آیت‌الله علم‌الهدی: ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد ۲۵۰ هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان‌رضوی از اینترنت فوق‌پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشدالشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رهبر معظم انقلاب درگذشت آیت‌الله سیدمهدی بجنوردی را تسلیت گفتند

  • کد خبر: ۱۰۵۷۵۳
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
رهبر معظم انقلاب درگذشت آیت‌الله سیدمهدی بجنوردی را تسلیت گفتند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت فقیه عالیقدر مرحوم آیت‌الله حاج سیدمهدی بجنوردی را تسلیت گفتند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت فقیه عالیقدر و متعبّد مرحوم آیةالله آقای حاج سید مهدی بجنوردی رضوان الله علیه را به خاندان مکرّم ایشان و بیت شریف مرحوم آیةالله حاج میرزا حسن بجنوردی اعلی الله مقامه و دیگر وابستگان و ارادتمندان و مستفیدان از محضر ایشان تسلیت عرض میکنم و علوّ درجات این عالم جلیل القدر را که عمری با سلامت نفس و تقوا و طهارات در نجف و تهران گذرانیدند از خداوند متعال مسألت میکنم.

زندگینامه آیت الله سید محمدمهدی موسوی بجنوردی

آیت الله سید محمدمهدی موسوی بجنوردی متولد ۱۳۱۳ شمسی در نجف، فرزند ارشد آیت‌الله العظمی میرزا حسن بجنوردی، از مراجع نجف بود که در دوره حکومت پهلوی بعد از یک سفر از ایران ممنوع الخروج شد و در تهران اقامت کرد. مادر ایشان نیز، نوهٔ آیت‌الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی، مرجع عام شیعیان جهان، بود.

آن مرحوم برادر آیت‌الله سید محمد و دکتر کاظم موسوی بجنوردی است.

آن مرحوم برادر آیت‌الله سید محمد بجنوردی، عضو پیشین شورای عالی قضایی و دکتر سیدمحمدکاظم بجنوردی، رئیس دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و رهبر حزب ملل اسلامی است.

ایشان در محضر اساتیدی همچون آیات عظام حسین حلی، سید محسن حکیم و سید محمود شاهرودی تلمذ کرده بود

وی از کودکی تحصیلات حوزوی را آغاز کرده و در هشت سالگی به دست جدش، سید ابوالحسن اصفهانی معمم شد. مقدمات و سطح را نزد پدر و دیگر اساتید حوزه از جمله شیخ صدرا بادکوبه‌ای بهره برد و پس از آن در درس خارج فقه و اصول مراجع تقلید نجف حضور یافت. دیری نگذشت که همهٔ اساتیدش به اجتهاد او شهادت دادند. ایشان از ابتدای جوانی، کتب مختلف فقهی و اصولی را برای طلاب و فضلای حوزهٔ نجف تدریس کرد و برخی از مراجع معاصر از شاگردان آن دوران وی می‌باشند. 

 معظم‌له در سال ۱۳۴۹ به تهران مهاجرت کرده و ضمن اقامهٔ نماز جماعت، به تدریس و تألیف همت گمارد. درس خارج او در تهران از مشهورترین دروس به‌شمار می‌رفت.

وی با بیش از شش دهه تدریس سطوح مختلف و خارج، شاگردان بسیاری را تربیت نمود. مجلس درس او مملو از عالمان حوزوی و دانشگاهی بود که از جمله شاگردانی که در محضر ایشان تربیت یافتند می توان به آیات بشیر نجفی، شمس الدین واعظی و عبدالنبی نمازی اشاره داشت.

از مرحوم آیت الله حاج سید مهدی بجنوردی آثار ارزشمندی به جای مانده که از جمله آنان می توان به کتاب‌های تحریر الأصول، الطهارة و البیع اشاره کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->