نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

هم‌بازی مارادونا نزدیک نیمکت پرسپولیس

  • کد خبر: ۱۰۵۶
  • ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
هم‌بازی مارادونا نزدیک نیمکت پرسپولیس
کالدرون آرژانتینی، شبیه‌ترین گزینه ممکن از لحاظ تاکتیکی به برانکوست

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، با جمع‌بندی صورت‌گرفته درخصوص گابریل کالدرون باید در انتظار اعلام نام این مربی روی نیمکت پرسپولیس برای فصل آینده بود. از میان تمام نام‌هایی که طی روزهای اخیر درباره گزینه حضور روی نیمکت پرسپولیس یاد شده است، به نظر می‌رسد مدیران سرخ روی حضور گابریل کالدرون به نتیجه و جمع بندی لازم دست یافته‌اند و به زودی او را به عنوان سرمربی فصل آینده اعلام خواهند کرد. کالدرون با شروط باشگاه پرسپولیس موافقت کرده و اعلام داشته که می‌خواهد با کار در ایران چالش و تجربه جدیدی را به دست بیاورد و به همین دلیل اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، باید این آرژانتینی را سرمربی بعدی پرسپولیس دانست. اقدامات نهایی برای حضور کالدرون در تهران انجام شده و به احتمال فراوان، این مربی تا روز دوشنبه یا نهایتا سه‌شنبه به تهران می‌آید تا قرارداد خود را با پرسپولیس امضا کند. کالدرون پنجاه‌ونه‌ساله بعد از جام‌های متوالی که برانکو کسب کرد، کار سختی برای جانشینی او دارد؛ هر چند تفکرات کالدرون خیلی دور از برانکو نیست.

 

مشورت با ولاسکو برای سفر به ایران
گابریل کـــــالدرون گـــــزینه سرمربیگری پرسپولیس با خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم والیبال ایران مشورت کرده است. کالدرون که در این سال‌ها حضور در عربستان، امارات و قطر را تجربه کرده، حالا شاید در چالشی جدید قرار گیرد و به کشور دیگری از خاورمیانه سفر کند. او در خصوص پیشنهاد پرسپولیس با چند نفر از جمله خولیو ولاسکو صحبت کرده و مشورت گرفته است. ولاسکو که روزهای خوبی را در ایران سپری کرد، در این باره به کالدرون گفته که ایران کشور بسیار خوبی است و می‌توانی آنجا موفق شوی. ‌صحبت‌های مثبت ولاسکو درباره ایران و پرسپولیس سبب شده تا کالدرون تمایل بیشتری به حضور در ایران داشته باشد و در نهایت باید دید آیا این مربی آرژانتینی سکان هدایت پرسپولیس را در دست خواهد گرفت یا نه.

 

شباهت‌های عجیب کالدرون و برانکو
کالدرون در کارنامه‌اش، افتخارات مهمی‌دارد اما در سال‌های اخیر، روزهای ناکامی‌اش بیشتر بوده است. اواخر لیگ چهاردهم که برانکو ایوانکوویچ به ایران آمد هم شرایط مشابهی داشت. کالدرون عربستان را به جام جهانی برده، با الاتحاد و الهلال قهرمان لیگ عربستان شده و تا فینال لیگ قهرمانان آسیا هم جلو رفته است. با این حال در سال‌های اخیر، او روی نیمکت رئال بتیس و القطر نتایج خوبی نگرفته و به همین دلیل، قیمتش هم کاهش پیدا کرده و حدود یک فصل و نیم خانه نشینی را تجربه می‌کند. برانکو هم بعد از رساندن ایران به جام جهانی 2006 و نتایج نه چندان خوب در این جام، دیناموزاگرب را قهرمان کرواسی کرد و در چین، شاندونگ لیونگ را به قهرمانی رساند. با این حال نتایج بعدی او، ناامید کننده بودند. او الاتفاق را در رده سوم لیگ عربستان تحویل گرفت و فصل بعد، در رده چهارم تحویل داد. یک سال بعد، الوحده را در رده ششم گرفت و یک رده سقوط کرد. مقطعی هم به عنوان مربی موقت دینامو، بد نتیجه گرفت و فقط 5 بازی دوام آورد و پس از آن یک‌سال‌ونیم، تیمی‌سراغش را نگرفت. کالدرون در روزهای اوجش، با دو تیم مختلف قهرمان لیگ شده است. یک صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا و یک صعود به جام‌جهانی را دارد. برانکو هم قبل از حضور در پرسپولیس با دو تیم مختلف قهرمان لیگ شده بود و البته، دینامو را دو بار قهرمان لیگ کرواسی کرد. یک صعود به جام جهانی داشت و به جای صعود به فینال لیگ قهرمانان در کارنامه کالدرون هم، قهرمانی بازی‌های آسیایی را با تیم زیر 23 سال ایران به‌دست آورده بود. برانکوی در آن زمان شصت‌ویک‌ساله، در پرسپولیس احیا شد و بهترین را تجربه کرد. او حالا به جای تیم‌های وسط جدولی عربستان و امارات، با قراردادی گران‌قیمت روی نیمکت الاهلی مدعی قهرمانی می‌نشیند. کالدرون پنجاه‌ونه‌ساله هم، با هدفی مشابه و کارنامه‌ای مشابه برانکو به ایران آمده است. پرسپولیس آخرین فرصت برانکو برای بازگشت به روزهای طلایی بود و او از این فرصت، بهترین استفاده را کرد. پرسپولیسی‌ها می‌توانند امیدوار باشند کالدرون هم مثل برانکو زمان رفتن از باشگاه، قیمت چند برابری و پیشنهادهای بهتری داشته باشد. به هر حال ناراحتی از دست دادن یک مربی خوب بعد از جام‌های متعدد، بهتر از خوشحالی بابت اخراج یک مربی بد پس از چند ماه است! هر چند تکرار یک فرمول موفق، همیشه به پیروزی منجر نمی‌شود.

