وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

تخصیص ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان گلدوزی سنتی در رشتخوار

  • کد خبر: ۱۰۶۴۸
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
تخصیص ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان گلدوزی سنتی در رشتخوار
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رشتخوار کامیاب از تخصیص ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۱۲ هنرمند گلدوزی سنتی خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، «کاظم کامیاب» با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال ۹۸ در ۲ روستای باسفر و کریم‌آباد با توجه به پیگیری‌ها و پرداخت تسهیلات و همت هنرمندان ۱۵ نفر در این رشته مشغول فعالیت شده‌اند و انتظار می‌رود با توجه به استقبال بسیار خوب مجدد این رشته در بیشتر روستا‌ها رونق بگیرد.

کامیاب اظهار کرد:  گلدوزی هنری است برای دوختن طرح‌های مختلف که با سوزن و انواع نخ روی پارچه انجام می‌شود و موارد استفاده از این هنر به صورت پرده دیواری، روطاقچه ای، روبالشتی و... است که زنان روستایی با حوصله، تخیلات ذهنی خود که بیشتر موجودات افسانه‌ای بالدار، پرندگان بهشتی و گل و بوته است را بر روی پارچه سوزن‌دوزی می‌کنند.

کامیاب با اشاره به تخصیص ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۱۲ هنرمند گلدوزی سنتی افزود: این میزان تسهیلات به منظور تهیه مواد اولیه گلدوزی سنتی و دوخت آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بهترین بازار فروش برای شناساندن هنر‌های صنایع دستی شرکت در نمایشگاه‌ها است که با موافقت و همکاری معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی از ابتدای سال ۹۸ هنرمندان شهرستان در رشته‌های گلدوزی سنتی، فرت بافی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در ۵ نمایشگاه سراسری شرکت نکرده اند که حضور هنرمندان در این نمایشگاه‌ها باعث فروش تولیدات، تشویق هنرمندان و کارآفرینی در شهرستان شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->