سرخط خبرها

اصلاح هندسی تقاطع‌ها و اجرای طرح تقدم عابر پیاده

  • کد خبر: ۱۰۶۲۱
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
اصلاح هندسی تقاطع‌ها و اجرای طرح تقدم عابر پیاده
در راستای تغییر رفتار ترافیکی و حفظ جان عابران پیاده، اصلاح هندسی تقاطع‌های خیابان بهار و طرح تقدم عابر پیاده در حال اجراست.
شهردار منطقه ۸ با اعلام این خبر گفت: عملیات تراش و روکش آسفالت؛ اصلاح گذرگاه عابر پیاده و همسان‌سازی محل تردد شهروندان در تقاطع خیابان ملک‌الشعرای بهار با هدف ارتقای انضباط ترافیکی، رعایت حق تقدم و ایمنی عابر پیاده در حال اجراست.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۸؛ علی شیرازی ادامه داد: این طرح در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی و با هدف ایجاد انضباط حرکتی عابران و خودرو‌های سواری در مرحله نخست در این تقاطع‌ها به اجرا در آمده و امید است در روز‌های آتی شاهد اجرای آن در دیگر تقاطعات برنامه ریزی شده باشیم.
وی گفت: با مدیریت صحیح و بابرنامه در حوزه مدیریت شهری و مهندسی ترافیک باید به دنبال تردد آسان و ایمن باشیم و با اجرای پروژه حق تقدم عابر پیاده در آرام‌سازی ترافیک و کاهش ترافیک و آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی گام برداریم.
اجرای کلان پروژه ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده در کلان‌شهر مشهد در حال اجراست و باید آن را به پروژه‌ای تبدیل کرد که برای شهروندان حس تعلق ایجاد کند. شیرازی با اشاره به این موضوع افزود: اهداف اجرای این پروژه بزرگ، افزایش ایمنی عبور عرضی عابران پیاده، افزایش فرهنگ عابران پیاده و استفاده از محل‌های مشخص شده و شاخص‌کردن محل عبور عابر پیاده برای رانندگان است.
وی با اشاره به تصادفات شهری و بیان اینکه حوزه ترافیک موارد زیادی برای کار کردن و توجه دارد، گفت: فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای درک عمیق‌تر مردم از مسائل ترافیکی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این زمینه که منجر به آموزش صحیح می‌شود، یکی دیگر از وظایف ماست که در حوزه معاونت فرهنگی در مدارس و مهدکودک‌ها انجام می‌شود.
شهردار منطقه با اشاره به رعایت‌نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط برخی شهروندان توضیح داد: رعایت حق تقدم یکی از بنیادی‌ترین مسائل و نیاز‌های شهری است که اگر بتوانیم در آن تغییرات مثبتی ایجاد کنیم، می‌توانیم انتظار کاهش تصادفات را هم داشته باشیم.
شیرازی یادآور شد: اصلاح زیرساخت‌های مربوط به عبور امن، از طریق خط‌کشی و اصلاحات هندسی، انجام کار فرهنگی و جلب توجه مردم برای استفاده از این مسیر‌ها از اولویت‌های کلان پروژه حق تقدم عابران به حساب می‎آید. امسال تلاش کردیم تا در منطقه خط‌کشی‌های مناسب و اصلاحات هندسی را انجام دهیم تا بتوانیم منتظر نتایج خوبی باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->