هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد
سرخط خبرها

استاندار خراسان‌رضوی: ساخت باغ‌موزه دفاع‌مقدس تسریع شود

  • کد خبر: ۱۰۵۲۷۹
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
استاندار خراسان‌رضوی: ساخت باغ‌موزه دفاع‌مقدس تسریع شود
نظری، استاندار خراسان‌رضوی گفت: باغ‌موزه دفاع‌مقدس باید با تلاش همه دستگاه‌های استان عملیاتی شود تا با تکمیل فرایند‌های اجرایی آن، در اختیار زائران و مجاوران امام رضا (ع) قرار گیرد.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اهمیت ساخت باغ‌موزه دفاع‌مقدس استان، گفت: خراسان در دفاع‌مقدس نقش و سهم برجسته‌ای داشته و در دوران دفاع‌مقدس حدود ۲۳ هزار شهید تقدیم جمهوری اسلامی کرده است؛ بنابراین موزه دفاع‌مقدس استان باید با سرعت تکمیل شود.

یعقوبعلی نظری در اولین جلسه هیئت‌امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس در سال جدید، اظهار کرد: ایجاد این مرکز باید با تلاش همه دستگاه‌های استان عملیاتی شود تا با تکمیل فرایند‌های اجرایی آن، در اختیار زائران و مجاوران امام رضا (ع) قرار گیرد. باید از شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد برای همراهی مناسب در پیشبرد برنامه‌ها و عملیات اجرایی این مرکز قدردانی کرد. بی‌شک اقدامات فرهنگی در این مرکز ثمره خوبی برای نسل آینده دارد.

نظری تأکید کرد: هر مصوبه‌ای که با نظر هیئت‌امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس تصویب شده، لازم‌الاجراست و متولیان دستگاه‌های مختلف باید نگاه کمکی به پیشبرد اقدامات این مرکز داشته باشند و همراهی لازم را انجام دهند.
استاندار خراسان‌رضوی در موافقت با تأمین اعتبار درخواستی این مرکز برای امسال، ادامه داد: باید سازوکار قانونی برای تأمین این اعتبار تبیین شود.

تکمیل طرح محتوایی مرکز موزه دفاع‌مقدس استان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خراسان‌رضوی نیز از پایان طرح محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس خراسان‌رضوی خبر داد و اعلام کرد: برای تدوین این طرح حدود دو سال مطالعات و پژوهش‌های دقیق در حوزه دفاع‌مقدس و تولید محتوا در این حوزه انجام شده است.

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده افزود: به اذعان متولیان موزه دفاع‌مقدس کشور، تاکنون مطالعه‌ای با این عمق و دقت در زمینه موزه‌های دفاع‌مقدس در کشور انجام نشده است. وی ادامه داد: خروجی این اقدامات ۹ جلد مطالعات محتوایی و تألیفی است و با بهره‌مندی از این محتوا هم‌اکنون برای طراحی جزئیات داخلی موزه دفاع‌مقدس آماده هستیم.

وی با بیان اینکه در زمینه اجرای موزه توانستیم از تجربه دیگر موزه‌های کشور نیز استفاده کنیم، اظهار کرد: در این مطالعات ۵۱۳ سوژه برگزیده در بخش‌های مختلف برآورد شده است تا در بخش اصلی موزه و موزه مقاومت اسلامی از آن‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت موزه دفاع‌مقدس از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است، افزود: هم‌اکنون ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه دفاع‌مقدس با مساحت ۲۹۰۰ مترمربع به بهره‌برداری موقت رسیده است، اما به‌صورت غیرحرفه‌ای فعالیت می‌کند. همچنین ساختمان مقاومت اسلامی با زیربنای ۳۱۰۰ مترمربع از شهریور ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده است و هم‌اکنون با کاربری نمایشگاهی بازدیدکنندگان روزانه دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان در تشریح بنا‌های در حال ساخت و فعالیت‌های عمرانی این مرکز، اظهار کرد: سالن همایش و آمفی‌تئاتر این مرکز با ظرفیت ششصد نفر تاکنون فقط ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین آماده‌سازی محوطه مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی پس از وقفه چندماهه از سر گرفته شده است و امیدواریم تا ماه‌های آینده به نتیجه برسد.

تدفین شهدای گمنام در ۱۱۵ نقطه از استان

یوسفعلی‌زاده با اشاره به اهمیت ایجاد یادمان‌های شهدای گمنام در استان، بیان کرد: در ۱۱۵ نقطه استان پیکر شهدای گمنام دفاع‌مقدس تدفین شده که در ۶۶ نقطه یادمان شهدای گمنام ایجاد شده و حدود ۳۶ یادمان در حال ساخت است. وی در ادامه با اشاره به اینکه ساخت یادمان شهدای گمنام کوهسنگی حدود هجده سال به تأخیر افتاده است، خواستار اقدامات عملیاتی در این حوزه شد.

وی گفت: امسال حدود ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز، آماده‌سازی و اداره این مرکز پیش‌بینی شده است که امیدواریم با همراهی دستگاه‌های مختلف تحقق پیدا کند. وی با بیان اینکه موزه دفاع‌مقدس در بسیاری شهر‌های کشور بیش از بیست سال فعالیت دارد، افزود: تلاش می‌کنیم تا عقب‌ماندگی استان در زمینه بهره‌برداری از موزه دفاع‌مقدس را جبران کنیم.

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، نیز درباره ساخت یادمان شهدای گمنام کوهسنگی، گفت: با توجه به بافت منطقه و حساسیت‌های موجود، مدیریت‌شهری تأکید داشت تا ساخت این یادمان پس از مطالعات مشاور اجرایی شود. در این راستا با پیگیری شورای اسلامی شهر مشاور در این زمینه متقاعد شده و اقدامات لازم برای ساخت این یادمان در حال اجراست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->