سرخط خبرها

محدودیت‌های ترافیکی به‌زودی تسهیل می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۶۱۶
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳
محدودیت‌های ترافیکی به‌زودی تسهیل می‌شود
پیگیری روند اجرای پروژه‌های عمرانی در منطقه
نجمه موسوی‌زاده
خبرنگار شهرآرا محله
اگر در هفته‌های اخیر با خودروهای سواری یا پیاده در منطقه طی مسیر کرده باشید به‌خوبی کارگاه‌های عمرانی را می‌بینید که با ریختن خاک ونخاله، آهن و... یا خودروهای سنگین باعث مسدودشدن خیابان‌های زیادی شده‌‌ و بار ترافیکی‌ای ایجاد کرده‌اند که گلایه بسیاری از شهروندان را به همراه داشته است. همین گلایه‌ها باعث شد تا با مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه8 درباره دلیل محدودیت‌های ترافیکی و زمان پایان اجرای این پروژه‌ها گفت‌وگو کنیم.
محسن خیرآبادی با بیان اینکه امسال پروژه‌های عمرانی متعددی در قیاس با سال‌های گذشته در منطقه8 اجرا شد، اظهار کرد: در تمام حوزه‌های عمرانی، اجرایی، فضای سبز و... پروژه‌های متعددی در دست اجراست و طبیعتا اجرای این پروژه‌ها بدون در نظر گرفتن کارگاه‌های عمرانی در معابر و خیابان‌های شهر امکان‌پذیر نیست.
وی ادامه داد: منطقه8 هسته مرکزی شهر به شمار می‌رود و خیابان‌های بزرگ و اصلی شهر که به حرم مطهر رضوی منتهی می‌شوند در این منطقه قرار دارند، با توجه به اینکه عبور و مرور خودروهای سواری از خیابان‌هایی مانند امام رضا(ع) و امام خمینی(ره) بسیار زیاد است با اجرای پروژه‌های عمرانی در منطقه شاهد بار ترافیکی زیادی هستیم.

اوج فعالیت پروژه‌ها
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه8 مشهد با اشاره به اجرای کلان پروژه‌هایی که در منطقه در حال اجراست، بیان کرد: چند پروژه بزرگ پیاده‌روسازی مانند خیابان بهار، کوهسنگی و امام خمینی(ره) در حال اجراست که اکنون از نظر زمانی تمام این پروژه‌ها به اوج فعالیت خود رسیده‌اند و مخاطرات ترافیکی را به وجود آورده‌اند.
خیرآبادی خاطرنشان کرد: در خیابان بهار و امام خمینی(ره) کلان‌پروژه‌ای به نام «حق تقدم عابر پیاده» با هدف همسان‌سازی تمام تقاطع‌ها برای رفاه حال عابران پیاده و تردد آسان‌تر معلولان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه این پروژه ابتدا در میدان شهدا اجرایی شد، گفت: در حال حاضر این پروژه در تقاطع مدرس، شهید صابری و خیابان بهار در حال اجراست و سپس در چهارراه لشکر و چهارراه بی‌سیم اجرایی می‌شود، در حقیقت با اجرای این پروژه و با در نظر گرفتن رمپ‌هایی برای تردد عابران پیاده به دنبال تردد ایمن و آسان برای شهروندان و رضایتمندی آن‌ها هستیم.

پروژه‌هایی با نام هویت
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه8 مشهد از اجرای دو پروژه بزرگ دیگر با هدف بازپیرایی و بازگرداندن هویت شهر گفت و توضیح داد: پروژه‌های بازار سرشور و بازارچه سراب که موقعیت جغرافیایی آن امام خمینی14 یا همان ایستگاه سراب است با هدف بهسازی و با رویکرد حفظ ارزش‌های تاریخی و فرهنگی با معماری ایرانی اسلامی در حال اجراست.
خیرآبادی ادامه داد: یکی از کانون‌هایی که بار ترافیکی خیابان امام خمینی(ره)، سعدی و چمران به آن می‌رسد همین تقاطع است، این پروژه که کف‌سازی، بدنه‌سازی و جدا کردن مسیر خودروهای سواری را به همراه دارد، باعث شده است تا اجرای آن بار ترافیکی‌ای را برای شهروندان ایجاد کند اما لازمه کار اجرایی و عمرانی این است که این کارگاه‌ها در حال فعالیت باشند تا هر چه سریع‌تر بتوانیم این پروژه‌ها را به پایان برسانیم.
وی یادآور شد: پل روگذر ناصری توسط سازمان عمران به‌صورت پیمانکاری در حال انجام است و تحویل شهرداری منطقه8 می‌شود در حال حاضر دو عرشه آن در حال نصب است که در چند روز اخیر محدودیت ترافیکی را در بزرگ‌راه کلانتری ایجاد کرده است.
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه8 مشهد افزود: معمولا نصب عرشه در شب انجام می‌شود اما تجهیز کارگاه و حضور ماشین‌آلات ترافیکی را در محدوده اجرای پروژه ایجاد می‌کند که شهروندان می‌توانند از مسیرهای جانبی، یعنی میدان جمهوری یا بولوار نماز انتخاب مسیر کنند تا این پروژه بزرگ انجام شود. خیرآبادی در ارتباط با زمان اتمام پروژه‌ها نیز بیان کرد: هر پروژه‌ای بازه زمانی‌ای دارد و سعی می‌کنیم تا با هماهنگی پلیس راهور و اداره فنی و عمران در زمان‌هایی که شهروندان تردد کمتری دارند کارهای عمرانی را انجام دهیم به عنوان مثال کار عمرانی در تقاطع‌ها از نیمه شب تا 6صبح انجام می‌شود اما چون بافت نزدیک حرم مطهر رضوی است و شهروندان زیادی از این مسیر عبور می‌کنند گاهی آن‌ها دچار مخاطره می‌شوند.

محدودیت‌های ترافیکی اطلاع‌رسانی می‌شود
وی در ادامه از رفع محدودیت ترافیکی خیابان شهیدان عامل برای پروژه حق تقدم عابر پیاده طی روزهای آینده خبر داد و گفت: شهر یک موجود زنده است و انجام پروژه‌ها با هدف آسایش و بهره‌مندی شهروندان اجرا می‌شود.
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه8 مشهد ضمن عذرخواهی از بار ترافیکی ایجاد شده در منطقه به‌دلیل اجرای پروژه‌های عمرانی بیان کرد: شهروندان عذرخواهی ما را پذیرا باشند و کمی صبر و شکیبایی پیشه کنند تا هر چه سریع‌تر بتوانیم با به اتمام رساندن پروژه‌ها، عرصه شهر را در اختیار شهروندان قرار دهیم.
خیرآبادی با بیان اینکه به‌زودی با پیشروی روند اجرای پروژه‌ها مشکلات ترافیکی کم خواهد شد، یادآور شد: تمامی محدودیت‌های ترافیکی برای اجرای پروژه‌ها از یکی دو روز قبل با نصب بنر به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود چون برخی اوقات ناچاریم در روز نیز پروژه را اجرایی کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->