حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نبرد‌های کلاسیک در انتظار یورو ۲۰۲۰

  • کد خبر: ۱۰۴۹۸
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴
نبرد‌های کلاسیک در انتظار یورو ۲۰۲۰
خاص‌ترین یوروی تاریخ اروپا با قرعه‌کشی مسابقات، جذاب‌تر شد
قرعه‌کشی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰، نوید مسابقاتی جذاب در تابستان سال آینده را می‌دهد. ۲۴ تیم در ۶ گروه چهارتیمی برای قهرمانی در پرمیزبان‌ترین یوروی تاریخ به میدان خواهند رفت و دراین‌بین، نبرد‌هایی وجود دارند که طرفین حاضر در آن قبلا بار‌ها خاطره‌سازی کرده‌اند. بازی‌ها در ۱۲ کشور برگزار خواهد شد و براین‌اساس در گروه A ایتالیا و جمهوری آذربایجان (شهر‌های رم و باکو)، در گروه B روسیه و دانمارک (سن‌پترزبورگ و کپنهاگ)، در گروه C هلند و رومانی (آمستردام و بخارست)، در گروه D انگلیس و اسکاتلند (لندن و گلاسکو)، در گروه E اسپانیا و جمهوری ایرلند (بیلبائو و دوبلین) و در گروه F آلمان و مجارستان (مونیخ و بوداپست) میزبان خواهند بود. بر اساس برنامه یوفا، مسابقات یورو ۲۰۲۰ از تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ در شهر رم آغاز می‌شود و یک ماه بعد در تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۹۹ در شهر لندن خاتمه خواهد یافت.

ولز به‌دنبال جبران
ماجرا با نگاه به گروه اول آغاز می‌شود؛ جایی که ولز در دومین حضور متوالی در یورو، ایتالیا را در پیش دارد. ولز در آخرین روز‌های بازی گیگز حسرت حضور در تورنمنت‌های بزرگ را به دوش می‌کشید و با مربیگری هیوز و درخشش امثال بلامی، می‌توانست با راهیابی به یورو ۲۰۰۴، قدرت گیگزی را در رده ملی هم به رخ دنیا بکشد. درحقیقت ولز در انتخابی یورو ۲۰۰۴ خیلی به آرزویش نزدیک بود تا اینکه نبرد مرگ و زندگی با ایتالیا از راه رسید. ۲ هفته به پایان مرحله انتخابی مانده بود و ولز در صورت برتری بر ایتالیا به یورو نزدیک می‌شد؛ اما میزبان لاجوردی در آن بازی تزلزل رقابت‌های قبلی را از یاد برد و با هت‌تریک اینزاگی و گل دل‌پیرو، رؤیای رقیب را به حضور در پلی‌آف تقلیل داد؛ رؤیایی که با شکست در پلی‌آف به سراب تبدیل شد. در گروه اول، نبرد ایتالیا و ترکیه یادآور گل زیبای کونته و برتری ۲ بر ۱ ایتالیا در اولین دور بازی‌های گروه اول یورو ۲۰۰۰ است. ترکیه و سوئیس هم ۲ جدال خاص را با هم برگزار کرده‌اند؛ انتخابی جام‌جهانی ۲۰۰۶ که ترکیه در راه جبران شکست ۲ بر ۰ بازی رفت در همان دقیقه اول بازی خانگی دور برگشت گل خورد، اما ۳ گل زد و وقتی به‌دنبال یک گل دیگر بود، دروازه‌اش باز شد! واکنش ناامیدانه بازیکن ترکیه پس از به‌ثمر‌رساندن گل چهارم، خبر از وقایع پایان بازی می‌داد؛ جایی که ترکیه باوجود برتری ۴ بر ۲ به‌خاطر شکست ۲ بر ۰ بازی رفت و قانون گل زده در خانه حریف، حذف شد و سوئیس به جام‌جهانی ۲۰۰۶ راه یافت. این ۲ تیم در یورو ۲۰۰۸ هم به‌مصاف هم رفتند و این‌بار نوبت انتقام ترکیه بود. تیم فاتح تریم در هوای بارانی با ۲ گل دقایق پایانی شکست را به برتری تبدیل کرد؛ کاری که در ۳ بازی متوالی بعدی هم انجام داد و در ادامه در نیمه‌نهایی مغلوب گل دقایق پایانی لام آلمانی شد.

