بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

فوتبال اروپایی در نصف‌جهان

  • کد خبر: ۱۰۳۷۴
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶
فوتبال اروپایی در نصف‌جهان
بازی بزرگ هفته دوازدهم، زیبا هم از آب در آمد
هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران عصر دیروز با برگزاری ۲ مسابقه و لغو بازی‌های تهران پیگیری شد. در روز سوم از هفته دوازدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور دیروز ۲ دیدار برگزار شد که در حساس‌ترین بازی تیم‌های سپاهان و استقلال به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند تا سپاهان بتواند با همین یک امتیاز دوباره به صدر جدول برگردد. همچنین تیم شهر‌خودرو که تا پیش از بازی‌های دیروز صدرنشین لیگ به حساب می‌آمد، با شکست خانگی ۱ بر ۰ مقابل صنعت‌نفت به رده دوم سقوط کرد.

یک استقلالی قاتل آبی‌ها شد
تیم‌های استقلال و سپاهان دیروز در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان با یکدیگر روبه‌رو شدند که این مسابقه درنهایت با نتیجه تساوی ۲به۲ به پایان رسید. جریان بازی در نیمه نخست به صورت کلی در اختیار استقلال بود. آبی‌پوشان درحالی توپ‌ومیدان را در نیمه اول در اختیار داشتند که روی یک غافل‌گیری گل خوردند و سپاهان هم به‌جز صحنه گل، موقعیت گل دیگری روی دروازه آبی‌پوشان خلق نکرد. در دقیقه۱۴ گئورگی ولسیانی، مدافع پیش‌تاخته سپاهان، توانست ارسال محمدرضا حسینی، هم‌بازی خود، را با یک شوت در داخل محوطه جریمه وارد دروازه آبی‌پوشان کند. استقلال بعد از دریافت گل، هجومی‌تر ظاهر شد؛ ولی نتوانست از هیچ‌کدام از موقعیت‌هایش استفاده کند. در نیمه دوم، ۲ تیم بازی به‌مراتب‌جذاب‌تری را به نمایش گذاشتند. جنجالی‌ترین صحنه این بازی در دقیقه۵۱ رقم خورد. کرنر ارسالی تیم استقلال روی هوا به دست کی‌روش استنلی، مهاجم سپاهان، خورد. داور، این صحنه را پنالتی ندانست و رأی به ادامه بازی داد. همین مسئله اعتراض شدید کادر فنی و بازیکنان استقلال را درپی داشت. تنها دقایقی از اعتراض استقلال نگذشته بود که مهدی قائدی پاس وریا غفوری را به‌صورت سرضرب وارد دروازه سپاهان کرد تا بازی مساوی شود. ۲ تیم برای به‌ثمر‌رساندن گل، دست از بازی هجومی نکشیدند؛ اما این‌بار بازهم آبی‌پوشان بودند که موفق به گل‌زنی شدند. شیخ دیاباته، مهاجم خارجی استقلال، در دقیقه۷۹ کرنر ارسالی مهدی قائدی را با ضربه سر وارد دروازه سپاهان کرد. تلاش شاگردان قلعه‌نویی برای جبران نتیجه تا ثانیه‌های پایانی ادامه داشت. درحالی‌که برای نیمه دوم ۶ دقیقه وقت تلف‌شده اعلام شده بود، امید نورافکن که سابقه بازی در استقلال را هم دارد، توانست گل تساوی را برای سپاهان به ثمر برساند.

دقایق پایانی، کابوس این فصل استراماچونی
بعد از بازی با ماشین‌سازی، ذوب‌آهن و فولاد خوزستان که استقلال را در ثانیه‌های پایانی از برد‌ها یا تساوی‌های مهمی ناکام گذاشته بودند، دیروز هم این اتفاق در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان برای آن‌ها افتاد. شاگردان استراماچونی که با نمایشی برتر نسبت به سپاهان در آستانه برتری ۲ بر ۱ قرار داشتند، در پنجمین دقیقه وقت‌های تلف‌شده با شوت پای راست نورافکن دروازه خود را بازشده دیدند تا در حسرت این برد بزرگ و صعود به صدر جدول بمانند. سپاهان نیز با این تساوی ارزشمند به روند شکست‌ناپذیری‌اش برای یازدهمین مسابقه پیاپی ادامه داد و اجازه نداد استقلال با ۳ امتیاز از اصفهان برود.

استقلال، جذاب‌ترین تیم هجومی لیگ
استقلال در بازی با سپاهان نتوانست روند پیروزی‌های خود را حفظ کند؛ اما این تیم آمار خوبی در این بازی به نام خود ثبت کرد. استقلال با ۲ گلی که به سپاهان زد، با ۲۵ گل زده در عنوان بهترین خط حمله لیگ دست‌نیافتنی‌تر شد؛ تاجایی‌که این تیم حالا با پیکان که در رده دوم بهترین خط حمله قرار دارد، ۹ گل فاصله دارد. مهدی قائدی با گلی که در بازی دیروز زد، به صدر جدول گل‌زنان لیگ برتر رفت و شیخ دیاباته هم با ۵ گل در رده دوم جدول قرار دارد. اما دیروز برای وریا غفوری هم یک روز ویژه بود؛ چراکه او موفق شد پاس گل اول استقلال را بدهد و با ۴ پاس گل در صدر جدول بهترین پاسور‌های لیگ قرار بگیرد.

