مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق + فیلم مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است
سرخط خبرها

نمایندگان مجلس و تحلیلگران سیاسی از عملکرد دولت مردمی می‌گویند

  • کد خبر: ۱۰۵۸۹۸
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
نمایندگان مجلس و تحلیلگران سیاسی از عملکرد دولت مردمی می‌گویند
دولت سیزدهم علی رغم مشکلات و موانعی نظیر تحریم ها، همواره کوشیده است علاوه بر مدیریت سایر حوزه‌ها از جمله بخش اقتصاد و تحقق وعده‌ها باری از روی دوش مردم بردارد و به حل مسائل کمک کند. در این زمینه، تلاش‌های دولت مردمی از نگاه نمایندگان مجلس و تحلیلگران سیاسی خالی از لطف نیست.

محمد خسروی | شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام نصرا... پژمانفر، نماینده مشهد در مجلس به «ایرنا» گفت: در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ شرایط بسیار سختی را از نظر اقتصادی، چه در حوزه داخلی و چه در حوزه خارجی، پشت سر گذاشتیم. با وجود این شرایط سخت، عملکرد دولت رئیسی به گونه‌ای بود که مردم به هیچ وجه احساس ناامنی اقتصادی نکردند و امنیت روانی مردم حفظ شد و مردم نگرانی نداشتند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، جداسازی مسیر اقتصاد کشور از مذاکرات اقدام بسیار خوبی بود که دولت رئیسی آن را در دستور کار خود قرار داد و تیم اقتصادی دولت به دور از تأثیرپذیری از مذاکرات هسته‌ای مدیریت اقتصاد کشور را در دست گرفت.

دولت در حال عمل به وعده هاست

کاظم دلخوش اباتری، نماینده مجلس، درباره تحقق وعده‌های رئیس جمهور به «برنا» گفت: آقای رئیس جمهور انسان خوش قول و همچنین شخص بی حاشیه‌ای است که زحمت می‌کشد و بدون توجه به حاشیه‌ها در حال کار برای تحقق وعده هاست. اما به نظر بنده در اطراف دولت حاشیه‌هایی وجود دارد؛ این‌ها همان موانع تحقق وعده‌های دولت هستند. این دولت درحال عمل به وعده هاست و سعی در تحقق آن‌ها دارد. اما باید افراد کوتوله را به ویژه در حوزه اقتصادی از خود دور کند. اگر این‌ها محقق شود، یقین بدانید همه وعده‌های ریاست جمهوری محقق خواهد شد.

اقدامات خوبی در زمینه اقتصادی آغاز شده است

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، دیگر نماینده مجلس، در گفتگو با «ایسنا» با بیان اینکه دولت سیزدهم کار‌های خوبی در زمینه امور اقتصادی آغاز کرده است، افزود: امروزه با تلاش دولت، افزایش ۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی و افزایش ۴۰ درصدی صادرات نفتی صورت گرفته و یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت صادر شده است و همچنین اکنون ظرفیت برای ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه آماده می‌شود.

پیگیری دارایی‌های بلوکه شده ایران در کشور‌های مختلف

علی اکبر علیزاده، نماینده دامغان در مجلس، نیز یکی از اقدامات مهم دولت رئیسی را تلاش و پیگیری برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کشور‌های مختلف دانست و به «فارس» گفت: در دولت آقای روحانی، هیچ اقدام جدی در این زمینه صورت نمی‌گرفت. در کنار اطلاع رسانی درباره آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور، باید این مطلب به اطلاع مردم رسانده شود که این دارایی‌ها یا درآمد‌های ناشی از افزایش فروش نفت در دولت جدید، بخشی برای پرداخت بدهی‌ها و قرض‌های به ارث مانده از دولت آقای روحانی هزینه می‌شود و بخشی نیز باید صرف سرمایه گذاری‌هایی شود که وظیفه دولت است.

اقدامات مهم دولت در حوزه اقتصاد کلان

همچنین محمد صفایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، به «ایرنا» گفت: دولت سیزدهم در هشت ماه گذشته، اقدامات خوبی در حوزه اقتصاد کلان انجام داده است و شاهد کارنامه موفق دولت در این حوزه هستیم. وی افزود: دولت رئیسی میراث دار بدهی‌های سنگین دولت قبل بوده است و میزان ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق فروخته شده در دولت روحانی، در دولت سیزدهم بازپرداخت می‌شود.

دیپلماسی اقتصادی در دستور کار دولت

مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، نیز در گفتگو با «ایرنا» افزود: جمهوری اسلامی اشتراکات فرهنگی و اجتماعی زیادی با کشور‌های همسایه دارد و برآورد می‌شود که بهبود دیپلماسی اقتصادی با کشور‌های همسایه، حدود هزار میلیارد دلار برای کشور سود دهی ایجاد کند. توسعه روابط مستمر و پایدار در دستور کارتیم دیپلماسی اقتصادی دولت است.

پاسخ به انتقادات

اما عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت وگویی با «نامه نیوز» به برخی انتقاد‌ها به دولت اشاره کرد و گفت: هر وقت دستگاه و دولتی فعالیتش را براساس ریل گذاری صحیح در جهت گسترش عدالت قرار داد، افرادی که به این دلیل منافعشان ضربه می‌خورد یا جریاناتی که احساس می‌کنند میدان داری از دستشان در رفته است، شروع به سنگ اندازی می‌کنند.

حجت الاسلام احمد سالک بیان کرد: باید دید کسانی که از دولت سیزدهم انتقاد می‌کنند این کار را با هدف تخریب انجام می‌دهند تا اثبات کنند آن‌ها بهتر می‌فهمند یا آنکه بر مبنای کار کارشناسی صحبت می‌کنند.

اگر بر مبنای کار کارشناسی انتقاد‌ها بیان شود، راه بیان آن مشخص است؛ دولت سامانه‌ای را معرفی کرد و گفت هر کسی هر نظری دارد، با دولت در میان بگذارد و دولت نیز از این رویکرد استقبال می‌کند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: راهی را که طی ۳۲ سال دولت‌های گذشته پیمودند، طی ۳۲ روز نمی‌توان اصلاح کرد؛ بنابراین حرکتی که امروز دولت، مجلس و قوه قضائیه با هم در حال پیشبردش هستند، یک ریل گذاری جدید برای اداره کشور است. البته باید از تجارب مثبت دولت‌های گذشته استفاده شود تا ویژگی‌های مثبت و قوت‌ها حفظ و ضعف‌ها به نقاط قوت بدل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->