پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ
سرخط خبرها

افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱چه زمانی اجرا می‌شود؟ (یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۰۵۷۱۰
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
  • ۳
افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱چه زمانی اجرا می‌شود؟ (یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱)
 مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره ادامه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ توضیح داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «محمد اسکندری» در نشست ماهانه رؤسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران که با حضور مدیران این صندوق و مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ برگزار شد، با بیان اینکه «اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری است» در عین حال گفت: بحث قانونی شدن همسان‌سازی موضوع دیگری است که باید در لایحه مربوطه پیگیری شده و به نتیجه برسد و ما هم پیگیر تعیین تکلیف آن هستیم.

اسکندری تصریح کرد: آنچه در قالب نظام چندلایه تأمین اجتماعی دنبال می‌شود می‌تواند بسیاری از تبعیض‌های موجود را برطرف کند و نظام عادلانه‌تری ایجاد کند و دغدغه عدالت در پرداخت‌ها پوشش داده شود.

افزایش‌های حقوق امسال هنوز ابلاغ نشده است

وی با اشاره به اینکه دولت هنوز افزایش‌های حقوق مصوب در قانون بودجه ۱۴۰۱ امسال را ابلاغ نکرده است، گفت: حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان به صورت علی‌الحساب و بر مبنای سال گذشته محاسبه و پرداخت می‌شود و امیدواریم با ابلاغ دولت، احکام براساس افزایش‌های جدید در اردیبهشت‌ماه صادر و افزایش فروردین‌ماه نیز در آن زمان پرداخت شود.

اسکندری همچنین مطالبه رؤسای کانون‌های بازنشستگی استان تهران و سایر بازنشستگان برای تأخیر در پرداخت کسورات حقوق را به حق و درست عنوان کرد و افزود: این موضوعی است که هر ماه صندوق بازنشستگی طبق وظیفه از سازمان برنامه و بودجه مطالبه می‌کند و در تلاشیم تا کسورات حداکثر تا دهم هر ماه پرداخت شود البته تعلل دستگاه‌ها در اعلام کسورات نیز یکی از دلایل این تأخیر است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، طرح برخی مطالب درباره بدهی دولت به صندوق بازنشستگی و بازنشستگان و اغراق در این زمینه را نوعی اجحاف در حق نهاد دولت دانست و اظهار کرد: دولت طبق تکلیف موضوع ماده ۱۰۰ قانون استخدام کشوری، هرماه نسبت به تأمین منابع حقوق بازنشستگان اقدام می‌کند که اگر منصفانه نگاه کنیم دولت در این زمینه مسئولانه عمل می‌کند. هرچند که صندوق در صورت‌های مالی خود، دریافت ارزش روز برخی مطالبات ناشی از کسور و یا تحمیل بار مالی در سال‌های گذشته را گنجانده است و به دنبال دریافت آن است.

وی حذف بند «و» ماده ۲ را در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی بر واگذاری سهام به صندوق بازنشستگی کشوری و فروش آن برای تأمین حقوق بازنشستگان را تصمیم درستی عنوان کرد و گفت: این رویکردی اشتباه در قانون بودجه سال گذشته برای تأمین منابع همسان‌سازی حقوق بود که امسال با تدبیر درست دولت و مجلس اصلاح و حذف شد.

اسکندری به پرداخت حقوق اسفندماه بازنشستگان این صندوق نیز اشاره‌ای کرد و گفت: صندوق بازنشستگی در ۲۶ اسفندماه توانست بخشی از منابع پرداخت حقوق را از شرکت‌ها و منابع داخلی تأمین کند و، چون دلیلی برای نگهداری این منابع در حساب خود نداشت، تمام منابع در همان روز به حساب بیش از ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان با حقوق‌های پایین‌تر واریز شد. تلاش شد تا در آن شرایط هرچه منابع تأمین می‌شود، به تدریج و در کمترین زمان به حساب بازنشستگان، به ترتیب پایین‌ترین حقوق‌ها تزریق شود.

منبع: تسنیم


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
فرخ
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
0
0
مویر عامل شرکت اتیه سازان که خوب حق بیمه میگیرد ولیکن خسارت بیمه شده را نمیدهد چکاره است که در مورد افزایش حقوق بازنشستگان به جلسه کاری دعوت میشود؟ اینها حق بیمه را افزایش دادن و دیگه چه میخواهند؟ طبق قانون تا اخر اذر ماه باید سرویس و خیارت را پرداخت کنند...حضور مدیرعامل شرکت مذکور در جلسه دستمزد امری غیر قانونی و فاقد وجاهت است. بهتره وزارت کار مرجعی را برای رسبدگی به تخلفات اتیه سازان و عدم پرداخت خسارت بیمه شده تعیین و معرفی بکند و بس
سیدرزمنده معسر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
0
0
یکی هم دلش برای هنسال ما بسوزه بگه تکلیف ما چیه برای ما کی واریز میشود انشاالله
نصراله غلامی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
0
0
چرامارانندگان بیمه رانندگان سنگین پایه یکم واریزمیکنیم زمان بازنشسته میشیم حقوق کارگری حساب میکنندبرامون مگرشغل سختی نیست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->