استراماچونی: ۵۰هزار نفر پنالتی استقلال را دیدند به‌جز داور!
آندره‌آ استراماچونی در نشست خبری بعد از بازی تیمش برابر سپاهان گفت: در نیمه اول نزدیک به ۷۰درصد مالکیت را در اختیار داشتیم. بازی را طوری شروع کردیم که برنده شویم. از دقیقه اول تا آخر با مدل فوتبال هجومی خودمان بازی کردیم. به‌خاطر عکس‌العمل بازیکنانم بعد از آن صحنه‌ای که پنالتی گرفته نشد، خوش‌حال هستم. سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال که چرا تیمش باوجود بازی خوب در دقایق پایانی گل تساوی را دریافت کرد، توضیح داد: مدتی بود که ما در وقت اضافه گلی دریافت نکرده بودیم؛ ولی شرایط بازی طوری بود که سپاهان توپ‌های بلند روی دروازه ما ارسال می‌کرد و چند بازیکن خیلی خوب داشتند که برای سرزنی در محوطه جریمه ما حاضر بودند. مطمئنم این برای هیچ تیمی آسان نیست. متأسفانه بهترین سرزن ما یعنی یزدانی هم مصدوم شد. از عملکرد تیمم راضی هستم، به‌خاطر اینکه سپاهان از اینکه در زمین خودش مساوی کرد، خوش‌حال بود؛ حتی زمانی که ۲ بر ۱ جلو بودیم، ۲ موقعیت خوب دیگر داشتیم. این ذهنیتی که دیدیم، نشان می‌دهد تیم در حال پیشرفت‌کردن است. استراماچونی درباره داوری مسابقه هم بیان کرد: اول از همه می‌خواهم درباره یک نکته خیلی کلی صحبت کنم. می‌خواهم درباره اعتراضم به داور مطلبی را بیان کنم. می‌توانم قبول کنم که داور صحنه پنالتی را ندید؛ چون شاید جلویش بسته بود و نتوانست ببیند. شاید هم، چون در محوطه جریمه بازیکنان درشتی بودند، نتوانست پنالتی را ببیند؛ ولی نمی‌توانم بپذیرم که ۵ کمک او صحنه‌ای را که ۵۰هزار نفر در ورزشگاه دیدند، ندیده باشند. اعتراض من از این بازی بزرگ‌تر است و به‌خاطر کل فوتبال ایران و اعتبارش است. بعضی از بازیکنان گفتند که همیشه این‌طوری بوده است و من گفتم همه باید سعی کنیم سطح لیگ ایران بالا برود.

قلعه‌نویی: کاش داور پنالتی حریف را می‌گرفت
امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان، درباره این بازی گفت: تیم استقلال یک تیم قدرتمند است و در این بازی از لحاظ آماری خیلی بهتر از ما بودند و باید این موضوع را قبول کنیم. ما هم می‌توانستیم برنده بازی باشیم، همان‌طور که آن‌ها می‌توانستند برنده باشند. گل‌هایی که ما خوردیم، گل‌هایی بود که نباید می‌خوردیم و صحنه‌هایی بود که روی آن کار کرده بودیم و مشابه گلی بود که مقابل پیکان خوردیم. خیلی خوش‌حالم که تیمی درست کردیم که در بدترین شرایط مقابل تیمی قدرتمند به بازی برمی‌گردد. درست است که ما به‌خاطر مساوی‌کردن جلوی استقلال خوش‌حالیم، ولی خوش‌حالی‌ام از این بابت است که وقتی استقلال از تیمی جلو می‌افتد، به گل‌هایش اضافه می‌کند، ولی ما بعد از گلی که خوردیم، می‌توانستیم یکی‌دو گل دیگر بزنیم. ما از این بابت خوش‌حالیم که تیمی درست کردیم که همیشه نسبت به آن امیدواریم. سرمربی سپاهان افزود: متأسفانه ما در این زمین (نقش جهان) چند مصدوم دادیم. کومان، منصوری و حسینی را به‌خاطر مصدومیت از دست دادیم. نمی‌توانم راجع به این موضوع حرفی بزنم. فکر می‌کنم مصدومیت سیاوش یزدانی که به نظر همسترینگ بود، به‌خاطر زمین بود. این زمین سم است. قلعه‌نویی درباره به‌هم‌خوردن تمرکز تیمش پس از دریافت ۲ گل از استقلال بیان کرد: من این موضوع را قبول دارم. به نظرم کاش داور آن صحنه پنالتی را می‌گرفت تا تمرکز تیمی ما به هم نمی‌ریخت. بعد از آن صحنه اتفاقات دیگری افتاد که داور به‌راحتی از آن گذشت. شاید من اشتباه می‌کنم و باید فیلم را ببینیم؛ ولی در صحنه مشکوک ما هم فکر می‌کنم خطا داخل محوطه جریمه بود که بیرون گرفته شد. ولی بعد از آن پنالتی که می‌توانست برای استقلال بگیرد، ما بیشتر ضرر کردیم. ما نباید دروغ بگوییم. در هر صورت به هواداران ۲ تیم تبریک می‌گویم. فقط مشکل این بازی، زمین بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->