اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد
سرخط خبرها

امیدواری حشمت مهاجرانی به عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی

  • کد خبر: ۱۰۴۵۰۰
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
امیدواری حشمت مهاجرانی به عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است تیم ملی شانس زیادی برای صعود به مرحله بعدی جام جهانی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حشمت مهاجرانی یک نام ویژه در تاریخ فوتبال ایران است؛ مردی که سال‌ها پیش در سال۱۹۷۸ برای اولین‌بار ایران را به جام‌جهانی آرژانتین برد. مرد موسپید و مشهدی فوتبال ایران در مصاحبه با ایرنا از گروه‌بندی ایران در جام‌جهانی، بازی‌های ایران با انگلیس و آمریکا و نظرش درباره تغییرات در کادر فنی تیم ملی صحبت کرد که در زیر می‌خوانید.

اگر از اولین سرمربی ایران در جام‌جهانی بپرسیم نظرتان درباره گروه‌بندی ایران چیست، چه پاسخی خواهد داد؟

پاسخ من به شما این است که در گروهی خیلی خوب قرار گرفته‌ایم.

فقط همین؟

(با خنده) گروهمان مناسب است. اگر از دراگان اسکوچیچ می‌خواستند رقیبان ایران را در جام‌جهانی۲۰۲۲ کنار هم بچیند، به‌طور‌حتم نمی‌توانست این تیم‌ها را انتخاب کند.

یعنی اسکوچیچ آدم خوش‌شانسی است؟

نه، من نمی‌خواهم از این واژه استفاده کنم و بگویم که اسکوچیچ خوش‌شانس است. در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم. البته این را هم من و هم شما و هم تمام مردم می‌دانند که در جام‌جهانی هیچ گروهی آسان نیست و تمام رقبا برای این در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان شرکت می‌کنند که دیده شوند و بهترین نتایج را کسب کنند.

رویارویی با انگلیس. خیلی‌ها برای این بازی لحظه‌شماری می‌کنند.

وقتی از فوتبال انگلیس حرف می‌زنیم، قدرت بدنی، سرعت و فیزیک برایمان تداعی می‌شود؛ این تخصص فوتبال انگلستان است که با کمک‌گرفتن از آن در سال‌های اخیر نتایج خوبی گرفته و به فینال یورو نیز رسیده است. لیگ برتر انگلستان هم در زمره بهترین لیگ‌های دنیاست.

در این بازی شانس پیروزی داریم؟

در این فوتبال هیچ چیزی قابل‌پیش‌بینی نیست، چرا نباید شانس داشته باشیم؟

اینکه ایران بتواند انگلستان را شکست دهد، یک مثبت‌اندیشی یا رؤیای دست‌نیافتنی است؟

باید با امیدواری جلو برویم و انگیزه داشته باشیم. فوتبال ایران فاکتوری را در اختیار دارد که هیچ تیمی در دنیا آن را در اختیار ندارد.

چه فاکتوری؟

فاکتور غیرت. ما در تاریخ خود نشان داده‌ایم جا‌هایی که لازم بوده است، طوری بازی کرده‌ایم که هیچ کس تصور آن را نمی‌کرده است و روز‌های خاطره‌انگیز و حماسه‌های بزرگی را رقم زده‌ایم. دنیا را چه دیدید، شاید در قطر حماسه دیگری شکل بگیرد.

و بازی با آمریکا. این بازی از نظر ورزشی و سیاسی حساسیت‌های خاص خودش را دارد.

این مسابقه سیاسی نیست و فقط ورزشی است. خاصیت ورزش این است که از سیاست دور باشد. ما باید نگاه ورزشی به این جدال داشته باشیم و برویم تا دومین پیروزی خودمان را در تاریخ مسابقات جام‌جهانی مقابل این تیم به دست بیاوریم.

فدراسیونی که رئیس ندارد، چقدر می‌تواند در شرایط تیم ملی مؤثر باشد؟

باید برنامه‌ریزی کرد و بهترین شرایط را برای تیم ملی در جام‌جهانی فراهم کرد. تیم ملی نیاز به یک فدراسیون مقتدر دارد؛ اما فدراسیون فوتبال ایران با ضعف‌های بزرگی روبه‌روست.

دراگان اسکوچیچ بماند یا با یک سرمربی بهتر پا به جام‌جهانی بگذاریم؟

خیلی سخت است و دوست ندارم در‌این باره حرف بزنم. بهتر است در‌این‌باره صحبتی انجام ندهم. فوتبال ایران نیاز به شرایطی دارد که امروز فاقد آن هستیم. ما همان‌طور‌که گفتم، در فدراسیون خود ضعف و مشکل داریم و ابتدا این‌ها باید برطرف شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->