لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) متناسب‌سازی حقوق بیشترین دغدغه بازنشستگان است آخرین جزئیات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد‌های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر تیغ ماهی در گلو گیر کرد چه کار کنیم؟ ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟ دمنوش‌هایی که شکم و پهلو را آب می‌کنند | بهترین زمان خوردن دمنوش لاغری چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟ فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران صادر شد+جزئیات و لینک سامانه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال کم فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان تماشای تلویزیون برای چه سنی ممنوع است؟ اسید‌های آمینه به عنوان پیش‌ساز پروتئین‌ها و به عنوان مکمل غذایی «تروما» چهارمین علت مرگ در دنیا  ۱۰ فایده پیاده روی برای سلامت بدن | بهترین زمان پیاده‌روی چه زمانی است؟ بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند چند ساعت در شبانه‌روز بنشینیم، بایستیم و بخوابیم؟ منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
سرخط خبرها

احکام امسال بازنشستگان باید شامل افزایش حقوق و متناسب‌سازی باشد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۰۶۲۴۷
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
  • ۱۱
احکام امسال بازنشستگان باید شامل افزایش حقوق و متناسب‌سازی باشد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۱)
حسن صادقی گفت: احکام امسال بازنشستگان تامین اجتماعی باید شامل اعمال افزایش مستمری سالانه بر اساس مصوبه مزدی شورای عالی کار و همچنین اعمال ۲۵ درصد باقی مانده متناسب‌سازی پارسال باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ضمن اعلام این مطلب از روشن شدن تکلیف افزایش میزان مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ بر اساس مصوبه مزدی شورای عالی کار خبر داد و گفت: از هر زمان که افزایش مستمری امسال اعمال شود باید متناسب‌سازی همزمان با صدور احکام اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به نامه معاون قوانین مجلس شورای اسلامی به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به منظور اعتبارِ قانونی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی برای اعمال افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ گفت: بر اساس مفاد این نامه، سازمان تامین اجتماعی کماکان می‌تواند برابر مصوبه شورای عالی کار میزان مستمری بازنشستگان خود را برای امسال افزایش دهد و دیگر الزام افزایش ۱۰ درصدی برای مشمولان ماده ۹۶ توجیهی ندارد. رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: در نامه معاون قوانین مجلس، به ماده ۹۶ اشاره و صراحتا قید شده که سازمان مکلف است میزان تمامی مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد باتوجه به افزایش‌هزینه زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد؛ بنابراین تشریفات قانونی نحوه تعیین مستمری بازنشستگان سازمان در این ماده به صراحت و بدون ابهام ابلاغ شده است.

وی گفت: امسال مستمری حداقل‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی باید به میزان ۵۷ درصد و سایر سطوح به میزان ۳۸ درصد به اضافه ماهانه ۵۱۵ هزار و ۱۶۵ تومان افزایش یابد.

گزارش‌ها حاکیست، سازمان تأمین اجتماعی هنوز هیچ واکنشی به این نامه نداشته و نظر رسمی خود را در مورد میزان افزایش مستمری بازنشستگان اعلام نکرده است.

صادقی همچنین با اشاره به ضرورت اعمال ۲۵ درصد باقی مانده متناسب‌سازی سال ۱۴۰۰ و اعمال آن در احکام ۱۴۰۱ بازنشستگان به همراه افزایش سالانه مستمری گفت: ۲۵ درصد باقی مانده متناسب‌سازی همانند افزایش مستمری‌ها باید از فرودین ۱۴۰۱ محاسبه شود. چنانچه مقرر شده که از اردیهشت افزایش مستمری‌ها اعمال شود، ۲۵ درصد باقی مانده هم باید توام با آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: به هر صورت نباید ۲۵ درصد باقی مانده متناسب‌سازی جدا از افزایش سالانه مستمری‌ها دیده شود؛ چراکه در این صورت اعمال طلب ۲۵ درصدی با تاخیر مواجه می‌شود و نمی‌توانیم این طلب را که میزان آن به ۶۶۲ هزار تومان می‌رسد، دریافت کنیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: بعد از افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ متناسب‌سازی باید صورت بگیرد و احکام بازنشستگان باید بر مبنای متناسب‌سازی اعمال شود.