 

1-3-2-4؛ سیستم مورد علاقه کالدرون
برانکو در پرسپولیس کارش را با آرایش 1-3-2-4 شروع کرده بود. آرایشی که پرتکرارترین آرایش تیم‌های تحت هدایت کالدرون هم بوده است. طبق آماری که سایت ترانسفر مارکت منتشر کرده، تیم‌های تحت هدایت کالدرون بیشتر از هر آرایشی، با 1-3-2-4 در مسابقات حاضر شدند. تاکتیک غالب آخرین تیم او یعنی القطر هم همین آرایش بوده است. برانکو بعد از مدت کوتاهی، یک‌هافبک از تیمش کم کرد و به خط حمله پرسپولیس افزود. یعنی آرایش پرسپولیس از هفته هشتم لیگ پانزدهم به 2-4-4 لوزی تغییر کرده بود. کالدرون هر چند که در تیم‌هایی مانند رئال بتیس بازی با 5 دفاع را هم تجربه کرده بود، ولی در بیشتر مسابقات در صورتی که قصد تغییر آرایش از 1-3-2-4 را داشت، به 2-2-2-4 روی می‌آورد. دست کالدرون در پرسپولیس هم برای چنین آرایشی باز است. او علاوه بر 4مدافع آماده، کمال کامیابی‌نیا و احمد نوراللهی را برای پست ششم دارد. سروش رفیعی، امید عالیشاه، بشار رسن، مهدی ترابی، مهدی شریفی و فرشاد احمدزاده هم بازیکنانی هستند که می‌توانند در پست وینگر به او کمک کنند. تنهادغدغه کالدرون در خط حمله است. او در‌صورتی‌که آرایش 1-3-2-4 را برای پرسپولیس مد نظر داشته باشد، فقط به یک مهاجم درجه یک نیاز دارد ولی برای تغییر آرایش به 2-4-4 دستش خالی می‌ماند. به‌ویژه اینکه زمزمه جدایی علی علیپور هم به گوش می‌رسد. در نتیجه حتما نیاز به خرید بازیکن در خط حمله دارد.

 

فوتبال پرریسک تیم‌های کالدرون
در کارنامه گابریل کالدرون برد و باخت‌های پرگلی ثبت شده است. او زمانی که در الوصل و الاتحاد بود، سابقه برد با 6 گل را تجربه کرده و در الهلال و القطر هم شکست با 7 و 6 گل را لمس کرد. اتفاقی که نشان می‌دهد او گاهی ریسک را در دستور کار قرار می‌دهد. تیم‌های تحت هدایت کالدرون به جز تیم ملی عربستان، عمان و باشگاه القطر، همگی حداقل میانگین بیش از یک گل زده در هر مسابقه را ثبت کرده‌اند. هجومی‌ترین تیم کالدرون الاتحاد بود که در دوران حضور کالدرون در هر مسابقه به طور متوسط 2.25 گل می‌زد. بحرین و الهلالِ او هم به طور میانگین حداقل 2گل در هر بازی می‌زدند. البته این فوتبال هجومی‌منجر به افت کیفیت خط دفاعی تیم‌هایش هم می‌شد. به جز عربستان و مدت خیلی کوتاهی که روی نیمکت بحرین نشست، بقیه تیم‌های کالدرون معدل گل‌خورده‌ای ضعیف‌تر از یک گل در هر مسابقه را ثبت کردند. القطر به عنوان آخرین تیم کالدرون در 9 مسابقه، 21 مرتبه دروازه‌اش باز شد. دو تجربه قبل از القطر هم متوسط گل‌خورده‌اش بالای 1.5 گل در هر مسابقه بود. در صورتی که پرسپولیس در سه فصل اخیری که قهرمان لیگ شد، هیچ‌گاه با برانکو معدل گل‌خورده‌ای بیشتر از نیم‌گل در هر مسابقه را تجربه نکرده بود. پرسپولیس در سه فصل اخیر به ترتیب 15، 14 و 15 گل در سی مسابقه لیگ خورده بود. اتفاقی که نشان می‌دهد کالدرون با آرایشی نزدیک به برانکو، تیم‌هایش را با ریسک بیشتری به زمین می‌فرستد و راحت‌تر گل می‌خورد و شاید هم راحت‌تر گل بزند.

 

ویژگی‌های فنی کالدرون
با توجه به مدت زمان کار این مربی آرژانتینی در عربستان، رسانه‌های این کشور ویژگی‌های خاص این مربی را در 4نکته دانسته‌اند:
1. سود بردن و اعتماد به بازیکنان جوان؛ 2. نگاه ویژه به تمرین و بی‌توجهی به اسم بازیکن برای بازی‌دادن؛ 3. دانش کافی و تمرکز بالا در زمان بازی برای ایجاد تغییرات لازم؛ 4. سازمان دفاعی مناسب و مالکیت توپ.
در کنار این 4 نکته از ضعف او نیز به ناتوانی در مواجهه با چالش و حواشی، ازدست‌دادن بازی‌های بزرگ، بی‌توجهی به دستیار مناسب و به‌کارگیری آن و درنهایت درگیری با بازیکنان بزرگ و ممتاز هر تیم که باعث ازدست‌رفتن جایگاه بین هواداران شده است، می‌توان اشاره کرد. اکنون پرسپولیس به‌دنبال این است تا با جلوبردن مذاکرات خود با این مربی او را در فصل آینده روی نیمکت خود قرار دهد و باید دید کالدرون در جمع سرخ‌ها چه نتیجه‌ای به نام خود ثبت خواهدکرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->