حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

یحیی متهم می‌کند: تصمیمات داور دربی عمدی بود

  • کد خبر: ۱۰۴۲۸۳
  • ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
یحیی متهم می‌کند: تصمیمات داور دربی عمدی بود
یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس بار دیگر درباره نحوه قضاوت داور دربی دست به افشاء گری زده است. گل محمدی صراحتا اعلام کرده تصمیمات درآن بازی عمدی بوده است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، مهم‌ترین بخش مصاحبه دیروز یحیی گل‌محمدی در کنفرانس قبل از بازی با آلومینیوم مربوط به اتفاقات دربی و داوری آن مسابقه است که گل‌محمدی صراحتاً تأکید کرد سوت‌های سیدعلی عمداً علیه پرسپولیس بوده است.

* به کمیته انضباطی هم گفتم تمام صحنه‌های دربی را مقابلتان می‌گذارم، دو، سه داور بی‌طرف هم بگذارید و اگر آن‌ها گفتند تصمیمات داور عمدی نبود، فوتبال را کنار می‌گذارم. داور از دقیقه یک شروع به یکطرفه سوت زدن کرد. این چه معنی دارد، کل صحبت من این است؛ آقایان اجازه بدهید قهرمان در زمین مشخص و همه چیز فوتبالی تعیین شود. این خواسته مربیان و همه بازیکنان است. این گونه می‌توانیم از فوتبال لذت ببریم.
* نباید این ذهنیت و نگرانی را در مورد انتخاب داور داشته باشیم. مهدی سیدعلی برای قضاوت دربی تمرکز نداشت. هفته قبل از دربی قرار بود داور بازی ما و نفت مسجدسلیمان باشد، اما اگر آن مسابقه را قضاوت می‌کرد دیگر نمی‌توانست در دربی قضاوت کند، به همین دلیل علیه خداداد افشاریان استوری گذاشت و به همین دلیل رئیس کمیته داوران اجازه نداد دیدار پرسپولیس و نفت‌مسجدسلیمان را سوت بزند، به نوعی او را جریمه کرد، اما همین داور را برای دیدار دربی گذاشت. نمی‌دانم از کجا فشار آوردند که سیدعلی داور دربی شود.
* معلوم است خسروی به‌عنوان عضو کمیته داوران از انتخاب خودش دفاع می‌کند. از او می‌خواهم بیاید و با هم بنشینیم و فیلم صحنه‌های دربی را ببینیم. اگر صحت حرف‌های من را تأیید نکرد، هر تصمیمی خواستند در موردم بگیرند. نگرانی و ذهنیت مربیان در مورد انتخاب داوران باید برطرف شود تا بتوانیم فوتبال خوبی ببینیم.
* خدا را قسم می‌خورم اگر تیمی بیاید و از لحاظ فنی ۳، ۴ یا ۵ گل به ما بزند و برنده شود از این کار لذت می‌بریم و می‌گوییم خدا پدر و مادر مربی‌اش را بیامرزد که تیم خوبی درست کرده و بازیکنان و استراتژی خوبی دارد. از این باخت‌ها یاد می‌گیریم، اما اکنون همه نگرانی ما این است که ببینیم چه کسی داور بازی‌مان است و چگونه او را انتخاب کرده‌اند. یا اینکه چرا چنین تصمیمی گرفتند. وقتی سیدعلی را برای دربی گذاشتند می‌توانستیم اعتراض کنیم تا او را بردارند؟ البته می‌دانستیم ذهنیت او برای این مسابقه نبردن پرسپولیس است، زیرا همان افرادی که انرژی گذاشته و دست‌های فراقانونی داشتند تا سیدعلی داور شود، برای همان‌ها قضاوت کرد و دوست نداشت ما ببریم.
* برخی می‌گویند چرا ما تعویض نکردیم؟ همان لحظه‌ای که استقلال بازیکنان قدبلندش را به زمین آورد، تعویض‌های ما هم انجام شد، اما داور اجازه نداد بازیکن ما وسط زمین بیاید. ۱۰ نفره گل خوردیم، زیرا سیدعلی چنین اجازه‌ای نداد. برانکارد روی خط طولی زمین بود، اما دست سیدعلی هم به این حالت بود که می‌خواهد پس از بیرون رفتن برانکارد، بازی را ادامه بدهد. در بازی ایران و کره جنوبی دیدید که داور ۲ دقیقه و نیم وقت را نگه داشت تا تعویض انجام شود.
* یکی از وظایف داور این است که بازی عادلانه و ۱۱ به ۱۱ انجام شود، نمی‌گویم ۳۰ ثانیه، ولی اگر سیدعلی ۴ ثانیه دیرتر سوت می‌زد تعویض ما انجام شده بود، بازی برد و باخت دارد، اگر تیمی قوی ما را ببرد خوشحال می‌شویم و دنبال نقاط ضعف خود می‌رویم. از باخت به تیم قوی هم یاد می‌گیریم.
* این ذهنیت (دید منفی نسبت به داوران) در تمام تیم‌ها وجود دارد، همه تیم‌ها در مورد این ذهنیت منفی مشکل دارند و فقط پرسپولیس این ذهنیت را ندارد که نگران باشد تا داور چگونه سوت می‌زند. سروصدای نیمکت‌ها هم به مدیریت داور بازمی‌گردد. اگر داور قاطع باشد چنین مشکلاتی پیش نمی‌آید. چرا وقتی فغانی داور است چنین مشکلاتی نداریم، زیرا او مدیریت دارد.
* داوران ما قشر بسیار ضعیفی در جامعه هستند، از لحاظ حقوق، امکانات، VAR و حتی هدست مشکل دارند. هدست خوبی ندارند که بخواهند با آن خوب ارتباط برقرار کنند. کار داوری در ایران بسیار سخت است، در این وضعیت فدراسیون مقصر است. در جمع کمیته انضباطی گفتم اولین کاری که باید انجام بدهید این است که به فدراسیون فشار بیاید تا VAR به فوتبال ما بیاید. این کار خیلی به رفع تنش‌ها کمک می‌کند. باشگاه‌ها هم هزینه ورود VAR را متقبل خواهند شد، البته هزینه خاصی هم ندارد. نبود این چیز‌ها شاید برای برخی تیم‌ها خوب باشد که این موضوع واقعاً عجیب است. در نهایت امیدوارم نتایج همه بازی‌ها فوتبالی رقم بخورد، زیرا این خواسته هم مربیان و هم بازیکنان است.