انگلیس و رویارویی با کابوس
در گروه چهارم، هم‌گروهی انگلیس و کرواسی یادآور خاطرات تلخی برای آنگلوساکسون‌هاست. کروات‌ها در آخرین بازی مرحله انتخابی یورو ۲۰۰۸ و درحالی‌که میزبان در ومبلی برای صعود به یک امتیاز نیاز داشت، با ۲ گل پیش افتادند و در ادامه ۲ گل خوردند. درنهایت اشتباه عجیب رابینسون، گل برتری کرواسی را رقم زد تا حتی چتر رنگارنگ مک‌لارن هم مانع باریدن باران بلا روی سر سه‌شیر نشود! کراوسی دقیقا یک دهه بعد، بار دیگر موی دماغ انگلیس شد؛ این‌بار وقتی آنگلوساکسون‌ها برای اولین‌بار از سال ۱۹۹۰ به جمع ۴ تیم برتر جهان راه یافته بودند و رؤیا‌های بزرگی داشتند. تیم جوان ساوت‌گیت حتی در این بازی نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ پیش افتاد؛ اما کرواسی با درخشش مودریچ برگشت، ۲ بر ۱ برد و فینالیست شد.

یادگار روز‌های درخشان اسپانیا و زلاتان
اسپانیا در حالی هم‌گروه سوئد شده است که ۱۱ سال پیش برای بردن تیم منطقه اسکاندیناوی به دردسر افتاد. لاروخا پس از برتری قاطعانه در اولین بازی یورو ۲۰۰۸ تا دقایق پایانی بازی دوم مقابل سوئد با تساوی یک‌-‌یک متوقف شده بود؛ بااین‌حال به لطف گل «ویا» در دومین دقیقه وقت‌های تلف‌شده نجات یافت و ضمن کسب برتری ۲ بر ۱، صعودش را قطعی کرد.

گروهی پر از ستاره
در گروه مرگ، قهرمانان ۳ تورنمنت بزرگ اخیر، نبرد‌های جالبی را رقم می‌زنند. پرتغال، فرانسه و آلمان، ۳ تیم از ۴ تیم نیمه‌نهایی دوره قبلی هستند. آلمان در نیمه‌نهایی ۲ بر ۰ به فرانسه میزبان باخت و فرانسه هم در بازی نهایی مغلوب گل ادر برابر پرتغال شد. البته تاریخچه بازی فرانسه و آلمان، خیلی غنی‌تر از این حرف‌هاست. بازی کلاسیک نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۱۹۸۲ که با بازگشت جادویی آلمان، حرکت وحشیانه شوماخر روی باتیستون و درنهایت برتری ژرمن‌ها در ضربات پنالتی به پایان رسید، به پیروزی ۲ بر ۰ آلمانی‌ها در دوره بعدی جام‌جهانی مقابل فرانسه پیوند خورد. دیگربازی خاطره‌انگیز در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۴ روی پرده رفت؛ جایی که گل زودهنگام هوملس، برتری آلمان را رقم زد و نقش مهمی در قهرمانی این تیم داشت. برای یافتن ردپایی از نبرد خاطره‌انگیز بین پرتغال و آلمان باید به ۱۹ سال قبل و یورو ۲۰۰۰ سفر کنیم. در آخرین دور بازی‌های گروه اول، کونسیسائو به اولین و تنهابازیکن در رده ملی تبدیل شد که مقابل اولیور کان، سنگربان اسطوره‌ای فوتبال آلمان، هت‌تریک کرد و در یکی از بدترین شب‌های کان، برتری ۳ بر ۰ پرتغال، صعود این تیم و حذف مشترک آلمان و انگلیس در حضور پرتغال و رومانی را رقم زد! انتقام آلمان چندان برایش شیرین نبود؛ چون در رده‌بندی جام‌جهانی ۲۰۰۶ رخ داد و تیم در خانه فقط قهرمانی می‌خواست. درنهایت باز هم کان در جامی که ذخیره‌نشین لمن شد، مقابل پرتغال به میدان رفت و در سومین مقام سومی آلمان در تاریخ جام‌جهانی نقش داشت. ۲ سال بعد، آلمان در یک‌چهارم‌نهایی یورو ۲۰۰۸ اجازه نداد درخشش آرماندو پتی، پرتغال را به برتری برساند و درنهایت ژرمن‌ها با پیروزی ۳ بر ۲ به نیمه‌نهایی رسیدند. برتری آلمان مقابل پرتغال با تنهاگلش در بازی مرحله گروهی یورو ۲۰۱۲ و همچنین برتری ۴ بر ۰ در مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۱۴ ادامه یافت. از طرفی فرانسه و پرتغال هم در بزنگاه‌های تاریخی چند بازی مهم مقابل هم برگزار کرده‌اند. پرتغال با تیم جذابش در یورو ۲۰۰۰ فقط قهرمانی می‌خواست و با گل رؤیایی نونوگومز به بارتز در نیمه‌نهایی تا یک‌قدمی فینال رسید؛ اما فرانسه با پنالتی مشکوک به‌دست‌آمده، توسط زیدان صاحب گل طلایی شد و به فینال رسید. زیدان ۶ سال بعد با یک پنالتی دیگر و باز هم در نیمه‌نهایی، پرتغال را ناکام کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->