بازنشستگان لشگری هم خواستار صدور احکامِ حقوقی سال جدید هستند.

شایان ذکر است: مستمری بازنشستگان لشگری فروردین امسال همانند اسفند پارسال پرداخت شد. همچنین بخشی از متناسب‌سازی که از سوی دولت به بازنشستگان لشگری وعده داده شده بود هنوز پرداخت نشده و بازنشستگان انتظار دارند تا پایان اردیبهشت همه افزایش‌ها در فیش حقوقی آن‌ها منظور شود.

منبع: اطلاعات


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
0
1
چرا تامین اجتماعی ۴۵میلیون نفر از هم وطنان خودرا معطل نکه داشته تکلیف حقوق بازنشستگان را برابر قانون اعلام ابلاغ نمیکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
0
1
سلام اقای رییسی حقوق بازنشسته های کارگری ۵۴ درصد اضافه کردی.هنوز هم پرداخت نشده.. برنج شده ۳۵۰ کرایه ماشین ۳۵ درصد پس عدالت که شما گفتید کجاست .قرارشد سفره ما رنگین شود اما حیف سیاه کردی سفره ما بازنشسته ها
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
1
1
دم یزید گرم که رو سفید شدبا اینجور مسیولین .فقط مولایم حسین(ع) مظلوم واقع شدوشهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
0
2
خدا لعنتان کند که هرچه برسرمان میاید از دست شمانادانان به اصطلاح حقگویانه!!؟؟
s.m
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
0
2
خدایا به داد.قشر بی پناه بازنشستگان کارگری برس
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
3
سلام، قبل از هرموردی محاسبه وپرداخت25% الباقی همسانسازی سال1400را بایستی اعمال واجرایی کنند. بعدش افزایش حقوق 1401 را که حدودأ 38/7% باضافه 515 هزارتومان مبلغ ثابت، محاسبه واعمال واجرایی کرده واحکام جدید ومربوط را صادرنمایند و انشالله جمیع پرداختیها را در اردیبهشت ماه واریز نمایند. خلاصه قبل از اعمال 25% باقیمانده همسانسازی و متناسب سازی سال1400نبایستی افزایش سال 1401 را اجرایی واعمال نمایند، چون اختلاف بیشتری ایجاد میشود و کلأ به ضرر بازنشستگان گرامی تأمین اجتماعی خواهد شد. باتشکر از دست اندرکاران محاسبه افزایش حقوق و صادرکنندگان احکام این عزیزان کمال تشکر را داریم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
0
با سلام انتظار داریم احکام بازنشستگان لشکری وکشوری بموقع صادر شود با تشکر
بازنشسته لشگری
United States of America
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
0
0
افزایش حقوق بازنشستگان لشگری و متناسب سازی حقوق ۱۴۰۱ باید در اردیبهشت انجام شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
0
0
با سلام و درود فراوان به روح شهیدان وبه همه همکاران و مسولین.من به خاطر دارم در همه دولت ها از سالیان دور این حق کشی وجود داشت مخصوصا در تامین اجتماعی که خیلی بی در و پیکر است و هر مدیری برای خود اش یک حکومتی دارد و هیچ وقت به طبقه کارگران و مستمری بگیران ارزشی قائل نیستند انگار بازنشستگان برده این ها هستند و این را درک نمی کنند که به صدقه سر هم
کاوه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
0
0
اردیبهشت ۱۴۰۱ به نیمه رسیده، اما با تصویب افزایش حقوق، متاسفانه هنوز هیئت‌ دولت هیچ دستور و مصوبه ای جهت افزایش حقوق و.... ابلاغ نکرده که باعث عدم صدوراحکام حقوقی امسال در اردیبهشت می‌شود(با وجود قانونی بودن و تصویب درهیئت دولت) این یعنی پرداخت حقوقها بصورت علی الحساب بمانند حقوق فروردين!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
0
0
آیا منتظر افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در اردیبهشت ماه باشیم یا نه با این همه گرونی کمر شکن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->