جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

جای خالی ایران در بین برترین‌های سال آسیا

  • کد خبر: ۱۰۵۹۵
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۰
جای خالی ایران در بین برترین‌های سال آسیا
جوایز مهم در تسخیر اعراب و شرق آسیا
هیچ‌کدام از افراد ایرانی در سال ۲۰۱۹ جوایز برترین‌های آسیا را دریافت نکردند تا رکورد عجیبی برای فوتبال ایران به دست بیاید. ظهر دیروز مراسم برترین‌های سال آسیا با انتخاب اکرم عفیف به‌عنوان مرد سال پایان یافت تا باز هم آرزوی فوتبال ایران برای رسیدن به این عنوان نقش‌بر‌آب شود. بااین‌حال رکورد جالب و البته منفی برای فوتبال ایران در سال ۲۰۱۹ به دست آمد. ایرانی‌ها در هیچ کدام از بخش‌هایی که در آن برای کسب جایزه نامزد بودند، موفق به فتح تندیس مدنظر نشدند تا ناکامی مطلقی داشته باشیم. فدراسیون فوتبال ایران در عنوان بهترین فدراسیون آسیا رقابت را به ژاپن باخت تا اولین جایزه این‌گونه از دست برود. دومین جامی که ایرانی‌ها از رسیدن به آن بی‌نصیب ماندند، مربوط به فوتسال بانوان بود؛ جایی‌که کتایون خسرویار رقابت را به آساکو تاکاکورا باخت تا ژاپن عنوان برترین مربی بانوان در فوتسال را هم بگیرد.
بعد از این نیز نوبت به اهدای جایزه به بهترین بازیکن فوتسال آقایان رسید؛ جایی که مهدی جاوید نماینده ایران بود و از آن طرف یوشیکاوا از ژاپن به‌دنبال رسیدن به این عنوان. در آخر این جایزه توسط مهدی تاج به سامورایی‌ها رسید تا چشم‌ودل ایرانی‌ها به دیگرجایزه یعنی بهترین لژیونر آسیایی شاغل در اروپا برود؛ جایی که سردار آزمون رقابت تنگاتنگی با سون هیونگ‌مین داشت و می‌توانست این عنوان را به دست بیاورد. درنهایت ستاره کره‌ای تاتنهام به‌واسطه قهرمانی همراه با تیم امید کشورش در آسیا و همچنین درخشش در لیگ جزیره به‌عنوان برترین در این بخش معرفی شد.
آخرین جایزه‌ای که ایرانی‌ها برای رسیدن به آن امید بسیاری داشتند، مرد سال آسیا بود. بیرانوند با اکرم عفیف و ماکینو رقابت تنگاتنگی داشت و درنهایت ستاره تیم ملی قطر به این عنوان رسید تا به‌طوررسمی هیچ جایزه‌ای به فوتبال ایران نرسد و سال ۲۰۱۹ را با ناکامی پشت‌سر بگذاریم.
البته بعد از این انتخاب، افراد زیادی از جمله مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، برانکو ایوانکویچ، سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس، سیدجلال حسینی، کاپیتان اول سرخ پوشان تهرانی و بسیاری از هم بازیان گلر ملی پوش کشورمان کسب این عنوان را به او تبریک گفتند.
در سایر قسمت‌ها هم فوتبال کشورمان ناکام بود و جوایز مختلف این برنامه به شرح زیر توزیع شد:
بهترین فدراسیون (در بخش اشتیاق) - گوام
فدراسیون فوتبال گوام در رقابت با مغولستان و یمن موفق شد این عنوان را از آنِ خود کند. رئیس فدراسیون گوام با حضور روی صحنه، جایزه را از دست شیخ سلمان گرفت.
فدراسیون سال (در بخش توسعه) - هنگ‌کنگ
فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ توانست در این بخش به‌عنوان بهترین فدراسیون برسد. کره‌شمالی و سنگاپور، رقبای هنک‌گنگ برای این عنوان بودند.
فدراسیون سال (در بخش الهام‌بخش) - ژاپن
فدراسیون فوتبال ایران در این بخش نتوانست به عنوان بهترین فدراسیون برسد. با انتخاب AFC، عنوان بهترین فدراسیون الهام‌بخش به ژاپن رسید. کره‌جنوبی دیگرنامزد این بخش بود. ژاپن در سال۲۰۱۹ نایب‌قهرمان جام ملت‌های آسیا شد و تیم اوراواردز ژاپن هم نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد.
جایزه رئیس AFC برای فوتبال پایه (اشتیاق) - برونئی
جایزه این بخش به کشور برونئی و دارالسلام رسید. گوام و فلسطین دیگرگزینه‌های فوتبال پایه در بخش اشتیاق بودند.
جایزه رئیس AFC برای فوتبال پایه (توسعه) - سنگاپور
از میان ۳ کشور هنگ‌کنگ، هندوستان و سنگاپور، این عنوان به کشور سنگاپور رسید.
جایزه رئیس AFC برای فوتبال پایه (الهام‌بخش) - چین
چین، ژاپن و مالزی ۳ نامزد جایزه رئیس AFC برای فوتبال پایه در بخش الهام‌بخش بودند. درنهایت این عنوان به کشور چین رسید.
بهترین مربی مرد - چانگ از کره‌جنوبی
تسویوشی اوتسوکی (ژاپن)، گو اویوا (ژاپن) و چانگ‌جانگ‌یانگ (کره‌جنوبی)، ۳ گزینه AFC بودند که درنهایت این جایزه به چانگ‌جانگ‌یانگ از کره‌جنوبی رسید.
بهترین بازیکن (زن) - کوماگائی از ژاپن
از میان لی ینگ (چین)، آشالاتا لویتونگبام (هندوستان) و ساکی کوماگائی (ژاپن)، عنوان بهترین بازیکن زن آسیا به کوماگائی از ژاپن رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->