نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

پرونده جام‌جهانی کشتی فرنگی۲۰۱۹ بسته می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۰۵۹۹
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۳
پرونده جام‌جهانی کشتی فرنگی۲۰۱۹ بسته می‌شود؟
تیم ملی کوبا هم تهران را ترک کرد
با توجه به حذف مسابقات جام‌جهانی۲۰۱۹ کشتی فرنگی از سایت اتحادیه جهانی، این سؤال پیش می‌آید که پرونده برگزاری این رقابت‌ها بسته شده است یا خیر. جام‌جهانی کشتی فرنگی سال ۲۰۱۹ قرار بود روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در سالن دوازده‌هزارنفری آزادی برگزار شود. بعد از اینکه ۲ تیم مجارستان و ژاپن به دلایل خاص خودشان از شرکت در این رقابت‌ها انصراف دادند، در اجلاس روز شنبه اتحادیه جهانی که در استانبول برگزار شد، هیئت اجرایی اتحادیه تصمیم به لغو رقابت‌ها گرفت. دلیل آن نیز از سوی اتحادیه جهانی، «ناامنی» در ایران عنوان شد؛ درحالی‌که تهران برای میزبانی از این رقابت بین‌المللی در امنیت کامل به سر می‌برد و تمامی اقدامات لازم برای برگزاری این رقابت‌ها انجام شده بود. درپی این تصمیم، فدراسیون کشتی و سپس وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به‌سرعت وارد عمل شدند و اعلام شد در صحبت تلفنی رئیس کمیته ملی المپیک با لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی گفته است مسابقات در تاریخ دیگری در تهران برگزار می‌شود؛ بنابراین برگزاری این مسابقات در تهران به تعویق افتاده و لغو نشده است. فدراسیون کشتی حتی عنوان کرد که اتحادیه جهانی از ایران تاریخ جایگزین برای برگزاری این رقابت‌ها در تهران خواسته که ۲ تاریخ نیز در ماه جاری به اتحادیه اعلام شده است.

حذف جام‌جهانی از تقویم جهانی
باوجود‌این روز شنبه اعلام شد مسابقات جام‌جهانی از سایت اتحادیه جهانی خارج شده و اگر با توجه به تعطیلی اتحادیه در روز‌های شنبه و یکشنبه، در رایزنی و مکاتبه با این نهاد اعلام نشود که این حذف براساس سیستم خودکار یا اشتباه سهوی صورت نگرفته باشد، به نظر می‌رسد باید برگزاری این رقابت‌ها را منتفی دانست. ضمن اینکه امسال همه تیم‌های دنیا به‌دلیل پیش‌رو‌داشتن ۲ مسابقه گزینشی المپیک و اهمیت کسب سهمیه کامل، برنامه فشرده‌ای در دستورکار دارند و تصور اینکه تاریخ مجددی برای جام‌جهانی در نظر گرفته شود و تیم‌ها از آن استقبال کنند، سخت به نظر می‌رسد. البته سخن‌گوی فدراسیون کشتی، خارج‌شدن این مسابقات از تقویم جهانی را دلیل بر لغو این مسابقات ندانست و اعلام کرد معمولا وقتی رقابتی تعلیق می‌شود، اتحادیه جهانی آن را از تقویم خود تا زمان قطعی‌شدن تاریخ برگزاری به حالت تعلیق درمی‌آورد.

رنگرز: تیم دیگری جایگزین کوبا می‌شود
اعضای تیم ملی کشتی فرنگی کوبا هفته گذشته برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی به ایران آمده بودند و با توجه به اینکه وضعیت این مسابقات مشخص نبود، قرار بر این شد آن‌ها مدتی در ایران بمانند تا تکلیف تاریخ مسابقات مشخص شود. این تیم یکشنبه‌شب از ایران رفت تا لغو مسابقات کشتی فرنگی به میزبانی تهران بیشتر قوت بگیرد. رنگرز درباره ترک تیم کشتی فرنگی کوبا و وضعیت برگزاری مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی گفت: اعضای تیم کشتی فرنگی کوبا یکشنبه‌شب به کشورشان بازگشتند. طبق ضوابط اتحادیه جهانی هر تیمی که از حضور در مسابقات انصراف دهد، بلافاصله یک تیم دیگر جایگزین آن خواهد شد. همان‌طور که مجارستان به‌دلیل مشکلات مالی از حضور در این مسابقه انصراف داد و بلافاصله تیم چین جایگزین آن شد؛ بنابراین پس از انصراف تیم کوبا از حضور در این مسابقات، بلافاصله تیم دیگری جایگزین خواهد شد. سخن‌گوی فدراسیون کشتی افزود: درمورد زمان برگزاری این مسابقات ازسوی اتحادیه جهانی کشتی هم آن چیزی که برای ما سندیت دارد، حرف اتحادیه جهانی است که به ما اعلام کردند در حال رایزنی برای نهایی‌کردن تاریخ نهایی برگزاری این مسابقات هستیم و درمورد بسته‌شدن پرونده این مسابقات هیچ صحبتی نکرده‌اند. این طور به نظر می‌آید که اتحادیه جهانی در این شرایط بدش نمی‌آمد که این مسابقات اساسا برگزار نشود و استناد به موضوع ناامنی تهران، بهانه‌ای واهی بود که جام‌جهانی به کل از تقویم ۲۰۱۹ خارج شود. بااین‌حال باز هم باید منتظر ماند و دید اتحادیه جهانی کشتی واکنش رسمی در سایت خود نسبت به این موضوع خواهد داشت یا خیر.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->