کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

جـام دوم دوومیـدانـی در ورزشگاه امام رضا (ع) پس از مـاه رمضـان؟

  • کد خبر: ۱۰۴۳۵۶
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
  • ۱
جـام دوم دوومیـدانـی در ورزشگاه امام رضا (ع) پس از مـاه رمضـان؟
یک سال پیش در چنین روزی نخستین جام بین‌المللی دوومیدانی امام‌رضا (ع) آغاز شد، اما دیگر با وجود ادعای مسئولان خبری از آن نیست.

بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های بین‌‎المللی دوومیدانی جام امام‌رضا (ع) سال گذشته درست در چنین روز‌هایی برای اولین‌بار با گرامیداشت استاد علی باغبانباشی در مشهد برگزار شد. رقابت‌هایی که طبق اعلام مسئولان دوومیدانی کشور بنا شد در تقویم رسمی این فدراسیون گنجانده شود و سالانه شاهد برگزاری آن در شهر مشهد باشیم. با وجود این، امسال هنوز خبری از برگزاری این مسابقات نیست و آخرین خبر فقط به تفاهم فدراسیون‌نشینان و مسئولان کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد برمی‌گردد.

با این‌همه شنیده‌ها حاکی از آن است که مقدمات برگزاری این جام بعد از ماه مبارک رمضان و به‌احتمال زیاد در هفته اول خرداد امسال، رفته‌رفته فراهم می‌شود. دراین‌راستا، مذاکرات میان طرف‌های درگیر برگزاری از فدراسیون گرفته تا تربیت‌بدنی آستان‌قدس‌رضوی به‌عنوان میزبان آغاز شده است.

به‌یاد استادی که دیگر نیست

یکی از اتفاقات تلخ جام دوم بین‌المللی دوومیدانی امام‌رضا (ع) که به‌احتمال زیاد خرداد برگزار می‌شود، غیبت کسی است که جام اول به‌نام گرامیداشت او برگزار شد. مردی که سال قبل با جامه سفید روی ویلچر به پیست دوومیدانی امام‌رضا (ع) آمد و با صدای تشویق حاضران زنگ آغاز مسابقات را به صدا در آورد. علی باغبانباشی، اسطوره دوومیدانی خراسان، چندی بعد از آن مسابقات بود که پاییز سال گذشته به پایان دوران حیاتش رسید و در ۹۷ سالگی دار فانی را وداع گفت. شاید برگزاری این مسابقات با نام این پیشکسوت ارزنده دوومیدانی پیش از مرگش، نقطه افتخار این پیکار‌ها بود. جامی که امسال بدون حضور او، ولی به‌یادش برگزار خواهد شد.

انتظار فروغ بیشتر در عرصه بین‌المللی

یکی از نقطه‌ضعف‌های مشهود جام بین‌المللی دوومیدانی امام‌رضا (ع) در سال گذشته غیبت ورزشکاران بین‌المللی و خارجی بود. مسابقاتی که البته شرکت‌کنندگانی از عراق، افغانستان و سوریه داشت، اما آن‌طور که برازنده یک جام بین‌المللی باشد، نتوانست ورزشکاران کشور‌های دست‌کم اطراف را به مشهد بیاورد. البته همه‌گیری کرونا و شرایط ویژه سبب شده بود اقبال شرکت در این مسابقات برای ورزشکاران کشور‌های آسیایی کمتر شود. با این‌همه، حالا با کاهش روند همه‌گیری کووید ۱۹ انتظار می‌رود این تورنمنت با درخشش بیشتری در بخش بین‌المللی و حضور تیم‌های باکیفیت‌تر از سایر کشور‌ها همراه باشد.

مسئله تفتیان و ستاره‌های خاموش

رقابت‌های جام بین‌المللی دوومیدانی دوره نخست با کمبود‌های جدی در بخش ستاره‌ها روبه‌رو بود، به‌نحوی‌که شاید سرشناس‌ترین دوومیدانی‌کار کشور که در این مسابقات شرکت کرده، حسن تفتیان بود. سریع‌ترین مرد ایران که به‌دلیل اصالت خراسانی به دعوت فدراسیون برای حضور در این جام پاسخ گفت، در این مسابقات با حواشی زیادی روبه‌رو شد.

تفتیان نه‌تنها نتوانست قهرمانی آسان این تورنمنت ساده را به‌دست بیاورد، بلکه ماجرای ادعای گم‌شدن کفش‌هایش در ورزشگاه امام‌رضا (ع) بیش از حد در رسانه‌های داخلی و خارجی سروصدا به پا کرد. حالا باید دید فدراسیون هاشم صیامی امسال می‌تواند ستاره‌های دوومیدانی کشور را به حضور در این تورنمنت مجاب کند یا قرار است دومین دوره رقابت‌های جام بین‌المللی دوومیدانی امام‌رضا (ع) هم پرطمطراق، ولی بی‌ستاره باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
0
0
سلام وقت بخیر خواهش میکنم راهنمایی کنید، من چگونه ثبت نام کنم ،مسابقه دومیدانی جام امام رضا (ع)
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->