آن، کارت ملی و نسخه کپی آن، ۲ قطعه عکس و ارائه پرسش‌نامه است. همچنین شرایط دیگری ازجمله اجتهاد به دیانت و به حدی که قدرت استنباط برخی موضوعات فقهی را داشته باشند، داشتن بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی با مسائل روز و همچنین نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی از دیگر شرایط داوطلبان است که فقیهان شورای نگهبان مرجع تشخیص این موضوع هستند. جعفری همچنین در ادامه درباره تعیین شهرستان‌هایی که قرار است انتخابات تمام‌الکترونیک برگزار شود، گفت: هنوز مشخص نشده است که کدام شهرستان‌ها شامل انتخابات الکترونیک شده‌اند. می‌توانیم چندین صندوق رأی الکترونیک قرار دهیم تا صف ایجاد نشود. پیش از این سرویها، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان‌رضوی، گفته بود که در رأی‌گیری با صندوق الکترونیک، هر ساعت ۲۰رأی اخذ می‌شود. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در ادامه گفت: در حوزه اجرا و حسن اجرا وظیفه قانونی داریم و باید بستر آن را فراهم کنیم. اگر وزارت کشور در زمینه انتخابات تمام‌الکترونیک نظر بدهد، قطعا این بستر فراهم می‌شود. این در حالی است که هنوز اعضای شورای نگهبان مجوز برگزاری انتخابات صددرصد الکترونیک را نداده‌اند.
همچنین به گفته محمدعلی نبی‌پور، مدیرکل سیاسی استانداری، در دوره گذشته ۸۵۵نفر در انتخابات نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۸۱۴نفر تأیید صلاحیت و ۳۱نفر رد صلاحیت شدند. دیگر افراد نیز از شرکت در انتخابات انصراف دادند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->