معرفی پنج تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند

  • کد خبر: ۱۰۵۶۹۳
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
معرفی پنج تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند
آیفون، سامسونگ، شیائومی، اوپو و سایر شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ چه سهمی از بازار داشته‌اند؟

به گزارش شهرآرانیوز، شاید درمیان تمام اتفاقات کم‌سابقه‌ای که در دنیای این روز‌های ما اتفاق می‌افتد، از یاد برده باشید که سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ هم به‌پایان رسیده است. اکنون در سه‌ماهه‌ی دوم سال قرار داریم و می‌توان حدس زد که در چند هفته‌ی آینده انتشار گزارش‌های سوددهی شرکت‌های مختلف در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال را شاهد خواهیم بود.

طبق گزارش شرکت کانالیز، فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول سال ۱۱ درصد کاهش یافته است. شرکت تحلیلگر بازار فناوری کانالیز اولین گزارش سه‌ماهه‌ی خود در سال ۲۰۲۲ از وضعیت فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در ماه‌های ژانویه و فوریه و مارس را ارائه کرده است.

به‌طور‌کلی، ارسال محموله‌های گوشی‌های هوشمند به‌دست تولیدکنندگان ۱۱ درصد کاهش یافته است که دلیل آن می‌تواند کاهش فصلی تقاضا برای خرید گوشی و اقتصاد ضعیف جهانی باشد. بااین‌حال، سامسونگ همچنان توانست به روند رو‌به‌رشد خود ادامه دهد و سهم خود از بازار در سه‌ماهه‌ی اول سال را از ۲۲ درصد به ۲۴ درصد برساند.

در فصل اول سال ۲۰۲۲، سامسونگ گوشی‌های سری S۲۲ ازجمله گوشی پرچم‌دار S۲۲ Ultra را رونمایی کرد. همچنین، این شرکت سری جدید تبلت‌های اندرویدی خود، یعنی گلکسی تب S۸ را روانه‌ی بازار کرد. سری میان‌رده‌ی محبوب A نیز معرفی محصولات جدیدی مانند A۵۳ و A۳۳ را شاهد بود. گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ به دلیل داشتن نمایشگر‌های بزرگ و دوربین‌های قدرتمند و باتری‌های قدرتمند شناخته‌شده هستند.

رونمایی بزرگ بعدی سامسونگ به گوشی‌های تاشدنی این شرکت مربوط خواهد بود. احتمال می‌رود که گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زد فولد ۴ در سه‌ماهه‌ی سوم امسال رونمایی شوند. سال پیش‌فروش هر دو مدل از سه‌ماهه‌ی سوم سال شروع شده بود.

 مقایسه‌ی سهم پنج شرکت برتر تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند از بازار جهانی در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ میلادی با بازه‌ی مشابه در سال ۲۰۲۱. این داده‌ها مربوط به ماه آوریل (فروردین ۱۴۰۱) است.

احتمالاً خودتان حدس زده باشید که کدام سازنده‌ی گوشی در این فهرست پشت سر سامسونگ قرار گرفته است. شرکت اپل با داشتن ۱۸ درصد از سهم بازار در سه‌ماهه‌ی اول امسال و با تجربه‌ی رشد ۳ درصدی درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی اول سال پیش در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا قرار گرفت.

در طول سه ماه اول سال ۲۰۲۲، شرکت اپل گوشی آیفون SE ۳ را رونمایی کرد. بااین‌حال، تمام شواهد نشان می‌دهد که فروش محصولات اپل، طبق توصیف مینگ‌چی کوو، تحلیلگر خوش‌نام، «کم‌فروغ» بوده است. درمقابل، کانالیز گوشی آیفون ارزان قیمت جدید را تحسین کرده و گفته است:

آیفون SE ۳ نقش پررنگی در تحرک اپل در بازار گوشی‌های میان‌رده ایفا می‌کند. این گوشی باتوجه به قیمت مشابه نسل قبلی از تراشه‌های به‌روزتر و عملکرد بهتر باتری بهره می‌برد. همچنین، خریداران این گوشی اکنون می‌توانند از قابلیت ۵G نیز استفاده کنند.

انتظار می‌رود که اپل فروش سری گوشی‌های آیفون ۱۴ را در اواخر سه‌ماهه‌ی سوم سال شروع کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که امسال تحول جالبی در عرضه‌ی محصولات اپل را شاهد خواهیم بود؛ ازجمله اینکه با وجود معرفی ۴ محصول از خانواده‌ی آیفون ۱۴، دیگر از آیفون مینی خبری نخواهد بود. انتظار می‌رود اپل گوشی‌های ۶/۱ اینچی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو و گوشی‌های ۶/۷ اینجی آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ مکس پرو را رونمایی کند.

در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲، شیائومی با ازدست‌دادن ۱ درصد از سهم بازار، اکنون ۱۳ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند را دراختیار دارد. در رده‌ی چهارم، اوپو قرار دارد که آن‌ها نیز ۱ درصد از سهم بازار را از دست داده‌اند تا بدین‌ترتیب، تنها ۱۰ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند جهان به اوپو تعلق بگیرد. این آمار شامل فروش وان پلاس نیز می‌شود. گفتنی است که این کاهش فروش اوپو با وجود معرفی گوشی پرچم‌دار جدید این شرکت، Find X۵ Pro، روی داده است.

کووید همچنان بر فروش جهانی گوشی‌های هوشمند تأثیر می‌گذارد

در رده‌ی آخر این فهرست، یار غار اوپو یعنی شرکت ویوو قرار دارد. این شرکت‌ها به‌علاوه‌ی وان‌پلاس و ریلمی و IQOO در تملک گروه تولیدی چینی بی بی‌کی الکترونیکس (BBK Electronics) قرار دارند.

در سه‌ماهه‌ی اول سال جدید، سهم ویوو از بازار گوشی‌های هوشمند ۸ درصد بوده و این رقم به‌معنی کاهش ۲ درصدی سهم آن‌ها از بازار است. به بیان دیگر، سهم کلی بی‌بی‌کی اکترونیکس با احتساب تمام برند‌های گوشی مربوط به آن‌ها از بازار فروش گوشی‌های هوشمند از ۲۸ درصد سال پیش به ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

نیکول پنگ، تحلیلگر شرکت کانالیز، درباره‌ی تحلیل شرایط بازار در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ می‌گوید: بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تحت‌تأثیر بی‌ثباتی موجود در محیط کسب‌وکار قرار گرفت. بازار‌ها افزایش موارد ابتلا به کووید پس از ظهور سویه‌ی اومیکرون را شاهد بودند؛ اما میزان بستری اندک بیماران و نرخ زیاد واکسیناسیون باعث شد فعالیت مصرف‌کنندگان به‌سرعت به‌شرایط عادی برگردد. فروشندگان به دلیل جنگ روسیه با اوکراین و قرنطینه‌ی شهر‌های چین و تهدید تورم در شرایط بلاتکلیفی به‌سر می‌برند.

پنگ در پایان تصریح می‌کند که همه‌ی این‌ها به‌علاوه‌ی کاهش سنتی تقاضای خرید در این موقع از سال باعث کاهش فروش گوشی‌های هوشمند شده است. فروشندگان درکنار تمرکز بر برنامه‌های بلند‌مدت، باید خود را برای ظهور فرصت‌ها و خطر‌های جدید آماده کنند. در میان شرایط بغرنج اخیر دنیا، خبر خوش این است که کمبود دردناک قطعات زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی به‌پایان خواهد رسید و این موضوع قطعاً به کاهش فشار‌های ناشی از هزینه‌های زیاد کمک خواهد کرد.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->