تمجید گل محمدی از شاگرد سابق
صدر جدول هم بودیم جام حذفی جدی بود


از آنجایی که ساعت ۱۵ دیروز خبر لغو بازی با آلومینیوم اراک اعلام نشده بود یحیی در نشست خبری بازی شرکت کرد و درباره این مسابقه گفت: «بازی جام حذفی را در مرحله سوم مقابل آلومینیوم پیش رو داریم. با آمدن رحمتی تغییرات مثبتی در این تیم ایجاد شده و نسبت به چند هفته قبل بهتر شده است که نشان می‌دهد حضور رحمتی و همکارانش تأثیرات مثبتی در این تیم داشته است. جام حذفی جامی است که نباید در آن اشتباهات تأثیرگذاری داشته و بدون تمرکز باشید. باید فرصت‌طلب باشید و از موقعیت‌ها خوب استفاده کنید. باید روی وظایف خود متمرکز باشیم، زیرا این کار به نتیجه مسابقه خیلی کمک می‌کند. این مسابقه یک تک بازی است و امکان دارد یک اشتباه سبب حذف تیم شود. امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام بدهیم، چون هر مسابقه جام حذفی مثل فینال می‌ماند و باید در آن برنده باشیم تا جام حذفی را به دست بیاوریم. بازیکنان ما آماده هستند و انگیزه خوبی دارند. امیدوارم بتوانیم کار خوبی انجام بدهیم.»
گل‌محمدی در مورد اینکه به نظر می‌رسد پرسپولیس با توجه به عقب افتادن از استقلال در لیگ برتر برای رسیدن به جام در این فصل رقابت‌های جام حذفی را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند، گفت: «اگر در صدر جدول هم بودیم جام حذفی برای ما مهم بود و کسب هر دو جام برای ما اهمیت دارد. اینگونه نیست که گرفتن یک جام اولویت داشته باشد. سه بازی پشت سر هم در جام حذفی داریم که با برنده شدن آن‌ها می‌توانیم جام مهمی بگیریم و آن را تقدیم هواداران کنیم. قطعاً با تمام انرژی و تمرکز وارد این مسابقات می‌شویم و کسب جام خیلی برای ما اهمیت دارد.


