اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

تذکر پژمان‌فر به وزیر راه برای کیفیت خدمات خطوط ریلی

  • کد خبر: ۱۰۵۴۳۲
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
تذکر پژمان‌فر به وزیر راه برای کیفیت خدمات خطوط ریلی
روز گذشته حجت‌الاسلام نصرا... پژمان‌فر، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی به وزیر راه و شهرسازی که در صحن علنی مجلس قرائت شد، خواستار افزایش خدمات کیفی و کمی به زائران و مسافران خطوط ریلی کشور شد.

وثوقی | شهرآرانیوز؛ سالانه میلیون‌ها زائر برای زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) راهی مشهد می‌شوند و براساس آمار حجم زیادی از این زائران خطوط ریلی را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند؛ بنابراین ارائه خدمات مناسب در این خطوط از اهمیت بالایی برخوردار است. در‌همین‌راستا روز گذشته نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی به وزیر راه و شهرسازی که در صحن علنی مجلس قرائت شد، خواستار افزایش خدمات کیفی و کمی به زائران و مسافران خطوط ریلی کشور شد.

حجت‌الاسلام نصرا... پژمان‌فر در تشریح جزئیات این تذکر به خبرنگار شهرآرا گفت: با توجه به اینکه مشهد کانونی‌ترین نقطه مسافرت‌های ریلی کشور است باید تلاش کنیم خدمات به زائران متناسب با شأن و شئون و منطبق بر حفظ حقوق این افراد باشد.

وی با اشاره به اینکه هم‌زمان با اوج‌گیری ابتلا به ویروس کرونا در کشور ظرفیت کوپه‌ها از چهار نفر به دو نفر کاهش پیدا کرد، افزود: با وجود اینکه پیش از همه‌گیری کرونا برای هر سالن یک مهمان‌دار در نظر گرفته شده بود تا به مسافران خدمات ارائه کند، هم‌زمان با شیوع کرونا و در نتیجه کاهش پنجاه‌درصدی مسافران هر سالن قطار، مسئولیت خدمات‌دهی به مسافران برای هر دو سالن به یک مهمان‌دار سپرده شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: به عبارتی شرکت‌های ریلی نیروی خود را با توجه به کم شدن ظرفیت مسافر بین دو سالن تقسیم کردند.

وی با بیان اینکه این تصمیم مشکلاتی برای مسافران ایجاد کرد، اظهار کرد: در این تحولات با وجود اینکه تعداد مسافر نسبت به گذشته تغییر نکرد، اما خدمات‌رسانی در دو سالن با کاستی‌هایی همراه بود و گلایه ها‌ی مسافران را به همراه داشت. پس از پیگیری این نارضایتی ایجاد‌شده شرکت‌های ریلی کاهش مسافر را دلیل تغییر در تعداد مهمان‌داران قطار بیان کردند.

وی ادامه داد: با‌این‌حال اخیرا با اجرای طرح واکسیناسیون و اندیشیدن تدابیر و تمهیدات لازم در اجرای طرح‌های هوشمند پیشگیری از شیوع کرونا، این شرکت‌ها از ستاد کرونا مجوز افزایش ظرفیت‌ها را دریافت کرده‌اند و روال کاری آن‌ها مطابق گذشته و با حداکثر مسافر پیگیری می‌شود.

پژمان‌فر تصریح کرد: دراین‌راستا درباره این موضوع به وزیر راه و شهرسازی تذکر دادیم تا خدمات‌دهی به مسافران به حالت گذشته برگردد و برای هرسالن قطار یک مهمان‌دار در نظر گرفته شود تا کمیت و کیفیت خدمات به زائران افزایش یابد.
وی تأکید کرد: این تذکر برای همه خطوط ریلی کشور مطرح شده است، اما به این دلیل که مشهد در معرض تردد بیشتر مسافران است ارائه هرچه‌بهتر خدمات در این حوزه ملموس‌تر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->