سرخط خبرها

ترافیک کلافه‌کننده است! پلیس راهور کجاست؟

  • کد خبر: ۱۰۳۸۵
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
ترافیک کلافه‌کننده است! پلیس راهور کجاست؟
مسعود زارعیان شهروند منطقه
حضور پلیس در پیشگیری از تخلفات، سوانح و کاهش بار ترافیکی اهمیت زیادی دارد. این موضوع آن‌قدر واضح است که نیاز به اثبات ندارد. در این یادداشت به موضوع بار ترافیکی در خیابان آیت‌ا... عبادی، حدفاصل تقاطع خیابان گاز و میدان امام حسین (ع) اشاره می‌کنم که سال‌هاست امان رانندگان و شهروندان محلی را بریده است.
اگر بخواهیم چرایی موضوع را کالبدشکافی کنیم باید به این اشاره کرد که چراغ راهنمایی با مدیریت زمان نامناسب و البته طولانی مدت، اولین مشکل این تقاطع بوده است که در حال حاضر با تغییر در مدت زمان آن و تعبیه چراغ ویژه گردش به‌چپ از سمت خیابان آیت‌ا... عبادی به‌سوی خیابان گاز، بخشی از مشکل بار ترافیکی را برطرف کرده است که جای تقدیر از مسئولان مربوطه را دارد.
اما مشکل اینجاست که لاین ویژه‌ای برای توقف خودرو‌هایی که قصد گردش به‌چپ و حرکت به سمت خیابان گاز را دارند پیش‌بینی نشده است و همین موضوع باعث بی‌نظمی و مسدود شدن مسیر حرکت خودرو‌هایی می‌شود که قصد حرکت مستقیم دارند و این در حالی است که چراغ‌راهنما برای این خودرو‌ها سبز است.

دوبله‌های ترافیکی
در حال حاضر مشکل بار ترافیکی به‌ویژه در ساعات اولیه شب از میدان امام حسین (ع) به‌طرف خیابان آیت‌ا... عبادی و مسیر برگشت به‌طرف آرامگاه خواجه ربیع به دلیل عرض کم خروجی و ورودی خیابان وجود دارد و دقایق طولانی وقت و سوخت رانندگان در این مسیر هدر می‌رود، متأسفانه مشکل دیگری که در همین خیابان درست مقابل بورس فروشگاه‌های پروتئینی قوز بالا قوز شده است پارک دوبل و بعضی وقت‌ها پارک سوبل خودروهاست که یکی از علت‌های اصلی بار ترافیکی، بوق‌های ممتد و گاهی اوقات مشاجره‌های لفظی بین رانندگان است. حالا به این مشکل توقف خودرو‌های یخچال‌دار را که برای تخلیه گوشت آنجا توقف می‌کنند هم اضافه کنید.

ورودی کم عرض
دومین گره ترافیکی این خیابان فاصله بین عبادی ۹۷ و ۹۹ است، یعنی درست ابتدای ورودی پل میدان امام حسین (ع) جایی که خیابان به کم‌عرض‌ترین قسمت خود می‌رسد. نبود پلیس در این خیابان آن‌قدر پررنگ است که خودرو‌ها به خود اجازه می‌دهند در هر محلی که دوست دارند حتی زیر تابلو توقف ممنوع پارک کنند و کوچک‌ترین توجهی به بار ترافیکی‌ای که باعث به وجود آمدن آن شده‌اند نداشته باشند. همچنین تردد کامیون‌های سنگین در ساعات اولیه روز (۷ صبح) تعجب‌برانگیز است!
باوجوداین همه هرج‌ومرج ناشی از ترافیک، پلیس راهنمایی و رانندگی که در فاصله چند قدمی با گره‌های ترافیکی قرار دارد، چرا کاری نمی‌کند؟ حل مشکلات ترافیکی به عهده کیست؟ آیا پلیس فقط کارش جریمه کردن است؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->