یحیی علیه حاج ملک:
داور حامی تیمی نباشد که می‌خواهد وقت تلف کند


گل‌محمدی در بخشی از کنفرانس دیروز خود گفت: متأسفانه امسال مشکلات داوری واقعاً زیاد شده است. در این بحث مقداری نگرانی وجود دارد، اما کمیته داوران با انتخاب‌های خوبش می‌تواند کمک کند. روز گذشته در کمیته انضباطی هم گفتم درصد خیلی زیادی از مشکلات حاشیه‌ای که برای تیم‌ها ایجاد می‌شود به‌دلیل مشکلات داوری است. تیم‌ها نسبت به این مسائل نگران هستند و خیلی بد است که چنین نگرانی در لیگ وجود داشته باشد. تکرار اشتباهات هم بدتر شده است. به طور مثال در هفته قبل در بازی ما با هوادار ۲۷ دقیقه جریان بازی خوابیده بود، من وقت‌هایی که به‌دلیل پرتاب اوت، شروع مجدد بازی توسط دروازه‌بان تلف شد را حساب نکردم. در این وضعیت داور مسابقه باید حامی تیمی باشد که می‌خواهد فوتبال بازی کند، نه برعکس. گل محمدی اضافه کرد: «نباید مدیریت بازی برای داوران ما خیلی مهم است. در دیدار با هوادار یک‌سوم جریان بازی خوابید، هوادار و خود بازیکنان از چنین مسابقه‌ای چه لذتی خواهند برد. هیچ لذتی نمی‌برند و فقط جنگ اعصاب است. اتفاقاتی که در دربی افتاد و سبب محرومیت ۶ جلسه‌ای و جریمه ۱۰۰ میلیون تومانی من شد نیز به خاطر تصمیمات داور است.»

کنایه سرمربی پرسپولیس به معاون حقوقی استقلال:
زیاد حرف می‌زنند و گاف می‌دهند


گل‌محمدی در خصوص اینکه فضای بیانیه‌نویسی در فوتبال کشورمان و همچنین اظهارات اخیر فرهاد مجیدی مبنی بر اینکه اگر حرکات یک مربی دیگر را من انجام می‌دادم در میدان آزادی به دار آویخته می‌شدم، گفت: «روز گذشته (پنجشنبه) جلسه‌ای با بازیکنان داشتیم و تصمیم گرفتیم دیگر نسبت به حواشی و مسائلی که سبب بهم ریختن تمرکز تیم می‌شود، دوری کنیم. خیلی می‌توانم در مورد جواب این سؤال صحبت کنم، اما اصول حرفه‌ای‌گری و مربیگری می‌طلبد یک مربی در مورد مربی دیگر صحبت نکند. این برای هر مربی یک اصل است. کار ما مربیان واقعاً سخت و طاقت‌فرسا است، فوتبال اعصاب خردکنی دارد و کار راحتی نیست. کار ما به حدی مشکلات فنی، دغدغه و... دارد که بخواهیم روی آن‌ها تمرکز کرده و برایشان انرژی بگذاریم. از حرفه‌ای‌گری دور است که من و همکارانم بخواهیم در مورد همدیگر صحبت کنیم. حکمی که علیه من صادر شد واقعاً سنگین بود و نسبت به برخی کار‌هایی که دوستان انجام دادند، اختلاف رأی خیلی زیاد است. باز هم از باشگاه می‌خواهم نسبت به حکم صادرشده عکس‌العمل نشان بدهند و به آن اعتراض خواهیم کرد. مسائل حاشیه‌ای را هم به دست باشگاه می‌سپارم، زیرا بخش حقوقی و رسانه‌ای دارد. رضا درویش هم این مسائل را خوب رصد می‌کند و نسبت به حواشی‌ای که دوستان دوست دارند در تیم ما به وجود بیاید، اقدام خواهد کرد. واقعاً باید تمرکز ما روی تیم باشد و از این مسائل که خیلی کم اهمیت است دور شویم. شاید هم این مسائل اهمیت داشته باشد، اما اگر بخواهیم به آن‌ها بپردازیم سبب کم شدن تمرکز خودمان می‌شود.»
سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه باشگاه استقلال مدعی است طبق ماده ۵۴ آیین‌نامه انضباطی رأیی که برای او صادر شده، ناعادلانه است پاسخ داد: «استناد باشگاه استقلال به آن بند قانونی اشتباه است، آن بند در سال ۹۷ تغییر کرده و اطلاعات‌شان کامل نیست. خیلی زیاد صحبت می‌کنند و زیاد هم گاف می‌دهند. این مسائل تخصصی است و زیاد به من ارتباط ندارد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->