جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

ردیف ۵۰۰۰ میلیاردی دولت برای مشهد

  • کد خبر: ۱۰۴۰۳۲
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
ردیف ۵۰۰۰ میلیاردی دولت برای مشهد
با پیگیری نمایندگان مشهد، مجلس ۵۰۰ میلیارد تومان ردیف اعتباری برای تقویت زیرساخت‌های زیارتی شهر در بودجه سال آینده برای مشهد در نظر گرفته است.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ یکی از چالش‌های همیشگی مشهد اداره این شهر ۳.۵ میلیون نفری با بودجه محلی است، آن هم در حال که مشهد همه ساله میزبان حداقل ۳۰ میلیون زائر است و خدماتی ملی در این شهر ارائه می‌شود.

تا پیش از تصویب بودجه ۱۴۰۱ با توجه به همه رایزنی‌های مسئولان استانی و شهری برای اختصاص ردیف بودجه‌ای خاص به مشهد برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های شهری، به ویژه در بخش زیارت، هیچ اقدام خاصی از سوی دولت‌ها و مجلس انجام نشده بود، تا اینکه بالاخره خبر رسید مجلس شورای اسلامی شهر در بودجه امسال کشور ردیف اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حوزه زیرساختی مشهد مصوب کرده است؛ اعتباری که سخنگوی شورای اسلامی شهر و نایب رئیس اقتصادی،  سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر اعلام کرده است که به صورت صد درصدی اختصاص پیدا خواهد کرد.

موسی الرضا حاجی بگلو در گفتگو با خبرنگار ما، با تأکید بر اینکه یکی از معضلات اساسی شهر مشهد ارائه خدمات ملی با بودجه محلی است گفت: مشهد حدود ۵/۳ میلیون نفر جمعیت دارد که با احتساب روستا‌های مجاور، این جمعیت تا ۴ میلیون نفر می‌رسد. همچنین این شهر سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر است که این مسئله باید مدنظر مدیران تصمیم گیر در سطح ملی قرار بگیرد؛ چون کلان شهر مشهد را فقط با بودجه محلی نمی‌توان اداره کرد.

۵۰۰ میلیارد تومان، ویژه زیرساخت‌های زیارت

بالاخره پس از مدت‌ها صدای مسئولان و مدیران شهری و نماینده‌های شورای اسلامی شهر برای اختصاص ردیف ویژه برای مشهد در بودجه سالانه کشور شنیده شد و سخنگوی این شورا از توجه ویژه مجلس به شهر مشهد در بودجه ۱۴۰۱ کشور خبر داد و بیان کرد: با پیگیری نمایندگان مشهد، مجلس ۵۰۰ میلیارد تومان ردیف اعتباری برای تقویت زیرساخت‌های زیارتی شهر در بودجه سال آینده برای مشهد در نظر گرفته است.

حاجی بگلو ادامه داد: از آنجایی که این بودجه قرار است صرف زیرساخت‌ها در حوزه زیارت شود، می‌توانیم از آن در بخش‌های مختلف زیرساختی شهر مثل حمل و نقل، خدمات شهری و... که ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با مسئله زیارت دارد، استفاده کنیم.

بودجه بی سابقه برای مشهد

وی با بیان اینکه هیچ وقت چنین رقمی به عنوان اعتبار و بودجه ویژه شهر مشهد در مجلس مصوب نشده بود گفت: اعتباری که امسال مجلس به مشهد اختصاص داده است، از نظر عدد و رقم و ردیفی که در نظرگرفته شده است، با بودجه‌هایی که در سال‌های گذشته اختصاص داده می‌شد تفاوت زیادی دارد و هیچ وقت اعتبار پانصدمیلیارد تومانی ویژه شهر مشهد در مجلس تصویب نشده بود. فقط سال گذشته رقمی در حدود ۵۰ میلیارد تومان به عنوان کمک به شهر مصوب شد که البته در عمل این اعتبار تخصیص پیدا نکرد.

نایب رئیس اقتصادی،  سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر در پاسخ به این سؤال که چه میزان از این اعتبار تخصیص پیدا خواهد کرد، افزود: برخلاف دفعات پیش، مجلس ردیف بودجه‌ای خاص در نظرگرفته و به آن اعتبار اختصاص داده است. این عدد ۵۰۰ میلیارد تومان صد درصد محقق خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->